آخرین اخبار

23. تير 1394 - 11:25   |   کد مطلب: 2457
استاندار کهگیلویه وبویراحمد هدف اصلی از ایجاد و اعزام اردوهای جهادی به مناطق محروم استان را بُعد فرهنگی و اجتماعی آن دانست و گفت: مزیت این اردوها بهره برداری از خلاقیت و تفکر خود شرکت کنندگان در این اردوها است که باید از همه لحاظ در این کار خیر از ظرفیت آنها بهره برد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، سید موسی خادمی یکشنبه شب در نشست هم اندیشی مسئولان بسیج دانشجویی استان در مورد اردوهای جهادی دانشجویی و اعزام راهیان نور  در سال جاری که باحضور فرمانده سپاه فتح،جمعی از مسئولین استانی وروسای دانشگاههای چهارگانه استان در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، گفت: نیاز امروز جامعه به اردوهای جهادی، بیشتر از گذشته است و امروز این موضوع نیاز جدی برای استان و مسئولین قلمداد می شود.

 

فرمانده سپاه فتح با کارهای جهادی در صدد رفع محرومیت استان است

 

خادمی در ادامه با تشکر از سردار بوعلی فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: فرمانده سپاه فتح در همه عرصه ها از اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کارهای خوبی برای این استان انجام داده که امیدواریم با همدلی دولت و نهاد مقدس بسیج و سپاه این کارها تداوم داشته باشد.

 

سید موسی خادمی

استاندار کهگیلویه وبویراحمد هدف اصلی از ایجاد و اعزام اردوهای جهادی به مناطق محروم استان را بُعد فرهنگی و اجتماعی آن دانست و گفت: هدف اصلی این اردوها بهره برداری از خلاقیت و تفکر خود شرکت کنندگان در این اردوها است که باید از همه لحاظ در این کار خیر از آنها بهره برد.

 

در اردوهای جهادی از همه طیف ها استفاده شود

خادمی با بیان اینکه جوانان باید با الگو گیری از اردوهای جهادی، شیوه نگرش اجتماعی روزمره خود را تغییر دهند، تصریح کرد: در جامعه رو به رشد مدرن که با روحیات جدیدی توامان در حال نگرش است، وجود اینگونه اردوهای جهادی می تواند نگرش جدیدی را در ذهن و فکر جوانان ایجاد کند.

 

اردوهای جهادی حرکتی معنوی و رو به جلو است

وی وجود اینگونه اردوها در بدنه اجتماعی کشور را یک کار بسیار پسنیده برای قشرهای مختلف مردم جامعه دانست و افزود: اردوهای جهادی حرکتی معنوی و رو به جلو است که می تواند فرهنگ جامعه را به سمت فرهنگ دوستی با همدیگر وهمدلی به جلو ببرد.

 

استاندارکهگیلویه و بویراحمد آثار معنوی فوای آثار اقتصادی این گونه اردوها را یکی دیگر از شاخصه های اردوهای جهادی در جامعه دانست و ابراز کرد: ایجاد یک فضای همدلی مشترک با بهره بردن ازظرفیت  تمامی دانشجویان، هدف اصلی مسئولان بسیج دانشجویی در این گونه اردوها باشد.

 

خادمی با بیان اینکه اینگونه اردوها تفکرات جهادی زمان جنگ را دوباره در جامعه زنده خواهد کرد، گفت: برگزاری درست اردوهای جهادی در حوزه ظاهری در همه ابعاد می تواند خود رانشان دهد،اما باید بیشتر تفکر مسئولان از اجرای این گونه اردوها برخورداری از جامعه هدف و کسانی که با این روحیات آشنا نیستند باشد و سعی شود در این اردوها این جوانان را هم درگیر چنین حس نوعدوستی در جامعه بکنیم.

 

سید موسی خادمی

وی برخورداری از ابتکارات به روز شده در اجرای اینگونه اردوها را یکی دیگر از مزیت های اردوهای جهادی در سطح جامعه دانست و تصریح کرد: در اینگونه اردوها باید هدف مان همان تفکر جهادی باشد که در زمان جنگ وجود داشت و باید همراه با مقتضیات زمان و مکان ابتکار خاص و شگرفی را در این اردوها داشته باشیم.

 

توسعه اقتصاد مقاومتی با اردوهای جهادی محقق خواهد شد

 

استاندار با تأکید بر اینکه اردوهای جهادی می تواند در نوبه خود یک بال توسعه اقتصاد مقاومتی در جامعه و روستای های محروم باشد، گفت:معیار،هدف و مطالعه باید سه اصل اجرای اینگونه اردوها در مناطق محروم وحتی جامعه باشد.

 

خادمی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی باید به عنوان یک راهکار خود دخیل در این کارهای خیرخواهانه بداند، ابراز کرد: مسئولان اردوهای جهادی باید مسئولان را در این اردوها دخیل کنند.

 

وی در ادامه به آتش سوزی پی در پی در جنگل استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه این موضوع که در حال حاضر استان با دست و پنجه نرم می کند یک معظل است که باید با استفاده از ظرفیت اینگونه کارهای جهادی برای از بین بردن این پدیده شوم استفاده کافی برد.

 

بسیج منبع خیر و برکت برای استان بوده است

 

استاندار با بیان اینکه هرکجا بسیج برای ایجاد یک کار اقتصادی و از بین بردن لکه محرومیت از مناطق محروم  استان گام نهاده منبع خیر و برکت شده است، گفت: حرکت های جهادی اردوهای جهادی یک کار بسیار مفید برای استان بوده که باید با فراغ بال بیشتری در جهت استقرار آن در جامعه کوشید.

 

سردار بوعلی
 
سردار بوعلی
 
سردار بوعلی
 
سردار بوعلی
 
سردار بوعلی
 
سردار بوعلی
 
سردار بوعلی
 
سردار بوعلی
 
سردار بوعلی
 
سردار بوعلی
 
سردار بوعلی
 
سردار بوعلی
 
سردار بوعلی
 
سردار بوعلی
 
سردار بوعلی
 
 
 
انتهای پیام/ر/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک