آخرین اخبار

22. ارديبهشت 1394 - 15:39   |   کد مطلب: 1432
رئيس برق شهرستان كهگيلويه با بيان اينكه، براي كاهش نوسانات برق در ديشموك و قلعه رئيسي در هفته آينده اقدام به نصب دو دستكاه اتوترانس در ورودي‌هاي اين دو شهر خواهد شد، افزود: شبكه برق رساني به بخش ديشموك يك شبكه بيمار است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، كاظم رزمه رئيس برق شهرستان كهگيلويه عصر امروز با بيان اينكه، براي كاهش نوسانات برق در ديشموك و قلعه رئيسي در هفته آينده اقدام به نصب دو دستكاه اتوترانس در ورودي‌هاي اين دو شهر خواهد شد، افزود: شبكه برق‌رساني به بخش ديشموك يك شبكه بيمار است.

 

وي تصريح كرد: چنين شبكه‌اي غير استاندارد و با توجه به كمبود نيروي انساني تعمير ونگهداري چنين شبكه‌اي مشكل و دردسرساز  است.

 

وي افزود: شبكه 300 كيلومتري برق رساني به بخش ديشموك، شگفت‌ترين شبكه برق رساني است كه در هيچ منطقه‌اي از دنيا وجود ندارد.

 

وي تصريح كرد: شبكه بيشتر از 35 كيلومتر در برق‌رساني، يك شبكه بيمار و مريض است كه كنترل و حراست چنين شبكه‌اي دردسرساز است چون يك شبكه غير استاندارد است

.

وي با بيان اين‌كه شبكه برق رساني به شهر ديشموك يك شبكه غيراستاندارد است از طرف ديگر نامساعد بودن جوي در قطع و كاهش نوسانات برق تاثيرات زيادي خواهد داشت خاطرنشان كرد: شبكه برق رساني  از دهدشت به ديشموك با شعاع 300 كيلومتري است.

 

وي  شبكه برق رساني به بخش ديشموك را فقط وظيفه وزارت نيرو در خدمات رساني به اين منطقه جهت رفاه حال شهرندوان  دانست و افزود: چنين شبكه‌اي غير استاندارد با توجه به كمبود نيروي انساني تعمير ونگهداري چنين شبكه‌اي مشكل ساز و دردسر است.

 

مهندس رزمه در ادامه گفت: اختصاص كمي اعتبارات به اداره برق استان به دليل استفاده بي‌رويه از برق و كنترل نكردن كاهش تلفات برق است كه از مهمترين اين عوامل استفاده از برق غير مجاز در روستاهاي اطراف ديشموك است.

 

وي در ادامه گفت: با راه‌اندازي يك خط دو مداره در هفته آينده باعث كمي 5 / 2 مگابايت از برق حوزه چاروسا و ديشموك و اضافه شدن اين مگابايت به خط چرام از قطعي مكرر برق در شهر ديشموك جلوگيري خواهد شد.

 

وي بيان كرد: راه‌اندازي خط دو مداره ديگري كه از چرام به به سرپري و گرباز و متصل به صحراي كلاچوي و مستقل شدن اين خط كه در حال مناقصه است در آينده‌اي نه چندان دور از بوجود امدن چنين مشكلات حادي در بخش ديشموك جلوگيري بعمل خواهد امد.

 

رئيس اداره برق شهرستان كهگيلويه از دهياران خواست تا با توجه پيش قدم شدن اداره برق در جهت بهبود شبكه برق رساني بخش ديشموك سعي تلاش شود در جهت فرهنگ سازي استفاده صحيح از برق در جلوگيري از كاهش نوسانات و همچنين قطع مكرر برق، مخصوصا استفاده از لامپهاي كم مصرف ،  استفاده برق در خارج از اوج بار مصرفي كه خود به نوعي در كاهش تلفات برق موثر خواهد بود.

انتهاي پيام:و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک