آخرین اخبار

22. تير 1394 - 14:46   |   کد مطلب: 2444
مجمع طلاب عدالتخواه کهگیلویه و بویراحمد در نامه سرگشاده به فرمانده انتظامی و معاون سیاسی امنیتی استان: اتفاقات اخیر در استان نشان داد که باید مخلان نظم و امنیت عمومی با قاطعیت و براساس قانون برخورد جدی نمایید تا شاهد چنین حوادث تلخی در فضای استان نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی كهگيلويه به نقل از  صبح زاگرس این نامه سرگشاده که نسخه ای از آن در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفت به شرح زیر است:

            

بسم الله الرحمن الرحیم

شر البلاد لا أمن فیه، و لا خصب

بدترین شهرها، شهری است که در آن، امنیت و آبادانی نیست.

حضور فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد و معاونت سیاسی امنیتی استاندار

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید چند روزیست که فضای اجتماعی و امنیتی استان شاهد رویدادهای ناخوشایندی بوده است که چندین شهر استان را تحت الشعاع خود قرار داده و سبب شده نزاع های دست جمعی صورت گیرد، که منجر به زخمی و کشته شدن چندتن از شهروندان نیز شده است.

امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرماید:

بارخدایا!تو می دانی که آنچه از ما سر زد، نه به خاطر رغبت در قدرت بود و نه جستجوی زیادی دنیا؛بلکه می خواستیم نشانه های دین را به جای خود بنشانیم و اصلاح را در شهرهایت آشکار سازیم، تا بندگان ستمدیده ات ایمنی یابند و حدود معطّل مانده ات اجرا گردد.

نیروی انتظامی یکی از ارگان های امنیتی و نظامی در هر شهر و دیاری است که در همیشه انقلاب اسلامی تأمین امنیت و آرامش را بر عهده داشته و دارد و تخطی از این مسئولیت سبب سلب امنیت و آسایش می شود که خود عاملی برای جولان مجرمین و توطئه گران می شود.

امنیت و اصلاح جامعه اسلامی بخشی از آن و مهمترین مسئله که پیشگیری از جرم است وظیفه خطیر نیروی انتظامی است.سهل انگاری در تأمین امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه گناهی بس نابخشودنی است که باعث جری شدن تبهکاران و لاابالی شدن آن ها برای تعرض علنی یا غیرعلنی به نوامیس و اموال عمومی خواهد شد.

همانگونه که رهبر انقلاب خطاب به فرماندهان نیروی انتظامی فرمودند: نیروی انتظامی محبوبیت خود را باید در چه چیزی به‌دست بیاورد؟ در قاطعیت بر اساس قانون و بر اساس همان چیزی كه در مقررات از او طلب شده است؛ نه در ملاحظه‌ی كسی، ملاحظه جمعی، رعایت میل قشری یا گروهی؛ ابداً. اگر چنین كاری بشود و چنین رعایت‌های خارج از قانونی انجام بگیرد، تخلف شده است.

تنها رعایتی كه نیروی انتظامی باید بكند، عبارت است از رعایت قانون و رعایت اخلاق در اجرای قانون. البته در اجرای قانون، دوگونه می‌شود عمل كرد: یكی با بداخلاقی و كج‌خلقی و عبوس بودن و تكبر و نخوت و امثال این‌ها؛ یكی هم با خوش‌اخلاقی و مهربانی، اما با قاطعیت.

این نوع دوم باید معمول باشد؛ اعمال قاطعیت، باضافه‌ی اخلاق خوب.

اتفاقات اخیر استان،فرماندهی محترم و معاون سیاسی امنیتی استان را بر آن میدارد که با قاطعیت براساس قانون و آنچه که مقررات از شما طلب می نماید برخورد جدی نمایید،باشد که دیگر شاهد چنین حوادث تلخی در فضای استان کهگیلویه و بویراحمد نباشیم.

با آرزوی موفقیت روزافزون در ذیل سایه عدل علوی

به امید ظهور عدالت گستر گیتی

مجمع طلاب عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد

انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک