آخرین اخبار

7. تير 1394 - 16:20   |   کد مطلب: 2198
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۹ هزار سالمند در استان وجود دارد، گفت: بیشترین مشکلات سالمندان این استان در زمینه مسائل بهداشتی و بیمه‌ای است.

 به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، سیدعلی‌رضا موسوی‌امجد امروز در نشست شورای سالمندان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال جاری اولین نشست شورای سالمندان استان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با جدیت بیشتر در زمینه حضور در این نشست و اجرایی کردن مصوبات آن ورود پیدا کنند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در گذشته در استان ما به لحاظ وجود برخی خرده‌فرهنگ‌ها منزلت و جایگاه خاصی برای سالمندان قائل بودند ولی در سال‌های اخیر راه‌اندازی خانه سالمندان زنگ خطری را برای همه متولیان به صدا در آورده است.

موسوی‌امجد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۹ هزار سالمند در استان وجود دارد، تصریح کرد: این آمار بر اساس شاخص‌های کشوری بیان شده و در ارائه این آمار سن ۷۰ سال به عنوان سن سالمندی معرفی شده است در صورتی که بنا به برخی شرایط سن سالمندی در استان ما به‌ویژه در مناطق روستایی حدود ۶۰ سال است.

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی سرای کلینیک‌های تخصصی ویژه سالمندان در استان یادآور شد: بیشترین مشکلات سالمندان استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مسائل بهداشتی و بیمه‌ای است.

موسوی امجد بیان کرد: یکی از مسائلی که در وهله اول باید به آن پرداخت تشکیل بانک اطلاعاتی از سالمندان استان و تدوین برنامه‌ای برای حل مشکلات آنها در زمینه‌های مختلف است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی بهزیستی تشکیل شورای سالمندان در سطح شهرستان‌ها و ارزیابی عملکرد این شوراست تا به دنبال آن مصوبات شورای سالمندان به صورت عملیاتی و جامع به مرحله اجرا درآید.

در ادامه مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در آیات و روایات دین اسلام جایگاه و منزلت خاصی برای سالمندان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: باید به سمتی حرکت کرد که جایگاه و ارزش سالمندان برای آحاد مختلف جامعه تبیین شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی‌فتح میرمحمدی افزود: در حال حاضر سالمندان بسیاری از مسائل روحی و روانی دوران سالمندی رنج می‌برند که باید به تناسب و بر اساس وظیفه هر دستگاه برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی عنوان کرد: آگاهی‌بخشی در زمینه مسائل و مشکلات سالمندان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و در اجرای مصوبات با جدیت بیشتری انجام شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نشست‌های شورای سالمندان باید به صورت جدی و با جدیت پیگیری شوند.

وی راه‌اندازی تورهای تفریحی و گردشگری برای سالمندان را از دیگر برنامه‌هایی دانست که می‌تواند در افزایش روحیه سالمندان موثر باشد و دستگاه‌های مختلف هر یک در این زمینه ورود پیدا کنند.

میرمحمدی گفت: امامان جمعه، جماعات و همچنین دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی مانند سازمان تبلیغات و صدا و سیما نیز در زمینه ترویج حفظ شان و منزلت سالمندان از همه ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

 

منبع: کبنانیوز

انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک