آخرین اخبار

28. تير 1394 - 19:42   |   کد مطلب: 2539
مردم طبیعت دوست دست به کار شدند:
سوختن یک هکتار از جنگل‌های "جوخانه" چرام + تصاویر
بخشدار سرفاریاب از مهار و خاموش شدن آتش سوزی جنگلهای "جوخانه" از توابع شهرستان چرام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،غلام حسن آتش سودا بخشدار سرفاریاب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری کهگیلویه افزود: در پی آتش‌سوزی در ورودی "جوخانه" بخش "سرفاریاب" قریب به یک هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی این منطقه طعمه حریق شد. این آتش سوزی به کمک نیروهای مردمی مهار و خاموش شد.

بخشدار سرفاریاب، علت این آتش سوزی را عدم رعایت موارد ایمنی از جانب گردشگران، عنوان و تصریح کرد: سال گذشته هم قریب به 2 هکتار و نیم قسمت‌هایی از اطراف غار معروف نزل در منطقه جوخانه طعمه حریق شده بود.

وی، نبود خودرو در سطح بخش، کمبود تجهیزات آتش‌نشانی، نبود نیروهای متخصص و آموزش دیده در مواقع رخداد حوادث، نبود کشیک در اداره‌ها برای ایام تعطیل و بی‌توجهی مردم به منابع طبیعی را از جمله کمبودها و مشکلات جهت مهار چنین آتش سوزی‌هایی، عنوان و بیان کرد: متاسفانه خود بخشداری سرفاریاب حدود سه ماه است که فاقد خودروست و با وسیله نقلیه شخصی خود کارهای بخش را پیگیری می‌کند.

بخشدار سرفاریاب، عدم پایبندی اعضای ستاد مدیریت بحران به مصوبات ستاد شهرستانی را از دیگر مشکلات دانست و توضیح داد: با وجود برنامه زمانبندی شده به منظور استافاده از خودروها برای موارد اضطراری، همکاری در این زمینه وجود ندارد.

آتش سودا ضمن تقدیر و تشکر از همه نیروهای مردمی که در مهار این آتش سوزی تلاش کردند، از منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه عظیم یاد کرد و خواستار حفظ این میراث گران‌بها برای نسل آینده شد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک