آخرین اخبار

25. تير 1394 - 21:50   |   کد مطلب: 2496
گروه مبلغان اعزامي عمار:
حضور گروه جهادی عمار در دیشموک + تصاویر
گروه جهادي عمار حوزه علميه اصفهان و قم در دو شهرستان سي‌سخت ، باشت و دو بخش ديشموك و قلعه‌رئيسي از شروع ماه پرفضيلت رمضان به فعاليت‌هاي فرهنگي، مذهبي در ماه مبارك رمضان پرداختند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، گروه جهادي عمار حوزه علميه اصفهان و قم  در دو شهرستان سي‌سخت ، باشت و دو بخش ديشموك و قلعه‌رئيسي از شروع ماه پرفضيلت رمضان به فعاليت‌هاي فرهنگي، مذهبي در ماه مبارك رمضان پرداختند.

 

گروه‌هاي جهادي عمار در چهار گروه در اين 4 نقطه در ماه مبارك رمضان شروع به فعاليت داشتند.كه بخش ديشموك با 7 روحاني و در قلعه رئيسي با 4 روحاني، در شهرستان باشت 5 روحاني و در شهرستان سي سخت با 9 روحاني فعاليت‌هاي خود را در قالب‌هاي حلقه‌هاي پاركي، مساجد، ادارات و نهادها و خانه‌نشيني در تمام روستاهاي اطراف ديشموك داشتند.

 

حجت‌الاسلام انصار مسئول گروه‌هاي جهادي گفت: روحانيون محترم در حلقه‌هاي پاركي كلاس‌هايي از قبيل احكام، اخلاق و مسائل شرعي در بين جوانان و مردم در حال فعاليت هستند. وبيان كرد هدف از اعزام تبیین و نشر آموزه‌های دینی و معارف ائمه معصومین (ع)  با توجه به نیازهای روز جامعه بوده.

 

ايشان آموزش احکام اسلامی بر هر مسلمانی را لازم دانست. چراکه دینداری صحیح، به یادگیری احکام و مسائل آن وابسته است و بدون دانستن دستورهای الهی، انسان، تکلیف خود را نخواهد دانست و شخص جاهل هم راه به جایی نمی‌برد، بنابراین یکی از مهم‌ترین وظایف هر مسلمان یادسپاری احکام دین است که برای همه لازم و ضروری است.

 

وي گفت: در مساجد، جزء خواني قران، روان‌خواني و صحيح خواني قرآن ، كلاس‌هاي حجاب و عفاف در بين بانوان و همچنين كلاس‌هاي يادگيري شعرهاي مذهبي به كودكان و دختران در ديشموك توسط روحانيون اعزامي به اين مناطق ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام انصاري مسئول گروه جهادي با  بيان اينكه یکی از مهم‌ترین وظایف هر مسلمان یادسپاری احکام دین است که برای همه لازم و ضروری است اذعان کرد ،از قبيل كارهاي كه روحانيون مبلغ در اين ماه به آن پرداختند .

 

- حل مشكلات مردمي از قبيل جلوگيري از طلاق در بين همسران جوان 

- همچنين آشتي و صلح سازش بين همسايگان را در دستور كار خود داشتند.

- پاسخ به سوالات ديني و شرعي مردم .

- برگزاري نماز جماعت به صورت مرتب در بخش و روستاهاي حومه.

- مساعدت در برگزاري جشن ها و مولودي مديحه سرايي در زمان هاي مربوطه در اين ماه پر خير وبركت

- برگزاري سخنراني بعد ازنماز ظهر و عصر جهت ياد آوري و بروزرساني مسائل مختلف جامعه آعم از سياسي ، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و ...

- تدريس احكام شرعي به صورت جزئي ونكته به نكته .

- برگزاري عصري با قرآن بعد از نماز ظهر وعصر به صورت مرتب .

- برگزاري كلاس آموزش قرآن کریم در رشته های مختلف از جمله روخوانی و روانخوانی، مفاهیم، تجوید، احكام ، اخلاق، عفاف وحجاب  براي برادران وخواهران  در مساجد قبل از نماز ظهر و عصر .

 

انتهاي پيام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک