آخرین اخبار

2. تير 1394 - 8:48   |   کد مطلب: 2096
رئيس جهاد كشاورزي شهرستان كهگيلويه از تامين آب 230 هكتار از اراضي باغات سردسيري در منطقه آجم ديشموك تا هفته دولت خبر داد.
عبدالله قيصري

عبدالله قيصري در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه از  تامين آب و راه‌اندازي احداث 230 هكتار باغات سردسيري در منطقه آجم ديشموك تا هفته دولت خبر داد.

 

وي با بيان اينكه منطقه ديشموك براي كشاورزي پتانسيل خيلي خوبي دارد مردم اين منطقه بايد تمام اراضي خود را زير كشت محصولات كشاورزي ببرند، افزود: تامين راه‌اندازي آب اين باغات تا كنون هزينه‌اي بالغ بر 220 ميليارد ريال صرف آن شد.

 

وي در ادامه گفت: پروژه‌هاي قابل توجهي در ديشموك در حال عملياتي است، پمپاژ آبياري رود سمه و جدول آبياري روستاي فارتق از جمله پروژه‌هايي است كه به بهره‌برداري رسيده است.

 

وي خاطرنشان كرد: پروژه‌هايي كه در سال 94 در كميته برنامه‌ريزي پيش‌بيني خواهد شد، تامين آب كشاورزي مناطق اسفندان، درغك، دلي و سرپر نعمت‌الهي كه با اعتباري بالغ بر 16 ميليارد تومان هزينه در بر خواهد داشت، مطالعات آن‌ها تمام و فاز اول اين پروژه‌ها به زودي عملياتي خواهد شد.

 

قيصري متذکر شد: در جهت رفاه حال کشاورزان منطقه چاروسا و روستای انجیره اجرای عملیاتی سد چاروسا با توجه به این‌که مطالعات این سد پایان پذیرفته است در آینده نزدیک با حجم  15 میلیون مترمکعب اجرایی می‌شود

 

انتهاي پيام:و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک