آخرین اخبار

23. خرداد 1394 - 13:52   |   کد مطلب: 1869
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد صنایع دستی را یکی از منابع اشتغال زایی در استان دانست و گفت در حال حاضر طبق بررسی های به عمل آمده بیش از 30هزار نفر از بانوان استان در بخش صنایع دستی مشغول به کار هستند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، محمود باقری در گفت و گو با خبرنگارسایت زنان استان کهگیلویه و بویراحمد(ایل بانو)، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی در تمدن اسلامی، اظهار داشت:توصیه و فرمایشات مقام معظم رهبری بر اساس نیاز جامعه است.

وی ادامه داد:در صورتی که فرهنگ و تمدن اسلامی ایران همه نیازهای انسانی را دارا است و احتیاجی نیست که به دیوارهای اجانب سرک بکشیم،به نظر می رسد که این کار مربوط به کسانی است که فرهنگ خود را درک نکرده و خود باخته هستند بنابراین نصایح و فرمایشات مقام معظم رهبری به نوعی فرهنگ سازی و زمینه سازی برای فرهنگ جامعه است.

باقری خانواده و مدارس را از پایه های رشد جامعه دانست و تأکید کرد: برای این که فرهنگ یک جامعه مورد توجه قرار گیرد ضرورت دارد در خانواده و مدارس که پایه های رشد افراد جامعه است به این مهم توجه ویژه شود.

وی از مدیران استانی و مسئولین خواست تا در هر برنامه  ای نسبت به رویه ملی فرهنگی به جد اهتمام ورزند.

باقری در مورد اقدامات صورت گرفته در بحث اشتغال زنان و صنایع دستی ابراز داشت:صنایع دستی یکی از شاخص های اصلی اشتغال در استان است.

 وی صنایع دستی را یکی از منابع اشتغال زایی در استان دانست و افزود:در حال حاضر طبق بررسی های به عمل آمده بیش از 30هزار نفر از بانوان استان در بخش صنایع دستی مشغول به کار هستند.

 

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خاطر نشان کرد: بسیاری از اشتغال های به وجود آمده خانگی بوده که تقریباً 80 درصد آن شامل زنان است.

 

وی  در پایان به برنامه های این سازمان در بحث گردشگری اشاره و بیان کرد:برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی در دستور کار داریم که امیدواریم با اجرای این برنامه ها بتوانیم گردشگری را به عنوان یک صنعت مهم در استان نهادینه کنیم که ره آورد آن ایجاد اشتغال و درآمد زایی است.

انتهای پیام/و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک