آخرین اخبار

29. خرداد 1394 - 12:19   |   کد مطلب: 2002
در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات بزرگ به تعداد 450 هزار رأس دامی برمی‌گشت که روی دست عشایر استان مانده و ضرر بزرگی متوجه این قشر کرده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست شورای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز به ریاست سید موسی خادمی استاندار و با حضور برخی دستگاه‌های مرتبط با خدمات‌رسانی به جامعه عشایر برگزار شد.

در این نشست که مشکلات عشایر استان مورد بررسی قرار گرفت به دو بحران بزرگ پیش روی عشایر استان اشاره شد که یکی از این بحران‌ها مربوط به آب و دیگری هم دام مازاد عشایر بود.

در همین خصوص مجید علی‌پور مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات بسیار زیادی که اکنون اداره‌کل عشایر در بحث تأمین آب مورد نیاز عشایر دارد، اظهار کرد: اگر در سال‌های گذشته تنها آب به خود عشایر می‌رساندیم امسال باید آب مورد نیاز احشام آن‌ها را نیز تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های آبرسانی کمی در اختیار داریم که به ناچار سایر دستگاه‌ها نیز باید وارد عرصه شوند تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

این مسئول با بیان اینکه علاوه بر بحران آب، مشکل بعدی ما بحران دام مازاد عشایر است، افزود: وضعیت به گونه‌ای شده که بیش از 450 هزار رأس دام عشایر استان روی دست آن‌ها مانده است.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با انتقاد از وضعیت واردات دام کشته از سایر مناطق به استان و ضرری که اکنون متوجه عشایر می‌شود، تصریح کرد: چه لزومی دارد که گوشت مورد نیاز را از اقلید وارد استان و مرکز آن شهر یاسوج کنیم در حالی که تعداد 450 هزار دام روی دست عشایر مانده است.

انتهای پیام/2571/ذ20/ف40

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک