آخرین اخبار

11. خرداد 1394 - 14:37   |   کد مطلب: 1691
قانون جاسوسی از اطلاعات خصوصی شهروندان آمریکا، موسوم به «قانون میهن پرستی» در صورت عدم مخالفت کنگره نیمه شب امشب منقضی خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سناتور راند پل روز یکشنبه با اطمینان دادن نسبت به اینکه قانون جاسوسی دولت به مرور زمان برداشته خواهد شد متعهد شده است که برای «منقضی کردن» آن تلاش کند، این در حالی است که درجلسه دیشب مجلس سنا، تلاش شد تا دوباره این قانون احیا شود.

 

تحت قوانین سنا تنها مخالفت یک سناتور کافیست تا لایحه ای رد شود.اگر پل این قانون را رد کند توجه ها به جلسه روز سه شنبه جلب خواهد شد.

 

«قانون میهن پرستی»  که در سال ۲۰۱۱ میلادی به تصویب رسیده بود در تضاد با اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و سایر مقام‌های اطلاعاتی در کنگره و سنا مبنی بر حمایت و حفاظت دولت از حریم خصوصی شهروندان این کشوربوده است.

 

با شواهدی که ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ژوئن 2013، در مورد جاسوسی های صورت گرفته از زندگی مردم  آمریکا و برنامه‌های فوق سری اِن ‌اس ‌اِی از جمله برنامه شنود پریزم ارائه داد، جهان در شوک عظیمی فرو رفت.

 

سند فوق سری که توسط اسنودن در اختیار روزنامه گاردین قرار گرفت، نشان می‌داد که سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا این اختیار قانونی را داشته تا بدون نیاز به حکم قضایی، اقدام به جاسوسی از "ایمیل‌ها"، "مکالمات تلفنی" و "پیامک‌های" شهروندان آمریکایی کند. اوباما به همراه رسانه های دولتی با ترساندن مردم و اجرای برنامه «قانون میهن پرستی» دست به کاری غیرمسئولانه زده اند.

 

گلن گرین والد روزنامه نگار و مقاله نویس گاردین، در مصاحبه ای که با برایان استلتر در شبکه سی ان ان داشت گفت: « با شواهدی که ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی های صورت گرفته از زندگی مردم در آمریکا ارائه داد، وضعیت جهان به کلی دگرگون شد. دولت اوباما هیأتی از متخصصین که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی دارند، گرد هم آورده است تا از آنها در مورد لزوم برنامه جاسوسی داخلی برای حفظ امنیت ملی آمریکا سوال شود.همین هیأت اذعان داشت که اجرای این برنامه کوچکترین تأثیری در جلوگیری از حملات تروریستی نداشته است.بنابراین برای اجازه دادن به مقامات اجرایی اوباما برای ادامه جاسوسی درسراسر آمریکا ذکر این مطلب ضروری بود که : «اگر ما زندگی مردم را مورد بررسی و جاسوسی قرار ندهیم در معرض تهدید از جانب گروه داعش یا القاعده قرار خواهند گرفت».

 

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک