آخرین اخبار

23. تير 1394 - 22:35   |   کد مطلب: 2476
رئيس مركز بهداشت و درمان ديشموك گفت: در راستای کنترل و نظارت بهداشتی بر اماکن تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی اقدام به پلمپ چهار واحد قصابي غير بهداشتي كرديم.

عليرضا افروغ رئيس مركز بهداشت و درمان ديشموك عصر امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، اظهار كرد: کارشناسان و بازرسین بهداشتی دامپزشکی به‌همراه نماينده‌هاي كلانتري، دادگاه عمومي، شهرداري در راستای کنترل و نظارت بهداشتی بر اماکن تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی اقدام به پلمپ چهار واحد قصابي غير بهداشتي كردند.

 

وی افزود: همکاران شبکه دامپزشکی شهر ديشموك نیز در انجام این بازدیدها، چهار واحد قصابی مستقر در دكه‌هاي آهني را که اقدام به عرضه گوشت بصورت کاملا غیر بهداشتی می نمودند به مراجع قضایی معرفی کردند.

 

رئيس مركز بهداشت و درمان ديشموك  از تعطیلی این واحدهاي صنفی خبر داد و افزود: پس از معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی، دادگستری این اقدام را تهدیدی علیه بهداشت عمومی جامعه تلقی نمود.

اين مسئول از شهروندان خواست تا در صورت خرید گوشت از مراکز مجازی که تحت نظارت دامپزشکی است به برچسب tag روی لاشه که اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید و انقضای گوشت بر روی آن درج شده و همچنین به مهر بهداشتی دامپزشکی روی لاشه توجه بیشتری داشته باشند.

 

این مسئول اظهار کرد: با عرضه کنندگان غیر بهداشتی محصولات پروتئینی برخورد جدی بعمل می آید.

 

وی، ضمن قدردانی از همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی این شهر، به افراد متخلفی که اقدام به عرضه گوشت فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی می نمایند هشدار جدی داد و اضافه کرد: در صورت مشاهده چنین مواردی شدیدا با اینگونه افراد برخورد می شود.

 

وی از شهروندان خواست به منظور حفظ سلامتی خود و پیشگیری از ابتلای به انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از کشتار غیر مجاز دام و طیور پرهیز و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و تخم مرغ را از مراکز مجاز زیر نظر شبکه بهداشت و اداره دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را با شماره تلفن 07432466535-  مركز بهداشت و درمان ديشموك اطلاع دهند.

 

افروغ به واحدهاي صنفي پلمپ شده تذكر داد در صورت فك پلمپ با متخلفان برخورد جدي خواهد شد و علاوه بر معرفي به دستگاه قضا، آنها با جريمه‌هاي نقدي و حبس از سوي دادگاه عمومي مواجع خواهند شد.

انتهاي پيام: و/آ

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک