آخرین اخبار

27. خرداد 1394 - 15:34   |   کد مطلب: 1965
تکرار اظهارات مسئولان دولتی ، یا نشان از اعتقاد عمیق آنها به این موضوع دارد که همه مشکلات ما زیر سر تحریم است و یا برنامه ای پشت این اظهارات نهفته است که قرار نیست به صورت آشکارا پیش برود و احتمالا اظهارات اینچنینی پوششی برای آن به شمار می‌رود.

  به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهارات مقامات داخلی، در خصوص تحریم ها و فشار بر ملت ایران این روزها سر و صدای زیادی در داخل و خارج از کشور به پا کرده است،سخنانی که حاوی نکات انحرافی مختلفی است.

 

در همین رابطه شاهد بودیم که روحانی در نشست خبری  که با اصحاب رسانه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد عنوان کرد: این تحریم حتی برای خرید گندم، مواد غذایی این مردم، برای هر گونه سرمایه‌گذاری در ایران بود حتی سرمایه‌گذاری برای سدی که آب کشاورزی، برخی تعجب کردند اما تعجب نکنند که این تحریم حتی برای سدی که آب خوردن مردم یک شهر را تأمین می‌کرد نیز بود و عمق تحریم بر تجهیزات پزشکی، بیمارستان‌ها نیز بود و هیچکس در اینکه تحریم‌ها غیراخلاقی و غیرانسانی بوده است تردیدی نکند.

 

تحریم پدر مردم را در آورده است

 

این سخنی بود که هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تحریم ها عنوان کرده است: عده ای تحریم و غیرتحریم در زندگی شان اثر ندارد خب در کارهایشان اثر می گذارد؛ اما تحریم استخوان طبقه مزد بگیر کشور را که اکثریت کشور هستند می پوساند و زندگی ها سخت شده است.

 

یونسی مشکل ازدواج با رفع تحریم حل می شود

 

دستیار ویژه رئیس جمهور هم که دارای کلکسیونی از اظهارات عجیب و غریب است در تازه ترین سخنان خود گفته است: دولت روحانی وظیفه خود می‌داند که خدمت کند، اکنون کشور از بیکاری رنج می‌برد، جوانان مشکل عدم استطاعت مالی برای ازدواج دارند و دولت وظیفه دارد این مشکلات را برطرف کند و امیدوارم با لغو تحریم‌ها این مشکلات برطرف شده و کارهای عمرانی نیز با سرعت بیشتری انجام شود.
 

حالا سوال اینجاست که مقامات داخلی با این دیدگاه که صریحا حیات و ممات ملت ایران را در ید قدرت 1+5 می‌دانند، چراگاهی با قاطعیت اعلان می‌کنند ایران زیربار زور و زیاده خواهی نمی‌رود، کارشناسان و ژنرال‌های مستقر در کاخ ریاست جمهوری با همه درایت هنوز جوابی برای این تناقض پیدا نکرده‌اند و گاهی می‌شنوند که این حرف‌ها زیاده خواهی دشمن را تشدید می‌کند.

 

اما تکرار این گونه اظهارات مسئولان دولتی ، یا نشان از اعتقاد عمیق آنها به این موضوع دارد که همه مشکلات ما زیر سر تحریم است و یا برنامه ای پشت این اظهارات نهفته است که قرار نیست به صورت آشکارا پیش برود و احتمالا اظهارات اینچنینی پوششی برای آن به شمار می‌رود.
 
 
 باید گفت که راهکار مسئولین برای حل مشکل ازدواج به اندازه ای مضحک است که نیازی به پاسخ ندارد؛ بر فرض که رفع تحریم را زمینه ساز حل دفعی مشکلات اقتصادی و در نتیجه مشکلات مربوط به هزینه های ازدواج بدانیم که قطعا این گونه نیست باید به این نکته توجه داشت که آیا دستیار ویژه روحانی هرگز به این نکته توجه نکرده است که دلایل اصلی مشکلات ازدواج، صرفا اقتصادی نیست.
 

 به هر حال باید گفت در این میان بسیاری از رسانه‌های اپوزیسیون و ضد نظام با استقبال گسترده از سخنان مقامات داخلی نسبت به انتقادهای منتقدان در ایران هم واکنش نشان داده و به جهت گیری های خاص خود به دفاع از  اظهارات اخیر مسئولان دولتی در خصوص مشکلات تحریم ها برای مردم پرداخته اند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک