آخرین اخبار

3. مرداد 1394 - 8:45   |   کد مطلب: 2654
رئیس ستاد یادواره «ماندگاران ایل» از برگزاری یادواره شهدای سرکوهکی خبر داد

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، صبح ديروز و به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نشست رسانه‌ای برگزاری یادواره شهدای منطقه سرکوهکی با نام ماندگاران ایل برگزار شد.

در این نشست رئیس ستاد یادواره ماندگاران ایل با بیان اینکه بنا به توصیه مقام معظم رهبری باید یادواره شهدا را متفاوت از گذشته و با رویکردهای جدید برگزار کنیم، تصریح کرد: منویات معظم‌له مبنی بر به‌کارگیری ابتکار و نوآوری در برگزاری یادواره شهداست.

حجت‌الاسلام محمد غفاری با ذکر این موضوع که متناسب با هر زمان باید یادواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی برگزار کنیم، اظهار کرد: وقتی دشمن در عرصه فرهنگ به دنبال تغییر تاکتیک است، ما نیز باید در عرصه کارهای فرهنگی نوآوری و خلاقیت داشته باشیم.

غفاری بیان کرد: به همین منظور لازم است تا یادواره‌های شهدا را به تناسب زمان و به زبان هنر و فرهنگ برای نسل جوان امروزی بازگو کنیم و از همه ظرفیت‌های هنری در راه تفهیم فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود.

این مسئول با اشاره به تقدیم تعداد 18 شهید از سوی مردم منطقه سرکوهکی در راه اسلام و انقلاب گفت: این مردم که در منطقه‌ای محروم زندگی می‌کنند، بیش از هر چیز در خط ولایت حرکت کرده‌اند و از ابتدای انقلاب حضوری چشمگیر در همه عرصه‌ها از جمله در دفاع مقدس داشته‌اند.

وی گفت: اکنون وظیفه داریم که در جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و به همین منظور یادواره 18 شهید منطقه سرکوهکی با عنوان ماندگاران ایل برگزار می‌شود.

غفاری به برنامه‌هایی که برای این یادواره تدارک دیده شده اشاره کرد و گفت: یادواره که در روز 6 مردادماه امسال برگزار می‌شود، حاوی برنامه‌های خلاقانه‌ای است که بتوانیم در آن فرهنگ ایثار و شهادت را به زبان هنر انتقال دهیم.

وی دعوت از مداحان کشوری برای حضور در این برنامه را یکی از برنامه‌های ستاد ذکر کرد و گفت: در سالیان اخیر با حضور مداحان کشوری در استان به نوعی آموزش مداحان ما نیز از این رهگذر محقق شده است.

رئیس ستاد نکوداشت شهدای سرکوهکی «نام ماندگاران ایل» تصریح کرد: رونمایی از نرم‌افزار اندرویدی و همچنین رونمایی از سایت شهدای سرکوهکی با استفاده از نرم‌افزارهای روز با هدف توسعه و ترویج فرهنگ انقلاب، ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های خلاقانه را در این همایش معنوی اجرای تئاتر ذکر کرد و گفت: رزمنده‌ای در این برنامه هنری در دو مرحله به فرهنگ‌سازی برای دفاع از میهن می‌پردازد.

این مسئول به عنوان و نام این برنامه که ماندگاران ایل نام گرفته هم اشاره‌ای کرد و گفت: برای اینکه ایل راه خود را گم نکند و همچنان در راه آرمان‌ها و اصول اصیل انقلاب و اسلام مسیر را ادامه دهد، نام این یادواره به نام مبارک ماندگاران ایل مزین شده است.

غفاری با دعوت از همه مردم استان برای حضور در یادواره به خصوص با دعوت از عشایر، تصریح کرد: از مسئولان استانی توقع داریم که در این برنامه شرکت کرده و همپای مردم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همت نشان دهند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک