آخرین اخبار

10. خرداد 1394 - 11:54   |   کد مطلب: 1665
رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع مهم اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در این استان مورد غفلت قرار گرفته است که این می تواند آسیب زا باشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، علی هوشمند گفت: هم اکنون در آستانه فصل تابستان قرار داریم و بسیاری از مدارس نیز تعطیل شده اند اما هنوز برنامه ریزی رسمی وجامع برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نشده است.

 

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت خاص استان و نیاز به ایجاد فضای گذران فراغت برای این قشر، لازم است برنامه ریزی و ورود به مبحث تدوین برنامه های طرح اوقات فراغت سریعتر صورت پذیرد.

 

هوشمند بر ورود دستگاههای فرهنگی با تمام توان و امکانات به موضوع اوقات فراغت تاکید کرد و گفت: فصل اوقات فراغت می تواند هم فرصت و هم تهدیدی برای جوانان باشد که باید مدیریت شود.

 

رئیس حوزه هنری استان تصریح کرد: سنین جوانی و نوجوانی از پرانرژی ترین و پرمخاطره ترین دوران حیات انسان بوده و بدیهی است غفلت و عدم برنامه ریزی دقیق برای پرکردن زمانهای فراغت و آسایش جوانان می تواند این فرصت را تبدیل به یک تهدید برای سلامت روحی و روانی جامعه و خانواده ها کند.

 

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت فراغت حاصل شده نه تنها موجب کنترل انرژی رها شده و مهار آن می شود بلکه باعث ایجاد فضاهای سالم و بانشاط در جامعه خواهد شد.

 

وی افزود: این مهم همچنین می تواند بسترساز مهارت آموزشی در حوزه های متنوع فرهنگی، فنی و حرفه ای و ورزش برای جوانان و نوجوانان استان باشد.

 

هوشمند بر توجه ویژه در طرح اوقات فراغت به مناطق محروم و کمتر برخوردار تاکید کرد و گفت: برخی خانواده ها که از تمکن مالی لازم برخوردار هستند با هزینه کردن و صرف منابع مالی با انجام مسافرت، پرداختن شهریه در کلاسهای فوق برنامه علمی و فرهنگی زمان آزاد شده فرزندانشان را مدیریت می کنند اما در خانواده های بی بضاعت اینگونه نیست.

 

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وقتی این ظرفیت و توان مالی در همه خانواده ها وجود ندارد، نهادهای اداری، اجتماعی و فرهنگی و یا به اختصار دولت و نهادهای عمومی باید برای ایجاد زیست محیط بهتر و تربیت نسلهای آینده و ارتقاء سطح دانش و فرهنگ شهروندی و از طرفی در دید کوتاه مدت برای هدایت و مهار انرژی آزاد شده به واسطه فراغت از درس و تحصیل پای به میدان گذاشته و عهده دار این مهم شوند.

 

وی نیاز به برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت در این استان را ضروری تر از دیگر استانها دانست و گفت: این استان برخلاف سایر استانها، از زیرساختهای فرهنگی و تفریحی کمی همچون فرهنگسرا، سینما، نگارخانه و غیره برخوردار بوده و این کار را سخت تر کرده است.

 

هوشمند همچنین در خصوص برنامه های حوزه هنری استان در فصل تابستان گفت: این مرکز همچون سنوات گذشته با ظرفیت و پتانسیل موجود آماده برگزاری طرح اوقات فراغت است و در این خصوص برنامه های مختلفی را پیش بینی کرده است.

 

منبع : مهر

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک