آخرین اخبار

3. مرداد 1394 - 7:55   |   کد مطلب: 2651
دهها نفر از شخصیت‌های پیشین اروپا با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای خواستار رفع تحریم‌های این اتحادیه علیه ایران شدند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، 70 شخصیت سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اسبق اروپا با امضای بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران از کنگره آمریکا، ایران و کشورهای اروپایی خواستند سند پایانی این گفت‌وگوها را اجرایی کنند.

در این بیانیه که نام «جورج رابرتسون»، دبیر کل اسبق ناتو، «مالکوم ریفکیند»، وزیر دفاع اسبق انگلیس، «مایکل روکارد»، نخست‌وزیر اسبق فرانسه، «ویاچسلاو ترابنیکوف»، مدیر کل اسبق اطلاعات خارجی سوریه، «هوپ شافر»، دبیر کل اسبق ناتو و «رالف ایکوس»، مدیر کل اسبق کمیسیون ویژه سازمان ملل در عراق دیده می‌شود، از سند پایانی مذاکرات هسته‌ای استقبال شده است.

شخصیت‌های سابق اروپایی در بخش پایانی بیانیه مزبور همچنین از کشورهای اروپایی خواسته‌اند مطابق سند وین، تحریم‌ها علیه ایران را کاهش دهند.

آنها می‌نویسند: «ما از تمام کشورهای اتحادیه اروپا می‌خواهیم مطابق مفاد سند برجام نظام تحریم‌ها را هم در سطح داخلی و هم در سطح سازمان ملل، کاهش دهند.»

مقامات اسبق اروپایی علاوه بر این خاطر نشان کرده‌اند: «اگر ما می‌خواهیم که این توافقنامه اثری تحول‌آفرین داشته باشد، اتحادیه اروپا باید به سرعت به سمت تعامل سیاسی و اقتصادی برنامه‌ریزی شده با ایران حرکت کند.»

این مقامات علاوه بر این از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته‌اند موضوع حقوق بشر را در صدر مسائل مورد گفت‌وگو با ایران قرار دهند.

ایران و گروه 1+5 متشکل از امریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان پس از چندین روز مذاکرات سخت و فشرده، در تاریخ 23 تیر در شهر وین پایتخت اتریش بر سر برنامه جامع اقدام مشترک به جمع بندی نهایی رسیدند.  

انتهای پیام/

منبع : فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک