آخرین اخبار

5. تير 1394 - 15:23   |   کد مطلب: 2159
مسئول شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كهگيلويه و بوير احمد گفت: مقام معظم رهبري و همه مسئولان كشور ضمن تأکید بر خطوط قرمز، به دنبال توافقی خوب یعنی توافقی منصفانه و عادلانه، عزتمند و منطبق با منافع و مصالح ایران هستند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از صبح زاگرس، حجت الاسلام صفدر پناهي مسئول شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كهگيلويه و بوير احمد به بيانات اخير مقام معظم رهبري در ديدار با مسئولان نظام اشاره كرد و افزود: كشورهاي5+1ضمن تلاش برای نابودی صنعت هسته اي قصد دارند فشارها را ادامه داده و تحریم ها را نیز به نوعی حفظ کنند ولي مقام معظم رهبري فرمودند ما اهل مذاكره و توافق عزتمند و منصفانه هستيم.

 

پناهي ابراز داشت: رهبري در ديدار خود با مسئولان و كارگزاران نظام با صراحت بيشتري خطوط قرمز توافق را مشخص و به تمام جوانب مذاكرات اشاره كردند.

 

وي با اشاره به اينكه رهبري تعيين كننده و چراغ راه مردم و مسئولان كشور است اظهار داشت: دولت و ساير قوا نمي توانند خلاف نظر رهبري عمل كنند هر چند در نحوه اجرا اختيار دارند ولي مسائلي كه خلاف منافع ملت و نظر رهبري باشد امكان اجرا ندارد.

 

 

پناهي گفت: مقام معظم رهبري اعضاي تيم مذاكره كننده هسته اي را با تعابيري چون امانت داري، غیرت، شجاعت و تدین خطاب كرده و فرمودند این تیم، با غیرت ملی و دقت کامل و با قصد باز کردن گره و پیش بردن کار کشور در مقابل تعداد کثیر مذاکره کنندگان مشغول تلاش است.

 

 

مسئول شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كهگيلويه و بوير احمد تصريح كرد: لغو فوري تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی مربوط به شورای امنیت، کنگره امریکا و دولت هاي اروپايي و امریکا هنگام امضای موافقتنامه از تاكيدات مقام معظم رهبري است كه بايد تيم مذاكره كننده هسته اي به آن توجه ويژه داشته باشند.

 

اگر معيار بازرسي آژانس باشد از كليه خانه هاي ايران بازرسي مي كنند

وي آژانس انرژي اتمي را وابسته به كشور هاي غربي و آمريكا دانست و عنوان كرد: طبق بيانات رهبري كشور ايران به آژانس اعتماد ندارد و لغو تحريم ها نبايد به گواهی و تاييد آژانس باشد زيرا اگر معيار بازرسي آژانس باشد علاوه بر مراكز هسته اي از كليه خانه هاي ايران بازرسي مي كنند.

 

پناهي گفت: در زمينه راستي آزمايي هيچ گاه آژانس صداقت نداشته و با حرف ها و قضاوت هاي دو پهلو عليه ايران اقدام كرده است.

 

مسئول شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كهگيلويه و بوير احمد در خصوص بازرسي از مراكز و دانشمندان كشور نيز گفت: بازرسی های غیر متعارف، پرس و جو از شخصیت های ایران و بازرسی از مراکز نظامی از خطوط قرمز نظام است كه رهبري نظام اين خطوط را به درستي مشخص كرده اند.

 

وي در ادامه به بيانات رهبر معظم انقلاب در زمينه اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و ابراز داشت: بر اساس نظر كارشناسان اقتصادي بي طرف فقط 10 درصد مشكلات كشور بر اثر تحريم ها بوده و بقيه مشكلات ريشه داخلي دارند كه اين مطلب اهميت اقتصاد مقاومتي را نشان مي دهد.

 

مسئولان همه مشكلات را به تحريم ها گره نزنند

پناهي افزود: اين در حالي است كه مسئولان كشوري تاثير مشكلات را تا مرز 80 و 90 درصد عنوان كرده اند و برخي از مسئولان مانند مشاور رئيس جمهور ريشه مشكلاتي مانند آب خوردن و ازدواج جوانان را تحريم ها مي دانند.

 

وي با اشاره به اينكه مي توان از تحريم ها به عنوان يك فرصت استفاده كرد بيان داشت: همانگونه كه دانشمندان هسته اي ما از فرصت تحريم استفاده كردند و با فن آوري و توان داخلي به چرخه كامل هسته اي و اورانيوم20 درصد دست يافتند.

 

مسئول شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كهگيلويه و بوير از اينكه مسئولان همه مشكلات كشور را به تحريم ها گره مي زنند انتقاد كرد و اظهار داشت: مسئولان كشور از همين الان به فكر اقتصاد مقاومتي باشند چون اگر توافق خوبي هم صورت بگيرد مشكلات كشور بايد با اتكا به نيروي داخلي و اقتصاد مقاومتي حل شود.

 

پناهي گفت: اگر دولت بخواهد از فرصت مذاكرات و توافق براي پيروزي در انتخابات مجلس استفاده بكند در صورت توافق فقط 10 درصد مشكلات قابل حل بوده و نهايتا با استفاده از اقتصاد مقاومتي مي توانند به پيروزي برسند.

انتهاي پيام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک