آخرین اخبار

16. خرداد 1394 - 12:45   |   کد مطلب: 1770
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از وجود رانت در حوزه واردات خبرداد و گفت: تولیدات سیب زمینی استان اصفهان به اندازه نیاز کل کشور است ولی با توجه به این مطلب شاهد واردات سیب زمینی از پاکستان هستیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید ناصر موسوی لارکانی در گفت وگو با رازق در مورد واردات میوه های وارداتی و قاچاق به کشور، اظهار کرد: واردات بی رویه کالاهای وارداتی و قاچاق در بدنه اشتغال و تولید کشور معضل ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ورودکالاهای قاچاق و واردات بی رویه تنها از فیلتر غیر مجاز نیست، تصریح کرد: از مبادی قانونی هم کالاهای غیر مجاز و قاچاق در اقلام مختلف وارد کشور می شود و برخی از این اقلام مشابه آنها در داخل کشور نیز یافت می شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اضافه کرد: مقام معظم رهبری ورود کالاهای بی رویه وارداتی و برخورد با قاچاق را محور نظارت ها و برنامه های مسئولان مربوطه دانستند و و واردات کالاهایی را که در کشور مشابه آن وجود دارد را بر مسئولان امر حرام کردند.

وی واردات کالاهای قاچاقي را مجرای نابودی شاهرگ اقتصاد ایران برشمرد و ابراز کرد: متاسفانه با وجود اینکه مقام معظم رهبری در این راستا عنایات مهم و ویژه ای داشته و تذکرات لازم را به متولیان امر داده اند دولت تدبیر و امید از فیلتر وزارت اقتصاد و کشاورزی تمام قد وارد میدان مبارزه با واردات بی رویه و کالاهای قاچاق نشده است.

موسوی لارکانی از وجود رانت در حوزه واردات خبرداد و اظهار کرد: تولیدات سیب زمینی استان اصفهان به اندازه نیاز کل کشور است ولی با توجه به این مطلب شاهد واردات سیب زمینی از پاکستان هستیم و در این راستا ظلمی بزرگ در حق کشاورزان کشور به خصوص استان اصفهان روا شده است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خاتمه اظهارکرد: مرز های قانونی هم متاسفانه به روی کالاهای قاچاق باز است و ورود میوه های خارجی و قاچاق مربوط به مرز خاصی نمی شود.

 

انتهای پیام/ف

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک