آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1394 - 20:42   |   کد مطلب: 1488
رییس محیط زیست شهرستان کهگیلویه آموزش معلمان و دانش آموزان به عنوان محیط یار را از جمله برنامه های این حوزه در نیم سال دوم سال جاری عنوان کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، قدرت الله علیپور رییس محیط زیست شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری کهگیلویه با بیان اینکه امروز دنیا متوجه شده است که اگر محیط زیست را در کنار سایر فعالیت‌های خود قرار ندهد، لطمه خواهد دید، افزود: جهان خلقت مملو از ناشناخته‌هایی است که روند نابخردانه توسعه و تخریب باعث شده بسیاری از مواهب طبیعی از دسترس خارج شوند.

 

وی به اظهارات دانشمندان در تهدیدهای آینده بشریت اشاره کرد و گفت: آنها معتقدند پس از خشونت و تروریسم معضلات زیست‌محیطی از مواردی است که به خاطر از دست رفتن تنوع زیستی کره زمین را تهدید می‌کند.

 

این مسئول حیات انسان بر روی کره زمین را وابسته به حیات سایر گونه‌ها دانست و تاکید کرد: بحران محیط زیست هم‌اکنون در حال درگیر کردن تمامی کشورهاست و دولت و مسئولان به تنهایی نمی‌توانند در این زمینه اقدام مثمرثمری بردارند.

 

علیپور مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست را ضروری خواند و با بیان اینکه تلاش برای صیانت از محیط زیست نشانه سپاس از خالق بی‌همتا و احترام به ارزش‌های حیاتی است که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار داده است، اضافه کرد: این رسالت را هیچ مقامی بالاتر از ایثار و از خودگذشتگی رقم نمی‌زند.

 

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه نگاه ابزاری به طبیعت را از عوامل تهدید حیات جوامع بشری خواند و گفت: عدم آگاهی برخی از شهروندان در بروز آلودگی‌ها و تخریب محیط زیست نقش آموزش در سطوح مختلف جامعه را امری مهم و اولویت‌دار کرده است.

 

علیپور با مهم خواندن انتقال آموزش توسط افراد خاص از معلمان به عنوان نقشی مهم در تنویر افکار عمومی یاد و خاطرنشان کرد: تا دانش مربوط به محیط زیست را یاد نگیریم توسعه دانش پایه و عدالت فرانسلی و واقعی به دست نخواهیم آورد.

 

وی ادامه داد: آموزش به عنوان مهم ترین پایه و ابزار کلیدی برای فراهم آوردن تغییر در رفتارها و هنجارها در توسعه با محوریت انسانهاست تا بر اساس آن جوامع بتوانند به پایداری در ابعاد فرهنگی اقتصادی و زیست محیطی دست یابند.

 

رییس محیط زیست شهرستان کهگیلویه آموزش معلمان و دانش آموزان به عنوان محیط یار را از جمله برنامه های این حوزه در نیم سال دوم سال جاری عنوان کرد.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک