آخرین اخبار

8. بهمن 1393 - 16:15   |   کد مطلب: 230
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد خبر داد
هدر رفت 30 درصدی آب پایتخت طبیعت ایران
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد از هدر روی 30 درصد آب شهر یاسوج خبر داد و گفت:از مجموع 450 کیلومتر شبکه لوله گذاری این شهر بیش از 150 کیلومتر فرسودگی شبکه لوله گذاری داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، مصطفی مصطفی پور رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد از هدر روی 30 درصد آب شهر یاسوج خبر داد و گفت:از مجموع 450 کیلومتر شبکه لوله گذاری این شهر بیش از 150 کیلومتر فرسودگی شبکه لوله گذاری داریم.

 

مصطفی پور وضعیت توپوگرافی خاص شهر یاسوج، افت فش، سرمازدگی و یخ زدگی را از جمله عوامل اصلی ترکیدگی لوله های آب عنوان کرد و افزود: فرسودگی یک سوم شبکه لوله گذاری از مهمترین و اصلی ترین این عوامل است.

 

رئیس اداره آب و فاضلاب یاسوج، بی توجهی دستگاههای خدمات رسان از جمله شرکت گاز و همچنین شهرداری به صدور مجوزهای حفاری را عامل اصلی ترکیدگی لوله ها برشمرد و گفت:روزانه بیش از 15 گزارش ترکیدگی لوله در شهر یاسوج به ثبت می رسد.

مصطفی پور گفت: سالانه 4 میلیون متر مکعب آب در پایتخت طبیعت ایران هدر می رود که این میزان معادل 8 هزار مخزن ذخیره آب در روز است.

 

وی خاطر نشان کرد: برای تعمیر 150 کیلومتر شبکه فرسوده لوله گذاری یاسوج افزون بر 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.مصطفی پور ابراز امیدواری کرد در ال 94 با جذب اعتبارات مورد نیاز و توجه ویژه مسولان از جمله استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شوری اسلامی این مشکل حل شود.

 

استان کهگیلویه بویراحمد ذخیره بارشی معادل 11 و دودهم میلیارد متر مکعب باران دارد و دومین استان پر آب کشور محسوب می شودکه به دلیل نبود سیاستهای مهار آب سالانه 6 میلیارد متر مکعب روان آب از استان خارج و در استانهای همجوار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انتهای پیام: و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک