آخرین اخبار

30. تير 1394 - 18:44   |   کد مطلب: 2582
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه:
شهرستان کهگیلویه میزبان پنجمین جشنواره استانی شعر «آئینی رضوی»
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه از برگزاری جشنواره استانی شعر فارسی رضوی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،ایرج کاظمی جو رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: جشنواره «شعر فارسی رضوی» از سری برنامه های فرهنگی جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) است که مرداد ماه سال جاری با حضور شاعران سراسر استان در شهرستان کهگیلویه برگزار می شود.

 

وی افزود: پنجمین جشنواره استانی «شعر (آئینی) فارسی رضوی» از سری برنامه های دهه کرامت با عنوان (از آفتاب) است که انجمن شعر و ادب استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه برگزار می کند.

 

کاظمی جو، در ادامه به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و اظهار داشت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (علیه السلام)، شناسایی، معرفی و تجلیل از پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره امام رضا(علیه السلام) از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.

 

این مسئول فرهنگی و هنری شهرستان کهگیلویه به موضوع اشعار اشاره و یادآور شد: اشعار باید پیرامون زندگی و ابعاد شخصیت امام رضا(علیه السلام)، حضرت معصومه(سلام الله علیها)، احمد بن موسی، شاهچراغ(علیه السلام) و حضرت بی بی حکیمه(سلام الله علیها) باشد.

 

وی در ادامه با بیان این که قالب اشعار ارسالی آزاد و محدودیت سنی برای شرکت کنندگان در جشنواره «شعر فارسی رضوی» وجود ندارد، اضافه کرد: آثار ارسالی می بایست در هیچ جشنواره ای شرکت داده نشده باشند.

 

کاظمی جو، با اشاره به این که اشعار باید صرفاً به زبان فارسی بوده و هیچ گونه شعر گویشی مورد پذیرش نیست، عنوان کرد: شرکت کنندگان می توانند حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

دبیر جشنواره استانی شعر «آئینی رضوی» در شهرستان کهگیلویه، با بیان این که اشعار باید تایپ شده و در سه نسخه به دبیرخانه ارسال شوند، یادآور شد: مشخصات کامل شناسنامه ای باید به همراه آدرس و شماره تماس در صفحه ای جداگانه به همراه اشعار ارسال شود.

 

وی به نحوه ارسال آثار اشاره و اظهار داششت: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره استانی می توانند آثار خود را از طریق پست به آدرس: دهدشت، خیابان مذکور پارسی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگلیویه و یا از طریق فکس به شماره : ۹۴۸۳-۳۲۲۶۹۴۸۲ ارسال کنند.

 

کاظمی جو، ادامه داد: شرکت کنندگان همچنین از طریق ایمیل به آدرس: razavi.kohgilouyeh@gmail.co یا با شماره تماس دبیرخانه جشنواره: ۹۴۸۴-۳۲۲۶۹۴۸۲ می توانند در زمینه ارسال آثار هماهنگی لازم را داشته باشند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه، مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ مرداد امسال عنوان کرد و گفت: جشنواره ۲۵ مرداد ماه در شهرستان کهگیلویه برگزار و به صاحبان هشت اثر برگزیده در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) که ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۴ در یاسوج برگزار می شود، جوایز نقدی تعلق می گیرد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک