آخرین اخبار

14. تير 1394 - 16:12   |   کد مطلب: 2313
استاد حوزه و دانشگاه در کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه دانشگاه ها بايد پيش قدم باشند و در همه عرصه ها مقدرات كشور را به دست گيرند، گفت:در شان اساتيد و كاركنان نیست که یک دانشگاه ملعبه سياسي بازي شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت الاسلام امرالله اندرزیان ظهر امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس  با بیان اینکه يكي از وظايف اصلي اساتید تربيت انسانهاي فرهيخته و فرزانه و دانشمند و انقلابي و متدين، حزب اللهي است،افزود: در اين زمينه قطعا دانشگاه ها بايد برنامه اساسي داشته باشند يعني محور اساسي علم تربيت جوانان باشد و نيروي انساني از مهمترين سرمايه هاي مملكت ماست يعني حرف اول را نيروي انساني متدين انقلابي شجاع با بصيرت ولايي گوش به فرمان رهبر مي زند.

 

وی با اشاره به این موضوع که در وادی جنگ نرم قرار گرفته ایم و این امر بايد در محيط هاي دانشگاهي به يك باور عمومي تبديل شود بیان کرد: جنگ نرم فرمانده دارد و افسرو فرماندهان علمی بايد وظيفه جهادي خود را ادا كنند.

 

اندرزیان با اشاره به این سخن امام علی (ع) که فرمودند دشمن بيداراست، فرمانده بايد بيدار باشد گفت: جنگ نرم عقايد، دين، و رفتار ما را هدف قرار مي دهد، يك فرمانده بايد آمادگي بيشتري داشته باشد خطوط ، نفوذ و رخنه دشمن را ببيند.

 

این فعال فرهنگی ابراز داشت: اساتید دانشگاه ها بايد هم مدرس باشد هم فرمانده در جنگ نرم  باشد و این موضوع را  باور قلبی خود قرار دهد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اكثر اساتيد دانشگاه ها انقلابي هستند و بعضي موقع در دانشگاه ها در حاشيه هستند و اينها كه مقابله مي كنند با دشمنان و عزت و عظمت خلق ميكنند بايد مورد توجه قرار بگيرند.

 

وی اظهار کرد: دانشگاه بايد پيش قدم باشند چون مقدرات كشور را به دست  گيرد در همه عرصه ها بايد پيش قدم باشد اما دانشگاه نبايد ملعبه سياسي بازي شود در  شان اساتيد كاركنان و غیره نيست.

 

اندرزیان گفت: دانشگاه بايد امام ديگران باشد و خطوط روشن را به ديگران بدهد نه ديگران خط بدهند.

 

وی افزود: سمي كه در دانشگاه تزريق شد از بينش سياسي كاري نشات مي گيرد كه خلاف قانون و اخلاق است كه مشكلاتي بوجود مي آورد و اگر كسي كار خلافي مي كند بايد قانوني برخور شود و نبايد بهره برداري سياسي بشود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نبايد اجازه داد هيچ حزب و گروهي دانشگاه رو به پايگاه خودشان تبديل كنند، اظهار کرد: دانشگاه بايد هدف و مقصد را نشان دهد و گره ها رو باز كند.لذا حاشيه ها در دانشگاه ها براي هميشه بايد تمام شود و به وظيفه خود عمل كند و خطوط اصلي اسلام و انقلاب را نشان دهد.

 

اندرزیان بیان کرد: بحث بورسيه در دانشگاه(ياسوج) هيات اجرايي جذب، قانوني كار كردند.درست است باید از نيروي هاي انقلابي حمايت شود اما مسئله بورسيه بايد قانوني  باشد چنان كه سرپرست قبلي دانشگاه هم گفتند مشكل غير قانوني نبود.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بورسيه هايكي در دانشگاه و يكي هم از وزارت علوم مي آمد توسط هيات اجرايي جذب  بررسي ميی شد و مورد خاصي نبود اگرم بوده مي گفتند قانوني بايد بررسي مي شددر مجموع مورد غير قانوني در بورسيه ها نبوده است.

 

وی افزود: رشته هاي علوم انساني بايد براساس بينش الهي باشد نه انساني .اساتيد و متون آموزشي بايد بر اساس دستور اسلام از علوم خوب و متن اسلامي باشد بعضي ها معتقدند ما در اين زمينه حرفي براي گفتن نداريم. ديگران از علوم وحياني بي بهره اند و جهان بيني آن ها دنيوي است و دنيا و آخرت را با هم داشته باشيم و بايد براساس مقتضيات زمان تبيين و به دانشجو ارائه بشود.

 

اندرزیان ابراز داشت: هدف دشمن مسئله هسته اي نيست هدفشان جلوگیري از رسيدن ملت ايران به جايگاه شايسته است .

 

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند ما دشمن را بايد بشناسيم با ما دوست نيستند و اين دشمن براي دهها سال برنامه ريزي مي كند تا اسلام را نابود كنند مثل داعش كه از دهه شصت مطرح بود بنابراين مسئله هسته اي بهانه است و ميخواهند به اسلام ضربه بزنند،با اسلامي كه زمينه ساز ظهور امام زمان هست و بر محور ولايت فقيه مي باشد مشكل دارند. اگرهم توافقي صورت ميگيرد مشكلات كشور يك شبه حل نخواهد شد و اميدواريم  ملت و دانشگاه كه بايد حرف اول را در دنيا بزند راه درست را بروند.

انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک