آخرین اخبار

8. خرداد 1394 - 17:39   |   کد مطلب: 1625
امام جمعه سوق با بیان این که در جشنواره مشک و ملار برخی حریم‌ها شکسته شد، گفت: بانیان جشنواره «مشک و ملار» به وصیت‌نامه امام مراجعه کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت‌الاسلام یوسف عمرانی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر سوق با بیان این که غربی‌ها وقت خود را در مذاکرات هسته‌ای بیش از هر چیز کار دیگری گذاشته‌اند تا بتوانند جلوی ایران اسلامی و نفوذ آن را در جهان بگیرند اظهار کرد: وقتی جان کری می‌گوید باید مجسمه مرا بسازید چون توانستم کاری بزرگ کرده و جلوی ایران را بگیریم نشان دهنده اهمیتی است که مذاکرات هسته‌ای برای آن‌ها دارد.

 

امام جمعه سوق گفت: وقتی هفت شبانه‌روز بدون کمترین تنفسی برای مذاکرات هسته‌ای وقت می‌گذارند و یا این که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا 9 شبانه‌روز همه برنامه‌های خود را تعطیل می‌کند و در متن مذاکرات است، نشان می‌دهد که تا چه اندازه این مذاکرات و نتایج آن برای غربی‌ها اهمیت دارد.

 

عمرانی‌نژاد تصریح کرد: اما آن‌ها هدفی بیش از مذاکرات هسته‌ای دارند چرا که کشورهای دیگری مانند هند و پاکستان سلاح هسته‌ای دارند و برخوردی مثل ایران با آن‌ها نمی‌شود.

 

وی جهان را وابسته به انرژی ممالک اسلامی دانست و گفت: 50 درصد از انرژی آن‌ها توسط کشورهای اسلامی تأمین می‌شود به همین خاطر منطقه و کشورهای آن برای غربی‌ها اهمیت زیادی دارد.

 

عمرانی‌نژاد با بیان این که آن‌ها از سال 92 تا 94 بخشی از فعالیت هسته‌ای ایران را تعطیل کرده‌اند، اظهار کرد: غنی‌سازی را ابتدا از 20 درصد به 5 درصد و اکنون به 3.5 درصد رسانده‌اند و تعداد 250 دانشمند و نخبه هسته‌ای را بیکار و خانه‌نشین کرده‌اند تا بتوانند به منافع خود از رهگذر مذاکرات دست یابند.

 

وی در ادامه خطبه دوم با اعتراض به برگزاری جشنواره مشک و ملار در استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی حرمت‌شکنی‌ها که در این جشنواره صورت گرفت، افزود: کاری بسیار بد و حرمت‌شکنی بود که دختری را با لباس نامناسب آرایش کرده و سوار بر اسب کنند و حرمت‌شکنی صورت گیرد.

 

امام جمعه سوق تأکید کرد: باید به وصیت‌نامه شهدا مراجعه کنند تا ببینند که آن‌ها برای چه شهید شدند و در این خصوص چه سفارش‌هایی کرده‌اند.

انتهای پیام/2571/ش

منبع: فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک