آخرین اخبار

30. خرداد 1394 - 14:30   |   کد مطلب: 2029
امام جمعه یاسوج به مراسم با شکوه تشییع 270 شهید غواص اشاره کرد و گفت: حضور مردم در این مراسم به حدی با شکوه بود که رهبر معظم انقلاب در بیانیه ای آن را ذخیره بقیه الله دانست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از صبح زاگرس حجت الاسلام والمسلمین سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه یاسوج مرکز کهگیلویه و بویر احمد ظهر امروز در خطبه‌های اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان که با حضور باشکوه و مردم برگزار شد اظهار کرد:وقتی رهبری از این حضور با شکوه به عنوان ذخیره بقیةالله نام می‌برد نشان‌دهنده بزرگی این مردان تاریخ‌ساز و شهیدان والامقام و همچنین قدرشناسی ملت ایران است.

 

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و زیاده‌خواهی که طرف مقابل مطرح می‌کند، عنوان کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای سربازانی هستند که در میدان جهاد با دشمن در حال دفاع از کشور هستند و باید بدانند رهبر، مردم و دولت این سربازان را فراموش نخواهد کرد.

 

ملت ایران  در مذاکرات هسته ای هیچگاه زیر بار ننگ و خفت نمی‌رود

 

وی گفت: وقتی می‌گویند پول‌های بلوکه شده را به شرطی آزاد می‌کنیم که با نظارت ما هزینه شود، نشان‌دهنده خوی استکباری و زیاده‌خواهی طرف مقابل است ولی باید بدانند ملت ایران هیچگاه زیر بار ننگ و خفت در مذاکره نمی‌رود.

 

با دوراندیشی، آینده نگری، موقع شناسی و بصیرت خود را از غفلت نجات دهم

 

حسینی به فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و افزود: باید از برکات این ماه نهایت استفاده را ببریم زیرا غفلت از برکت های ماه رمضان باعث پشیمانی خواهد شد.

 

وی بیان کرد: غفلت معصیتی است که زیر مجموعه های زیادی مانند پیروی از هوای نفس و روی گردانی ازپروردگار دارد و باید با دوراندیشی، آینده نگری، موقع شناسی و بصیرت خود را از غفلت نجات دهم.

 

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم به سالروز شهادت شهید چمران اشاره کرد و ابراز داشت: این شهید بزرگوار بعد از 23 سال دوری از وطن به کشور بازگشت و در سخت ترین شرایط جنگ تحمیلی انقلاب را یاری کرد و در نهایت به آرزویش یعنی شهادت رسید.

 

حسینی به سالروز دستور امام در تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: این سازمان در طول عمر با برکت خود در تبیین حقایق انقلاب و مرزداری از احکام اسلام خدمات ارزشمندی ارائه داده است.

 

قوه قضائیه در دفاع از حقوق مردم با کج روی ها و اعمال خلاف با قاطعیت برخورد کند

 

وی همچنین آغاز هفته قوه قضاییه را گرامیداشت و گفت: قوه قضاییه حافظ جان، مال و ناموس مردم است و باید در دفاع از حقوق مردم هر کجا کج روی و عمل خلافی صورت می گیرد با قاطعیت برخورد کنند.

 

امام جمعه شهر یاسوج نظارت بر اعمال مسئولین و صیانت از بیت المال را از دیگر وظایف قوه قضاییه دانست و بیان کرد: مردم انتظار دارند مال، ناموس و آبرویشان محفوظ باشد و اگر مسئولی عملی خلاف قانون انجام داده بدون در نظر گرفتن جایگاه و مسئولیت وی با او برخورد شود.

 

حسینی در ادامه به بحران خشکسالی در کشور و لزوم توجه به مصرف درست و متعادل آب اشاره کرد و عنوان کرد: اصراف عملی منکر و حرام است بنابر این همه ما وظیفه داریم که در مصرف آن صرفه جویی کنیم.

 

انشعاب های غیرمجاز آب و برق بدترین نوع دزدی است

 

امام جمعه یاسوج با انتقاد از انشعاب های غیرقانونی که توسط برخی افراد صورت می‌گیرد آن را کاری حرام و زشت دانست و گفت: سرقت آب و برق بدترین نوع سرقت است و کسانی که این کار را انجام می دهند باید بدانند که قیامت و روز حسابی وجود دارد و باید جوابگو باشند.

 

وی گفت: استفاده نادرست از آب باعث می شود حق دیگران ضایع شود و وظیفه داریم در جلوگیری از اسراف آب نهی از منکر کنیم.

منبع:قلم دنا

انتهای پیام/200/,

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک