آخرین اخبار

1. تير 1394 - 16:27   |   کد مطلب: 2083
از "هشدار تازه محمود احمدی نژاد" و "«1+5» امتیاز از مذاکرات در آزادی" تا "سونامی بیکاری فارغ التحصیلان"

مراقبت مجلس برای توافق خوب

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، کلیات طرح مهم هسته ای مجلس با عنوان "الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای" در جلسه علنی دیروز به تصویب رسید. این طرح با 199 رای نمایندگان تصویب شد.

مجلس شورای اسلامی در این مصوبه ضمن تاکید بر لغو یکجا و کامل تحریم ها، هرگونه دسترسی به اسناد افراد و تجهیزات نظامی و همچنین محدودیت بر برنامه تحقیق و توسعه را ممنوع کرده است.

روزنامه "قدس" از روز پرحاشیه مجلس می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "کلیات طرح حفظ حقوق هسته ای تصویب شد"

روزنامه "ایران" نیز از این روز به عنوان "روز داغ هسته ای مجلس" یاد می کند و"همشهری" نیز در تیتر یک خود نوشت: "مصوبه مجلس برای تعیین خطوط قرمز هسته ای"

روزنامه "کار و کارگر" نیز در این خصوص نوشت: "با تاکید لاریجانی بر تمکین مجلس از چارچوب مد نظر رهبر انقلاب؛ طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای تصویب شد"

روزنامه "جام جم" از پیام مجلس به غرب با تصویب طرح هسته ای خبر می دهد. در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "زیاده خواهی ممنوع"

"وطن امروز" هم در تیتر یک خود نوشت: "تصویب الزامات توافق خوب"؛ تیتر روزنامه "حمایت" نیز به این شرح است: "مراقبت مجلس برای توافق خوب"

***

"پاتک هسته ای هیات رئیسه" یا "رقیق سازی طرح صیانت از حقوق هسته ای"

به نظر می رسد برخی از روزنامه های حامی دولت از برخی تغییرات در طرح هسته ای، راضی به نظر می رسند. آنها در لابه لای تیترهای خود از "لاریجانی" حمایت کرده اند.

روزنامه "شهروند" نیز از "پاسخ لاریجانی به اعتراض شماری از نمایندگان به تغییر واژه ها در طرح هسته ای مجلس" نوشته است. در تیتر این مطلب می خوانیم: "توافق هسته ای فروش سیب زمینی نیست"

"اعتماد" نیز در این خصوص تیتر زد: "لاریجانی پای دیپلماسی ایستاد" و "ابتکار" تیتر زد: "اصلاحات رئیس"

روزنامه "شهروند" هم از "پاتک هسته ای هیات رئیسه به تندروها" می نویسد. این روزنامه نیز از قول "علی لاریجانی" می نویسد: "مسئله هسته ای فروش سیب زمینی در کشور نیست"

در مقابل روزنامه های منتقد دولت؛ از برخی تغییرات انجام شده در طرح راضی به نظر نمی رسند.

روزنامه "عصرایرانیان" از تصویب کلیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای با "تعدیل" خبر می دهد و روزنامه "سیاست روز" نیز در این خصوص از کلمه "دست اندازی" استفاده می کند. در این روزنامه می خوانیم: "علی رغم برخی دست اندازی ها کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای تصویب شد"

و روزنامه "کیهان" نیز در تیتر یک خود نوشت: "با انجام تغییراتی در مجلس؛ طرح صیانت از حقوق هسته ای رقیق سازی شد!"

***

5 تا 7 اختلاف تا دستیبابی به توافق

9 روز مانده به فرصت نهایی، دیپلمات های ارشد بر سر کاهش اختلافات مذاکره می کنند.

روزنامه "آسیا" با بیان اینکه "قدرت ها به فکر تمدید بلند مدت مذاکرات نیستند و بر دستیابی به یک توافق تا تاریخ30ژوئن تمرکز دارند" در تیتر یک خود نوشت: "نخستین سفر پس از توافق نهایی؛ وزیر خارجه فرانسه به تهران می آید"

روزنامه "تعادل" نیز در یکی از تیترهای خود از "5 تا 7 اختلاف تا دستیبابی به توافق" نوشت.

***

هشدار تازه محمود احمدی نژاد

روزنامه "شرق" با انتشار عکسی از "محمد احمدی نژاد" در صفحه اول خود، نوشت: "هشدار تازه محمود احمدی نژاد: غرب به دنبال دستگیری امام زمان است"

روزنامه "روزان" از انتقاد تند هاشمی از دولت قبل و حامیانش می نویسد. در این روزنامه می خوانیم: "روحانیت در معرفی احمدی نژاد مقصر است"

"آفتاب یزد" هم از قول "هاشمی" نوشت: "8 سال دوره احمدی نژاد تزریق سم به جامعه بود"

البته روزنامه "تجارت" این جمله را بصورت کاملتر در تیتر یک خود بازتاب داد. این روزنامه نوشت: "سخنان منتشر نشده آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره دولت احمدی نژاد: رشد نقدینگی توسط دولت قبل، تزریق سم در بدن جامعه"

***

«1+5» امتیاز از مذاکرات در آزادی

ایران دومین بازی متوالی در سه ست پیاپی مقابل آمریکا به برتری رسید تا با مجموع 6ست برده و صفر ست باخته در دوبازی برگشت، آمریکا را دست خالی راهی خانه کند.

روزنامه "جوان" با بیان اینکه "فقط تهرانگردی و قلیان کشیدن برای امریکایی ها خاطره خوش بود!" از شش تایی شدن یانکی ها نوشت. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "امریکا را دست خالی بازگرداندیم"

روزنامه "آرمان امروز" نیز تیتری به این شرح داشت: "هدیه 1+5 امتیازی یانکی ها"

تیتر برخی از روزنامه های ورزشی در این خصوص به این شرح است:

ابرار ورزشی: "مانور قدرت شیربچه های ایران"

ایران ورزشی: "این ماییم، آن بالا"

شوت: "«1+5» امتیاز"

گل: "«1+5» امتیاز از مذاکرات در آزادی؛ ناکار مثل آمریکا"

***

سونامی بیکاری فارغ التحصیلان

بررسي وضعيت فارغ‌التحصيلان نشان مي‌دهد از جمعيت ١١‌ميليوني فارغ‌التحصيلان تنها چهار ميليون و ٤٠٠ هزار نفر شاغل محسوب مي‌شوند و بخشي از اين جمعيت نيز توفيقي در يافتن شغل نداشته‌اند.

"آرمان امروز" نیز از "سونامی بیکاری فارغ التحصیلان" می نویسد. در این روزنامه از 4برابر شدن بیکاری جوانان می خوانیم.

روزنامه "اعتماد" هم در تیتر یک خود نوشت: "تحصیل «بیکاری» در دانشگاه"

روزنامه "هدف و اقتصاد" نیز از قول "معاون وزیر کار" در تیتر یک خود نوشت: "نرخ بیکاری جوانان 21.5درصد شد"

بالاترين نرخ بيكاري در ميان رشته‌هاي دانشگاهي به فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي علوم كامپيوتر، حفاظت از محيط زيست و كشاورزي، شيلات و جنگلداري اختصاص دارد. نرخ بيكاري در هر سه رشته بالاتر از ٢٧ درصد گزارش شده است.

البته نکته جالب این است که روزنامه "جهان اقتصاد" از تبعیض و تفاوت دستمزد و نارضایتی کارکنان می نویسد. در تیتر یک این روزنامه هم می خوانیم: "37درصد شاغلان کشور در جستجوی شغلی جدید!!"

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک