آخرین اخبار

31. خرداد 1394 - 8:35   |   کد مطلب: 2050
وقتی وایبر و واتس آپ محلی برای دلبری می شود؛
سوت آغاز تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی
هنوز فرصت زیادی تا شروع انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه سال جاری مانده است اما گویی سوت تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی زده شده است و بسیاری از کاندیدا و هواداران آنها خیلی زود در فضای مجازی و اپلیکشن های موبایل تبلیغات خود را آغاز کرده اند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از عصرهامون، صحنه سیاسی استان سیستان و بلوچستان این روزها که هنوز هم زمان زیادی تا برگزاری انتخابات مجلس دهم باقی مانده است، شاهد تحرکات فراوانی برای چینش آرایش سیاسی مجلس آینده است و طیف‌های مختلف سیاسی استان از همکنون خیز بلندی برای کسب کرسی ها بهارستان برداشته اند.

بر این اساس برخی از کاندیدای که زودتر از موعد حضور خود در انتخابات مجلس را اعلام کردند در حالی این روزها سخت مشغول دلبری در وایبر و تلگرام هستند و از برنامه هایشان برای عمران و آبادانی می گویند که مسئولین بارها در خصوص تبلیغات زود هنگام هشدار داده اند.

در همین زمینه چندی پیش وزیر کشور در این خصوص بیان داشت: تبلیغ انتخاباتی زود هنگام اگر از طرف فردی که می خواهد نامزد شود، باشد، تخلف است.

عبدالرضا رحمانی فضلی درباره تبلیغات در فضای مجازی هم افزود: تبلیغ زودهنگام در فضای مجازی و غیر مجازی و شبکه های اجتماعی تخلف است.

بر همین اساس برخی از کاندیدای احتمالی سیستان و بلوچستان و نمایندگان فعلی که از اهمیت و قدرت بالای شبکه های اجتماعی آگاه هستند و با توجه به هشدارهای مکرر مسئولین کشوری با ایجاد صفحه های فراوان در اینستاگرام و فیس بوک تبلیغات هدفندی را آغاز کرده اند.

این در حالی است که برخی از کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس در سال 94 به صورت گسترده به شبکه های اجتماعی روی آورده اند و علاوه بر فعالیت در فیسبوک در شبکه های اجتماعی موبایلی واتس آپ و وایبر نیز فعالیت هایی سازمان یافته و هدفمند انجام می دهند.

اما در این میان تبلیغاتی با طعم تخریب جناح مخالف به چشم می خورد که نشان می دهد سیاسیون نوعی بداخلاقی را در پیش گرفته اند و حاضرند از هر روشی برای رسیدن به صندلی های سبز بهارستان بهره بگیرند.
البته مقام معظم رهبری پیش از این درباره فعالیت زودهنگام انتخاباتی فرموده‌اند: «این فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی موجب منحرف شدن ذهن‌ها از مسائل اصلی، مشغول کردن افراد به یکدیگر، و برخی بدگویی‌ها می‌شود و این، به ضرر مصالح کشور است.»

جدای از اینکه فعالیت‌های پنهان و زودهنگام انتخاباتی گروه‌های سیاسی اصلاح طلب در استان آغاز شده است برخی تحلیل گران سیاسی استان بر این باورند که حضور اوسط هاشمی در راس مدیریتی استان و نزدیکی او به جریان اصلاحات در این فعالیت های زود هنگام بی تاثیر نبوده است.

گفتنی است در این بین برخی سایت های استان که از زمان روی کار آمدن علی اوسط هاشمی در راس مدیریت استان چرخشی 180 درجه به سمت جبهه اصلاحات داشته اند و فعالیت های زنجیره ای آنها گسترش یافته است در اقدامی محیرالعقول اقدام به معرفی کاندیدای احتمالی استان می کند اقدامی تبلیغاتی زودهنگام که بارها مسئولین کشور در این خصوص هشدار داده اند.

این سایت های زنجیره ای که انتخاب برخی کاندیدای احتمالی را در گرو منافع خود می بینند این روزها تحرکاتشان را افزایش داده اند و سعی دارند بازی گردان فعالیت های انتخاباتی طیف خاصی در استان باشند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک