آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1394 - 22:16   |   کد مطلب: 1474
اظهار نظر یک فعال سیاسی درباره میتینگ انتخاباتی اصلاح طلبان در کهگیلویه وبویراحمد:
چهره های بایکوت شده اصلاح طلب امروز با ادبیاتی دیگر به میدان آمده اند
فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمدی گفت: چهره های بایکوت شده اصلاح طلب امروز با ادبیاتی دیگر به میدان آمده اند و سعی در مصادره کردن انقلاب، آزادی و نظام به نام خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، مجتبی ثابتی به دومین همایش اصلاح طلبان در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت:هر حزب، تشکل و جناح در چارچوب نظام اسلامی حق فعالیت دارد و حرکات آنها در لوای قانون  قابل احترام است.

 

قانون فصل الخطاب همه همایش ها و میتینگ های سیاسی باشد

وی با بیان اینکه حرکات انتخاباتی و میتینگ های سیاسی  احزاب حتماً باید در راستای قانون باشد، افزود:قانون اساسی در راستای قوانین اسلامی برای انجمن ها و احزاب سیاسی قانون مدار اهمیت قائل شده و به آنها احترام می گذارد.

 

این فعال سیاسی با بیان اینکه ما از هم اندیشی و برپایی همایش های احزاب در لوای قانونی استقبال می کنیم، ابراز داشت: بودن گفتمان ها و احزاب سیاسی، اصل نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

ثابتی در واکنش به میتینگ جدید یکی از گروههای سیاسی در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد، گفت: اگر افرادی چون سید باقر موسوی و رضا توفیقی یک نشست و همایش را در چارچوب قانون برگزارکردند هیچ کسی حق نقض و انتقاد از آنها را ندارد، چون در چارچوب قانون است، اما اگر همین گروه یا گروههای دیگر میتینگی برگزار کردند، که اهداف آنها مغایر قوانین اسلامی بود و نقض و توهین به قوانین باشد باید طبق قانون با آنها برخورد کرد.

 

فصل جدید فعالیت های اصلاح طلبان در راه است

وی برپایی میتینگ های جدید برخی چهره های اصلاح طلب در یاسوج را فصل جدیدی از فعالیت های این گروه در صحنه های سیاسی کشور و منطقه دانست و افزود:اگر این میتینگ ها بر اساس قانون و توهین به هیچ گروه و حزبی نباشد ما از آن استقبال می کنیم.

 

قانون مداری اصلاح طلبان تا کی است و تا چه زمانی ادامه دارد؟!

فعال سیاسی کهگیلویه وبویراحمد  با انتقاد از رفتار دوگانه این گروه در گذشته نه چندان دور گفت: نکته ای که  در میتینگ ها و صحبت های این گروه بسیار مهم بوده، این است که قانون مداری این گروه تا کی هست و تا کجا ادامه دارد.

 

چهره های اصلاح طلب استان دچار آلزایمر سیاسی شده اند

 

ثابتی با انتقاد از سکوت خواص اصلاح طلب در بحبوهه فتنه 88 و موضع نگرفتن آنها در قبال فتنه گران گفت: عده ای در روزهای پایانی انتخابات 88وارد گود شدند و بعد از دست رد زدن مردم به آنها، به خیابانها ریختند و با کشتار، آتش زدن و برهم زدن جو جامعه ، صدمات جبران ناپذیری به این مردم وارد کردند.

 

وی با بیان اینکه چرا این گروه هنوز موضعی در برابر این فتنه نگرفته اند، ابراز کرد: سئوال اینجا که چرا این افراد که در آن زمان که به مقدسات و ارزشها توهین شد، سکوت کردند در صورتی که لیدر و رهبر آنان در  این اغتشاشات را همه می شناسند.

 

اصلاحات با ادبیاتی دیگر به میدان آمده است

ثابتی با بیان اینکه چهره های بایکوت شده اصلاح طلب امروز با ادبیاتی دیگر به میدان آمده اند و سعی در مصادره کردن انقلاب، آزادی و نظام به نام خود هستند،گفت:سئوال اینجاست که پایان قانون مداری این افراد چه زمانی است.

 

وی با بیان اینکه این افراد قانون را تا جایی که فقط در راستای اهداف آنها باشد ،قبول دارند، تصریح کرد: خصلت و اخلاق این افراد به گونه ای است که اگر عده ای ازآنها انتقاد کنند، بیسواد و بدون شناسنامه خوانده می شوند.

 

چرا قانون را قبول ندارید؟

این فعال سیاسی در تهران  با اشاره به اینکه اگر ما قانون را قبول داریم نباید به دیگر افراد توهین بکنیم، ابراز کرد: این افراد اگر قانون را قبول دارند، چرا یک حکم قانونی که در زمان تصدی شیخ روحانی رئیس جمهور فعلی نزدیک به اصلاحات که به حصر دو شخص دست داشته در فتنه داده شده است را بی قانونی می خوانند.

 

حصر موهبت انقلاب به سران فتنه بود

 

ثابتی با بیان اینکه حصر موهبت انقلاب به اینها بود و صلاح مملکت حصر آنان است، گفت: مشکل این است که عده ای در اعتراض به این عمل قانونی دست به هتک و حرمت علیه موازین انقلاب زده اند.

 

مگر سید باقر فتنه 88 را فراموش کرده است؟!

 

وی با انتقاد از برخی چهره های اصلاح طلب در مورد فتنه 88،گفت:چرا اصلاح طلب ها هنجار شکنی سال 88را قبول ندارند و کسانی امثال سید باقر موسوی کشته شدن جوانان مظلوم و بی گناه به دست فتنه گران وآتش زدن مسجد تهران و دفتر بسیج الزهرا را محکوم نمی کند.

 

فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حتماً آقای موسوی جهان آباد این هنجار شکنی ها و آتش زدن اموال عمومی و اهانت به ارزشها و مقدسات در سال 88را فراموش کرده است.

 

ثابتی با انتقاد از سخن های رد و بدل شده در میتینگ انتخاباتی اصلاح طلبان در یاسوج، گفت: ملت به شدت دنبال قانون مداری است.

 

پارادوکسی جدید از اصلاحات برای انتخابات در راه است

وی به عکس رئیس دولت هفتم و هشتم در کنار رهبری و امام خمینی و هاشمی رفسنجانی در این همایش اشاره کرد و گفت: بودن عکس دو قطب اصلاحات در این بنر یک پاردوکس برای انتخابات است.

 

هرگز ادعا نکردیم که اصلاحات قانون شکن هستند

 

ثابتی با بیان اینگه هرگز ادعا نمی کنیم که اصلاح طلبان قانون شکنند،گفت: امروز اصلاح طلبانی هستند که دلسوز نظام و انقلاب هستند و در روی دیگر سکه بخش از آنان در حال  قانون شکنی هستند که به وسیله رسانه ها و شبکه های مجازی که در دست دارند، دست به هنجار شکنی های پی در پی می زنند.

 

چرا فتنه را محکوم نمی کنید؟!

 

ثابتی به سخنان و بیانه های خوانده شده در این همایش مبنی بر رفع حصر سران فتنه اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) فرمودند حکم ولی فقیه فصل الخطاب همه چیز است و وقتی ولی فقیه در نماز جمعه 22خرداد 88 گفتند این اردوکشی های  خیابانی را خاتمه دهید، چرا میر حسین موسوی و کروبی به طرفدران خود بیانیه دادند که به خیابانها بریزند.

 

وی با بیان اینکه یک تعارض گفتمانی بین اصلاح طلبان وجود دارد،گفت: برخی از چهره های سوخته اصلاحات حاضرند برای اخذ رأی عکس دو گفتمان خلاف همدیگر را پیش همدیگر بیاورند.

 

تاریخ بهترین گواه برای مردم است/برخی اصلاح طلبان خاتمی را محکوم به فساد اقتصادی کردند

 

این فعال سیاسی تاریخ  را بهترین  گواه وسخنگوی مردم دانست و گفت:حتماً برخی از اصلاح طلبان یادشان رفته است که خودشان خاتمی را محکوم به فساد اقتصادی کردند.

 

ثابتی با بیان اینکه جریان اصلاح طلب باید با مردم صادق باشد و عنصر صداقت را برای خود لحاظ کند،ابراز کرد:نقدهایی که به جریان اصلاح طلبی وارد است نقدهای گفتمانی است.

 

وی در ادامه به انتقاد برخی از چهره اصلاح طلب در این همایش به خادمی سکانداراستان اشاره کرد و گفت: اگراستاندار منافع حزبی این گروه را به نحو مطلوب که آنان مد نظر داشتند رعایت می کرد، قطعاً بهترین استاندار تاریخ از نظر آنان لقب می گرفت.

 

فشار گروههای تندور برای بدست آوردن آراء مردم است

وی ادامه داد: فشارهای  گروه تندرو اصلاح طلب به استاندار استان و معاونین در واقع به دست آوردن ستاد های ابلاغی انتخابات و در دست گرفتن صندوق های رأی است که باعث یک چانه زنی از پایین برای این گروه شده است.

 

ثابتی با خطرناک توصیف کردن فشار از سوی گروههای تندرو به استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت:اگر این مسیر ادامه پیدا کند و خادمی مجبور به پذیرش خواسته آنان شود، انتخابات  استاندر پیچ های سیاسی بازیهای خطرناک این آقایان گیر خواهد کرد.

منبع: بویرخبر

انتهای پیام/ر/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک