آخرین اخبار

6. تير 1394 - 14:57   |   کد مطلب: 2177
نماینده شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس
آب شهر دیشموک را پایدار کردم و دیگر مردم این شهر مشکل آب آشامیدنی ندارند!
نماینده شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس گفت: آب شهر دیشموک را پایدار کردم و دیگر مردم این شهر مشکل آب آشامیدنی ندارند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، نماینده شهرستانهای کهگیلویه ، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران به سوالاتي پاسخ داد كه در زير مشاهده مي‌كنيد

 

مهمترین اقدامات عمومی شما در مجلس هشتم چه بوده است؟



زمانی که کاندیدا شدم همه خواسته های عمومی مردم را یاداشت می کردم. مثلا مردم چرام همگی از من خواستند که چرام شهرستان شود که من وقتی نماینده شدم این مساله را برای مردم چرام پیگیری کردم . هم در تهران پیگیری می کردم و هم معارضی که با سرفاریاب داشتند را حل کردم. 



من با مردم سرفاریاب که برادران خود ما بودند نشستیم و آنها را راضی کردیم. حتی در جلسه ای با ریش سفیدان سرفاریاب درگیری پیدا کردیم. حتی بعدا همان آقایان که درگیر شدند که چرا چرام را می خواهی شهرستان کنید رفتند و پشت رقیب من که بچه چرام بود قرار گرفتند.



اکثریت مردم سرفاریاب را هماهنگ کردم. گفتم اگر چرام شهرستان شود می توانم به شما کمک کنم. سرفاریاب گاز ، جاده ، برق پایدار و آب بهداشتی نداشتند و گفتم اگر بخش شوید در موقع تقسیم اعتبارات شما یک بخش دیده می شوید .



 خلاصه مردم راضی شدند و در تهران نیز دولت آقای احمدی نژاد با من هماهنگ بودند و اینگونه شد که چرام را شهرستان کردیم.این کار بزرگی بود که در توسعه منطقه تاثیر فراونی خواهد داشت.



در کنار پیگیری شهرستانی چرام پیگیر شهرستانی لنده نیز بودم. همانطور که الان پیگیر شهرستانی دیشموک هستم. به زودی اسفندان بخش می شود و وقتی اسفندان بخش شد دیشموک نیز شهرستان می شود.در کنارش پیگیر شهرستان شدن قلعه رئیسی هستم که باید جاورده بخش شود. ولی اینکه دیشموک اول شهرستان شود یا قلعه رئیسی دست دولت است. من فقط پیگیر کارها هستم.



به خدا شبی که شهرستانی باشت در رسانه ها اعلام شد و چرام اعلام نشد نزدیک بود سکته کنم. خودم را خوردم تا صبح شد که چرا چرام اعلام نشد؟! صبح ساعت 8 مجلس را رها کردم و رفتم هیات دولت. رفتم دفتر آقای رحیمی چون گفتند کار رحیمی هست. 



حتی رفتم که در هیات دولت جلوی احمدی نژاد داد و بیداد کنم و بگویم چرام که جلوتر از باشت هست. ما رفتیم آنجا و رحیمی وقتی دید خیلی عصبانی هستم گفت از همان منطقه آمده اند و گفتند اگر چرام شهرستان شود درگیری مسلحانه می شود و عده ای کشته می شود.حالا کسانی که این حرف را زدند بماند.



*رقبای سیاسی شما بودند؟

بله رقبای من بودند.



*آقای موحد بود؟



دیگه حالا.



*شفاف بفرمایید.



من نمیخواهم اسم کسی را بیاورم.



*یکی از جاهایی که شما باید شفاف سازی کنید همین مورد است.



آقای علیبازی ببینید 15 متر طومار مردم سرفاریاب را چه کسی برده و داده بود به هیات دولت؟



*این را شما بگویید.



بخدا مردم چرام می دانند چه کسانی این کار را کردند. من اسم نمی آورم.



*ما این حق را در رسانه خود برای آقای موحد محفوظ می داریم که بیایند و جواب این موضوع را بدهند.



من اسم کسی را نیاوردم.



*وقتی شما می فرمایید رقبای سیاسی من بودند ، رقبای سیاسی دارای ارتباط با دولت احمدی نژاد و معاون اول آن از نظر افکار عمومی یعنی آقای موحد ! ولی من شان آقای موحد را بالاتر از این کار می دانم که بیاید و همچین کاری را انجام دهد. نظر شما چیست؟



من نظری ندارم. مطمئن باشید در روز قیامت ثابت خواهد شد کار چه کسی بوده است.



*آقای رحیمی به شما گفت کار چه کسی بوده است؟



دو نفر بودند که این کار را انجام داده اند.



*دونفر رقیب بودند؟



نمی توانم بگویم رقیب بوده یا نه.



*این دو نفر آقای موحد و آقای مژدهی بوده اند؟



من اسم نمی آورم. 



**بالاخره چرام شهرستان شد؟



 نزدیک بود روی شهرستانی شدن چرام سکته کنم و انتظار داشتم در دور بعدی رای اول من در چرام باشد ولی همان حزب الهی های که از من اینکار را خواستند رفتند و برای من رقیب ساختند.



آقای نجار خودش شخصا آمد و شهرستانی چرام را اعلام کرد. حتی خودش نیز خلبان هلی کوپتری بود که از یاسوج با آن رفتیم چرام.



زمینه بخش شدن سرآسیاب ممبی فراهم شده بود منتهی ممبی ها می گفتند اگر سرآسیاب بخش شود ممکن است درگیری پیش بیاید. خدا حفظ کند آقای نوذری استاندار وقت استان را که با ما آمد و قضیه را گفتیم. گفتم هم می خواهم سرآسیاب یوسفی به حقش برسد و هم ممبی. گفت 12 سال در تقسیمات کشوری بودم. بخش ممبی را به عنوان بخش مرکزی قرار داد و بخش سرآسیاب یوسفی را نیز بخش کرد. که درتوسعه منطقه سه بخش به شهرستان به حوزه انتخابیه کمک کردیم.



*لطفا پروژه های عمرانی  حضور شما در دور هشتم  مجلس شورای اسلامی را بیان کنید؟



در دور هشتم حوزه به حوزه نگاه کردم.مثلا در کهگیلویه در دهدشت غربی (فیلگاه تا چار مه)دیدیم آب شرب یا ندارند یا آلوده است. اولین حق آبه را از سد کوثر برای دهدشت گرفتم و 45 روستا را زیر پوشش برد.



همین روستاهای غرب دهدشت گاز نداشتند و گاز را برای آنها کشیدیم. جادها را نیز در کنار اینها آسفالت کردیم. تمام جاده های روستاهای دهدشت آسفالت نبود الان همه آنها آسفالت شده است.



تمام روستاها سنگ فرش و بهسازی شده است. برای چرام هم این کار را کردیم.



گاز را تا فشیان بردیم که الان آقای تاج گردون برای روستاهای دیل و آرو از همانجا پیگیری کردند که از آنجا گاز ببرند.



زیر ساخت های اولیه را به همه روستاها بردم چون خواست مردم بود. قبل از من روستاها مثل روستا های اولیه بود. ولی الان گاز دارند، آب دارند،برق پایدار و جاده آسفالته دارند.



شما می توانید از بنیاد مسکن و راه و برق و آب سوال کنید که این بودجه ها برای روستاهای دهدشت چگونه می آمد. من اکثر وقتم را روی این مسائل گذاشتم تا جلوی هجوم مردم به شهر را بگیرم و مردم بتوانند در روستاهای خود بمانند و کار کشاورزی و دامپروری کنند.



در همین پشته زیلایی حدود 5 هزار نفر آب خوردن نداشتند ، خشکسالی هم بود. حتی سه چاه در آنجا حفر شد به نتیجه نرسید.من چند بار مدیرکل آبفا را به آنجا بردم و با طرح مطالعاتی از تنگ پیرزال یک چاه حفر کردیم و لوله کشی کرده و برای آنها آب بردیم. جاده آنها را آسفالت کردیم و انشالله به زودی گاز هم برای آنها می کشیم. رای من در آن منطقه سه برابر شد.



آب شهر دیشموک را پایدار کردم و دیگر مردم این شهر مشکل آب آشامیدنی ندارند! روستاهایی که من آب رسانی کردنم خیلی از من رضایت داشتند و در موقع افتتاح به من می گفتند سالها شعار دادند و گفتند مشک را از دوش زنان برمی داریم ولی اینکار را نکردند و ما از شما تشکر می کنیم که به فکر ما بودید و این کار را کردید.روستاهای اطراف دیشموک و قلعه رئیسی اکثرا آب دارند.جاده ها اکثرا آسفالت هستند. به قولی چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.



جاده پاتاوه به دهدشت قبل از ما تا دوریزگون رفته بود. تونلی شروع نشده بود و فقط تنها یک کارگاهی تجهیز شده بود و هیچ کاری نمی کردند. ما در قالب کمیسیون کشاورزی یک جلسه خصوصی با مقام معظم رهبری داشتیم در آن جلسه نامه ای برای حضرت آقا تنظیم کرده و دست ایشان را بوسیدم گفتم حضرت آقا این طرح از طرح های سفر شما به استان ما می باشد و بعد از 16 سال هنوز کاری روی آن انجام نگرفته است. 



دفتر حضرت آقا هم دستور دادند روی آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهورو آقای رحیمی هم به وزارت راه نامه زدند و در نهایت این پروژه از طریق قرارگاه خاتم و به وسیله آقای سردار "عدل هاشمی" که از فرزندان منطقه است شروع شد. من سند حرف هایم را دارم. بالاخره این پروژه الان 48 میلیارد تومان مطالبه دارد.درسته نیمه تعطیل است ولی به زودی انشالله شروع خواهد شد. 



50 میلیارد در بودجه 94 اعتبار گذاشته شده است. 13 میلیارد از 48 میلیارد را پیگیری کردم به زودی برداشت می شود. تونل کوه پات 3 هزار متر ایجاد شده است و دست آقای سردار هاشمی درد نکند که آمد و این کار را انجام داد.



 یکی از خواسته های مهم مردم چرام،سرفاریاب،دهدشت و حتی بخش اعظمی از اصلاح طلبان این بود که اگر روی آسفالت تا رودخانه سادات رفتیم در دور بعد به شما رای می دهیم.جاده باغچه به سادات بود. این جاده یک جاده مال رو بود و عشایر از آن رفت و آمد می کردند و در اسناد وزارت راه جاده عشایری بود. 



با تلاش فراوان تونستیم در بودجه برای آن کد بگیریم و در سال اول مبلغ 2 میلیارد تومان قرار داده اند.در زمان آقای بهبهانی وزیر راه خیلی به وزارت راه می رفتم طوری که آقای بهبهانی وقتی من را می دید می گفت آقای باغچه سادات آمد. آقای نیکزاد وزیر راه هم خیلی به ما لطف داشت. ایشان تا محل اجرای پروژه هم آمدند.کد جاده سرفاریاب –باغچه را کردند جاده سرفاریاب-باغچه-سی سخت. اصلا ربطی به سی سخت نداشت و هر پولی که می آمد 40 درصدش را در آن محل هزینه می کردند.در سفر اخیر آقای نوبخت به استان قول دادند ردیف بودجه این دو قسمت را از هم جدا کنند و اعتبارات محور باغچه به سادات در همین مسیر هزینه شود.



این جاده را از سادات به دمه و از دمه به میانتنگان تغییر دادیم و 16 کیلومتر را آسفالت می کند. قبلا از سرفاریاب به آن طرف جاده خاکی بود. ولی الان آسفالت شده و در این فصل بهار مردم می توانند به راحتی به منطقه سردسیری بروند.یکی از جاده هایی که توانست حوزه من را از بن بست خارج کند همین جاده بوده است.

انتهاي پيام:/

منبع:عصردنا



 

دیدگاه‌ها

اقای پیرمردببین یه وقت به دلت نمونه اسفالت جاده دیشموک این زمان نماینده قبلی بودبعدش توبه این میکی حاده واسفالت اینم شداسفالت؟میگم اقای چماق لری اب شهردیشموک که میگی هرهفته ای 3روزقطعه وخرابه پس چرادروغ میگیدمگه مردم مثل شمازودباورند؟؟بعدش منوخانوادم هرشب خودمونالعنت میکنیم که به تووامثال شماهای دروغ گوی به دردنخورپیر رای دادیم!دیگه اگه جرات داری بیانطق انتخاباتی تاماجوونای دیشموکی خوب ازت پذیرایی کنیم وجوابتابدیم که روی برگشتن نداشته باشی
اقای پیرمردببین یه وقت به دلت نمونه اسفالت جاده دیشموک این زمان نماینده قبلی بودبعدش توبه این میگی جاده واسفالت اینم شداسفالت؟میگم اقای چماق لری اب شهردیشموک که میگی هرهفته ای 3روزقطعه وخرابه پس چرادروغ میگیدمگه مردم مثل شمازودباورند؟؟بعدش منوخانوادم هرشب خودمونالعنت میکنیم که به تووامثال شماهای دروغ گوی به دردنخورپیر رای دادیم!دیگه اگه جرات داری بیانطق انتخاباتی تاماجوونای دیشموکی خوب ازت پذیرایی کنیم وجوابتابدیم که روی برگشتن نداشته باشی

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک