آخرین اخبار

31. ارديبهشت 1394 - 16:17   |   کد مطلب: 1536
معاون سوادآموزی اداره آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد:
سال 94 برای سوادآموزی، فرصت طلایی و استثنایی ريشه‌كني بي‌سوادي است
معاون سوادآموزی اداره آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد گفت: سال 94برای سوادآموزی به عنوان یک فرصت طلایی و استثنایی براي ريشه‌كني بي‌سوادي است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، سيد مسعود ارجمند معاون سوادآموزی اداره آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد عصر امروز در نسشت نهضت سوادآموزي در ديشموك اظهار كرد: سال 94برای سوادآموزی به عنوان یک فرصت طلایی و استثنایی براي ريشه‌كني بي‌سوادي است.

وي خطاب به کلیه دستگاه‌هاي متولی که عضو هستند عنوان كرد: اولین پیشنهاد دولت این است که هرکسی بی سواد است در کلاس‌های سواد آموزی حضور پیدا کند.

 

وي تصريح كرد: اولویت این است که اگر بي‌سوادي در خانه خود باسواد دارد، به وسيله شخص باسوادي عضو خانواده خويش آموزش داده شود و در اين‌صورت كل مبلغ سرانه به حساب همان شخص عضو خانواده بي‌سواد به عنوان آموزش دهنده پرداخت مي‌شود.

 

معاون سوادآموزی اداره آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد در ادامه گفت: از ابتدای سال 95 محدودیت‌هايي براي نهضت‌سوادآموزي در دولت مصوب گردیده است، از جمله کسانی‌که متقاضی گواهینامه رانندگی هستند برای ثبت نام یا تمدید حتمأ می‌بایست مدرک سوادآموزی ارائه دهند .

وي همچنين گفت: کمیته امداد و سازمان بهزیستی درصورت بی‌سوادی مستمري‌بگير خود، حق پرداخت مستمری به آنها را ندارد و متقاضیان پروانه‌کسب هم باید حتمأ باسواد باشند.

 

وي بيان كرد: ما باید در نیمه اول سال تلاش كنيم تا بیشتر کلاس‌های سواد آموزی تحت پوشش قرار گیرند.

 

معاون سوادآموزی اداره آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد گفت با توجه به اينكه ما براي هر بي‌سوادي از  شش ميليون ريال تا  ده ميليون ريال هزينه مي‌كنيم، تصريح كرد: اميد است با برنامه‌ريزي دقيق و نظارت درست در همه زمينه‌هاي تشكلات نهضت سوادآموزي و تشكيل شوراها، پيشرفت بيش از پيش در اين عرصه را افزايش دهيم.

 

 اين مسئولبا بيان اينكه يارانه اين افراد هم از 130 تا 150 تومان پرداخت خواهد شد، خاطرنشان كرد: به مريبان علاوه بر دريافت سرانه، 20 تا 25 درصد اضافه پرداخت مي‌كنيم و همچنين شرايط ويژه‌اي را براي آنان در نظر مي‌گيريم.

 

ارجمند در پايان از رسانه‌ها خواست تا در امر ريشه‌كني بي‌سوادي اين تشكلات را همكاري كنند زيرا كه فعاليت رسانه‌ها در اين امر لازم و ضروري است.

 

در ادامه اين نشست آقاي اشکانی رئيس اداره نظارت و سنجش ارزشيابي سوادآموزي كهگيلويه و بويراحمد گفت: از زمانی که آقای جمال‌زاده تصدی سواد آموزی را به عهده گرفته به واسطه علاقه و رغبت ایشان پیشرفت چشمگیری داشته است.

 وي افزود: بازخورد تمام جلسات و گزارشات کارگروهای واگذاری را باید مشاهده کنیم، مستندات خوب هستند و باید آنها را جمع آوری کنیم و راهکار براي پيشرفت  ارائه بدهيم.

 

اين مسئول تصريح كرد: گزارشات مسئولان سوادآموزی صدرصد مغایرت دارد و نظارت آنها قابل قبول نیست.

 

اشكاني با بيان اينكه هیچ‌گاه نباید کیفیت فدای کمیت شود افزود: برای امتحانات می‌بایست نظارت دقیق باشد.

 

راه‌خدا عارف‌نژاد رئیس اداره آموزش و پرورش ديشموك  گفت: با تغیر و تحول در سواد آموزی این منطقه تحولات چشمگیری انجام گرفت.

 وي افزود: سواد آموزی وسیله‌ای برای کسب اطلاعات و آگاهی‌ها، به منظور پرورش مهارتهای زندگی، استفاده از منابع محیط، مشارکت هر چه بیشتر در حیات سیاسی، اجتماعی جامعه خود و مهمتر از همه درک هر چه بیشتر جهان هستی محسوب می‌شود.

سيدعلي جمال‌زاده کارشناس سوادآموزی ديشموك ضمن توضیح کارهای انجام گرفته در این منطقه و آمار و اطلاعات سواد آموزی، اظهار كرد: با توجه به اینکه درآمد این منطقه از طریق کارگری و دامداری می‌باشد، به علت فقر مادی و کمبود درآمد روستائیان این منطقه فرصت حضور در کلاسهای سواد آموزی را کم دارند .

وي افزود: با وجود اعتقاد به خرافات در میان قشرهاي مختلف مردم اعم از شهري، روستای و کمبود تحرک با توجه به انگیزه کم بیسوادان در کلاس‌های درس، می‌توان بی‌سوادان را با تبلیغ و تشویق بهتر از اجبار و اکراه که موجب انزجار می‌شود، به تحصیل در کلاس‌های شبانه جذب کرد .

 

انتهاي پيام: و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک