آخرین اخبار

31. خرداد 1394 - 8:50   |   کد مطلب: 2053
بسیاری از کارشناسان امر معتقدند دلیل عمده شوری آب آبادان به زمان دولت هاشمی رفسنجانی و راه اندازی صنعت توسعه نیشکر توسط دولت وی در مسیر رودخانه کارون برمی گردد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از عصر آبادان،این روز ها آب و هوای مردم آبادان خاص است درست مثل مردمش.گرمای ۴۰-۵۰ درجه ! که از راه برسد آبادانی ها به جز تغییرات جوی باید منتظر چند تغییر دیگر هم باشند.

یکی از اینها شورتر شدن آب آشامیدنی است و مردم نه تنها نمی توانند از آن بنوشند بلکه هنگام شستن صورت نیز باید مشکلات دیگری را تحمل کنند.

از سال ها پیش و در دوران های مختلف از دولت های سازندگی تا کنون اتفاقات مختلفی رخ داد تا آب آشامیدنی آبادان به وضع امروز برسد.

بسیاری از کارشناسان امر معتقدند دلیل عمده شوری آب آبادان به زمان دولت هاشمی رفسنجانی و راه اندازی صنعت توسعه نیشکر توسط دولت وی در مسیر رودخانه کارون برمی گردد.

برخی دیگر کاهش نزولات آسمانی مخصوصاً در دو دهه اخیر و کمتر شدن آب روخانه ها و در پی آن ، برگشت آب شور دریا به مسیر رودخانه های منتهی به خلیج باعث شده کیفیت آب در این مقطع زمانی به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.

همچنین عده ای معتقدند استفاده از سدهای بیش از اندازه در مسیر رودخانه ها باعث شده که میزان آب ورودی به آبادان کاهش یابد و برگشت آب دریا را در پی داشته باشد.

با همه این تفاسیر دولتمردان در دوره های بعد از دولت های هاشمی رفسنجانی پروژه های با مبالغ هنگفت و کلانی برای انتقال آب از فواصل دور تعریف و راه اندازی کردند که شرح آنها در این مجال نمی گنجد.

دولت های هفتم و هشتم که پروژه های شان با شکست مواجه شد و دولت های نهم و دهم با راه اندازی تصفیه خانه کم ظرفیت ، از عهده آبرسانی به بخش های کوچک شهر آبادان نیز بر نیامدند.

این دولت نیز که امروز همه مردم از آن به دولت وعده ها یاد می کنند ، در اولین سفر به استان و شهر آبادان از رفع این مشکل در کمترین زمان ممکن خبر داد که با گذشت دو سال هنوز در حد حرف باقی مانده است.

باید دید تا چه زمانی مشکل شوری آب آبادان که مردم این دیار را به ستوه آورده است ادامه دارد و اراده چه دولت و یا نهادی می تواند این درد کهنه در آبادان را برای همیشه درمان کند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک