آخرین اخبار

21. تير 1394 - 16:15   |   کد مطلب: 2431
فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:
ترویج بي حجابي يكي از ابزارهاي نفوذ دشمن است
فعال فرهنگی و استادحوزه و دانشگاه در کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه ميدان عفاف و حجاب ميدان جنگ است، گفت: برخي معتقدند در بحث جنگ نرم عفاف و حجاب خيلي مطرح نيست،اما يكي از ابزار نفوذ دشمن بحث ترویج فساد اخلاقي و بي هويتی است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت الاسلام امرالله اندرزیان ظهر امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس افزود:بحث كشف حجاب توسط رضا خان پس از سفر به تركيه و به تاثير پذيري از آتاتورك بحث كشف حجاب را در ايران كه مهد اسلام و تشيع و عفاف و حجاب بود مطرح كرد.

 

وی بیان کرد:رضاخان موضوع کشف حجاب را از خانواده خود شروع كرد و زنان مومن، متدين ،انقلابي و با حجاب اعتراض و راهپيمايي كردند كه در مسجد گوهر شاد مورد هجمه حكومت رضاخان قرار گرفتند.

 

اين استاد حوزه و دانشگاه در جواب  این سوال که عفاف و حجاب چگونه در جامعه نهادينه می شود، اظهار کرد: بحث عفاف و حجاب مفصل است ولی بايد در وهله اول خانواده  ها، آموزش وپرورش ،دانشگاه ها و اجتماع  در این زمينه  دقت بیشتري داشته باشند.

 

اندرزیان به نقش مهم و تاثیرگذار خانواده به ویژه  والدین در نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: اولا بايد بدانيم عفاف و حجاب از ضروريات دين به شمار مي آيد و اگر كسي بخواهد مومن و معتقد ومتدين باشد باید بداند که رعایت عفاف و حجاب از ضروريات دين اسلام بوده كه در بيش از 10آيه قرآن به صورت مستقيم  آمده و به انواع مختلف تاكيد كرده است.

 

اين فعال فرهنگي عزم ملي را از ضرورت های نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و ابراز داشت:  خانواده ، اجتماع ،دستگاه هاي فرهنگي و مسئول در بحث عفاف و حجاب دخالت دارند و اين بحث به دستگاه هاي فرهنگي خلاصه نمي شود.

 

وی ادامه داد: ما معتقديم اگر اين اتفاق بيفتد امنيت ما ،اخلاق الهي ما و بركات فراوان ديگري را در پي خواهد داشت ، چون توده مردم ما با صالت و بافرهنگ هستند.

 

اين استاد حوزه و دانشگاه تاكيد كرد: ميدان عفاف و حجاب ميدان جنگ است.برخي ها معتقدند در بحث جنگ نرم عفا ف و حجاب خيلي مطرح نيست،اما يكي ازابزار دشمن كه در آنجلس هم اتفاق افتاد بحث ترویج فساد اخلاقي و بي هويت شدن مي باشد.

 

اندرزيان عفاف و حجاب را یکی از ابرازهای ایمان دانست و اظهار داشت: بايد مجالس و محافل ما اعم از عروسي وعزاداري ها با عفت برگزار شود و ايمان مستمر داشته باشيم.

 

عفاف و حجاب تنها مختص خانم ها نیست

 

اندرزیان افزود: البته عفاف و حجاب مخصوص خانم ها نيست آقايان هم بايد عفيف باشند.بايد مراقب شيطان هاي  انسي و جني كه در كمين ما هستند باشيم كه بي حجابي يكي از ابزار هاي نفوذ دشمن مي باشد.

عضو هيئت علمي دانشگاه ياسوج ابراز كرد: تاكيد قرآن و ائمه و پيشوايان براين است كه حدود و ثغور شرعي بايد درهمه  زمانها و مكانها رعايت شود.كه محرم و نامحرم يكي از اين حدود الهي است .

 

وی به این آیه قرآن که مي فرماييد شما جلوي چشم هايتان را بگيريد اين براي شما بهتر است اشاره کرد و گفت: ترویج عفاف و حجاب هم عزم ملي و باورمي خواهد كه مانند يك سيل همه را با خود مي برد و مثل ويروس به همه جا سرايت مي كند.

 

خانواده ها بايد مواظب ابزار جديد باشند

 

این فعال فرهنگی تاکید کرد: خانواده ها بايد مواظب ابزار جديد باشند و كودكان را از همان ابتدا با حيا بار بياورند.

 

وی در پایان افزود: بايد روش هاي اسلام در زمینه عفاف و حجاب را با روش هاي جديد و زيبا تبليغ كنيم و با كساني كه به عمد حجاب خود را رعايت نمي كنند برخورد شود.

 

اندرزیان تذكر لساني برای رعایت حجاب را وظيفه همگانی عنوان کرد و ابراز داشت: دستگاهاي فرهنگي اگر در حوزه عفاف و حجاب كم كاري كنند بايد پاسخگوي خون شهدا باشند.

 

انتهاي پيام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک