آخرین اخبار

6. خرداد 1394 - 12:50   |   کد مطلب: 1605
کودکان آمریکایی برای سوء رفتارهای طبیعی از پرتاب پوست شکلات گرفته تا آروغ زدن، دستگیر می شوند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آلترنت، شدت تأدیب در سیستم عدالت کیفری در آمریکا بر کسی پوشیده نیست، اما آنچه شگفت آور است اینکه پلیس با کودکانی که به راستی نا آگاه هستند با خشونت رفتار کرده و گاهی برای سوء رفتارهای کودکانه آنان را دستگیر و حبس  کند.

 

در نمونه اخیرپلیس آریزونا در مورد امکان متهم کردن یک کودک هشت ساله، به عنوان یک بزرگسال در حال تصمیم گیری است.

 

در حال حاضربسیاری نو نهالان، به خصوص کودکان رنگین پوست از خانواده های کم درآمد با اولین دستبند های پلیس در مدرسه مواجه هستند.

 

در ذیل چند نمونه از این برخورد های خشونت آمیز پلیس آمده است.

 

1.ایبوپروفن فریبنده.در سال 2010 دختر یازده ساله ای در جورجیا، به دلیل همراه داشتن ایبوپروفن دستگیر شد.مادر این نوجوان هم به دلیل توصیه این دارو برای تسکین درد قاعدگی وی، دستگیر شد.قانون جورجیا ایبوپروفن را با دوز بیش از 200 میلی گرم ، در رده داروهای خطرناک قرار داده و قرص دخترک 800 میلی گرمی بوده است.اما به نظر می رسد ایبوپروفن تنها بهانه ای برای دستگیر کردن وی با تصور اینکه چاقو در کیف داشته، بوده است.

 

2.آروغ جنایی. پلیس آلبوکرک نوجوان سیزده ساله ای را به بهانه اینکه در باشگاه با صدای بلند آروغ زده، دستگیر کرده و بدون اطلاع والدین وی، به مرکز بازداشت نوجوانان منتقل کرده و نمره جنایی دو از ده به او دادند.در حادثه ای دیگر دانش آموزی که تنها به دلیل همراه داشتن 200 دلار مظنون به فروش مواد مخدر شده بود را به برهنه شدن در مقابل پنج تن از مدیران خود مجبور کردند.

 

3.بوم نقاشی.معمولا میز مدرسه بوم نقاشی کودکان دانش آموز است،اما این بار دختر بچه دوازده ساله اهل نیویورک، به اتهام نقاشی روی میز تحریر مدرسه به مدت هشت ساعت به اداره پلیس منتقل شده و مجبور به ارائه هشت ساعت خدمات اجتماعی و نوشتن مقاله ای در مورد تجربه ای که در این مدت کسب کرده بود، شد.

 

4.جرأت سوال کردن.روند آموزشی مبارزه با مواد مخدر در بسیاری از مدارس از زمان ریگان تا کنون بدون تغییر مانده است، هنگامی که فرزند شونا باندا، فعال اجتماعی در ضمینه مصرف ماری جوآنا ، تأثیر برنامه های مدرسه و سخنان مشاوران  در این زمینه را مورد تمسخر قرار داد، با تماس آنان راهی اداره پلیس شد.پس از دستگیری و بازداشت این پسر بچه،  منزل محل سکونت باندا توسط پلیس تفتیش شد.در حال حاضر شونا از اینکه حضانت فرزندش را از دست دهد درنگرانی به سر می برد.

 

5.لگد زدن به سطل آشغال.نوجوان پایه ششم مبتلا به اوتیسم که به جرم آزار همکلاسی خود مجبور به ماندن در کلاس شده بود، به دلیل لگد زدن به سطل آشغال به اداره پلیس کشانده شد.

 

6.هک کردن.پس از اینکه دانش آموز پایه هشتم، دومینیک گرین، با پیدا کردن رمز عبور رایانه معلم خود، تصویر صفحه را عوض کرده بود، به اتهام «هک شبکه امنیتی رایانه مدرسه » محکوم شد.

 

7.ایستادن در پیاده رو.سه دانش آموز دبیرستانی در نیویورک هنگامی که در انتظار رسیدن اتوبوس در پیاده رو ایستاده بودند، به جرم بستن راه عابران توسط افسر پلیس دستگیر شدند، هنگامی که مربی آنها با اتوبوس سر رسید و سعی در میانجیگری داشت، او نیز دستگیر شد.

 

8.حمله آب نباتی.دانش آموز پایه هفتم در فلوریدا که با یک قالب آب نبات به سر دوستش زده بود، به اتهام ضرب و شتم دستگیر شد و این اتهام برای همیشه در پرونده وی باقی ماند.

 

9.انداختن آب دهن.با یک جستجو در گوگل خواهید دید که هزاران دانش آموز به دلیل انداختن آب دهن دستگیر شده اند.در یک مورد وقتی پسر دوازده ساله اهل کالیفرنیا، هنگامی که از پنجره سرویس مدرسه، به سمت سقف یک خودرو آب دهان پرت کرد، با شکایت راننده به اداره پلیس کشیده شد و به اتهام ضرب و شتم بازداشت شد.

 

10.پرتاب بادام زمینی.دستگیریهای مدرسه در می سی سی پی آنقدر معمول شده است که اتحادیه آزادی های مدنی آمریکاییان در این مورد گزارشی تهیه کرده است.این گزارش نشان می دهد که در سال 2000، پنج دانش آموز به جرم پرتاب بادام زمینی از سرویس مدرسه به سمت یکدیگر دستگیر و محکوم شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک