آخرین اخبار

2. مرداد 1394 - 11:07   |   کد مطلب: 2636
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس:
بابت این همه سوء مدیریت در بخش‌های مختلف متأثریم/ حادثه سیلاب قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از این همه سوء مدیریت و ضعفی که در بخش‌های مختلف وجود دارد متأسف و متأثریم چرا که می‌توانستیم حادثه سیلاب را پیش‌بینی و پیشگیری کنیم.

 به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، درباره حادثه سیلاب در شمال استان تهران اظهارداشت: پس از این حادثه از این همه سوء مدیریت و ضعفی که در بخش‌های مختلف داریم متأسف و متأثر شدم.

وی ادامه داد: این حادثه به نوعی ارزیابی و شاخصی است که دستگاه های ذیربط در مقابله با بحران چه مقدار توانمندی دارند؟

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما متأثریم که با اینگونه حوادث و بحران‌های کوچک برخورد ضعیفی می‌شود و دستگاه‌ها و مجموعه های عریض و طویل دولتی و غیردولتی قادر به مقابله با آن نیستند.

هاشمی با اشاره به اینکه حادثه و سیلاب روز یکشنبه گذشته قابل پیش‌بینی و پیشگیری بوده است، گفت: روز گذشته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون وزیر کشور و همینطور رئیس سازمان هواشناسی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند و توضیحاتی ارائه کردند اما سوال اینجاست که اگر حادثه‌ای بسیار وسیع تر و غیرقابل پیش‌بینی در کشور اتفاق می افتاد چگونه می توانستیم آن حادثه را پوشش دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آمار روز گذشته نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، 14 نفر کشته، 12 نفر مفقود و 12 نفر دیگر نیز مجروح شدند که قطعاً این آمار به به افزایش است.

وی گفت: در این جلسه ما از رئیس سازمان هواشناسی و رئیس سازمان مدیریت بحران گلایه کردیم و تذکراتی نیز داده‌ایم.

هاشمی افزود: در حال حاضرف قانون سازمان مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی در حال بازنگری است و از پیشنهادهایی که ارائه شده برای این سازمان متأثریم چرا که جایگاه مدیریت بحران را ضعیف‌تر پیش‌بینی کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: کشور حادثه‌خیزی مانند ایران که 90 درصد سکونتگاه‌های ان در معرض حوادث و بلایای طبیعی است و از 43 نوع حادثه 34 نوع آن را تجربه کرده‌ایم و همینطور 70 درصد از سکونتگاه‌ها در معرض خطر زلزله هستند چطور باید مدیریت بحران آن را ضعیف قلمداد کنیم.

هاشمی یادآور شد: علیرغم مصوبات، منابع و اعتباراتی که برای مدیریت بحران پیش‌بینی شده است ولی این سازمان در بضاعت ضعیفی بسر می‌برد و سازمان مدیریت بحران کشور، بحران‌زده است.

وی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها اظهارداشت: این ساخت و سازها ناشی از ضعف مدیریت و عملکرد ما است که در واقع دستگاه‌های عالی از جمله شهرداری و شورای شهر به وظایف خود به درستی عمل نکرده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: نظارت عالی دستگاه‌های دولتی نیز وجود ندارد و یا حداقل نظارت را داشته‌اند و نمایندگان مجلس نیز به شدت از این موضوع گلایه‌مندند و در گزارشاتی که ارائه خواهیم کرد به نقاط ضعف در این خصوص می‌پردازیم.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع سیلاب‌های کشور به صورت ناقص تهیه و اجرا شده است، گفت: تمام تلاشمان را خواهیم کرد که گزارش مستندی تهیه کنیم و به اطلاع شهروندان و مسئولین عالی برسانیم.

هاشمی یادآور شد: در یک حادثه‌ای تعداد اندکی جان خود را از دست می‌دهند و در مقابل مسئولان ارشد دولتی موضوع را پیگیری و گارد برخورد با کسانی که سهل‌انگاری کرده‌اند می‌گیرند ولی در این موضوع که تاکنون 15 کشته و تعدادی مفقودی داشته است هنوز هیچ‌یک از مسئولان عالی دولت از جمله رئیس جمهور، معاونین و یا وزرا عکس‌العملی را نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک