آخرین اخبار

19. ارديبهشت 1394 - 19:56   |   کد مطلب: 1404
امام جمعه ديشموك با بيان اينكه كشور ما افراد با سوادي زياد، اما بي‌سواد زيادتر داشته است، افزود: امام خميني(ره)با انقلابي كه به وجود آورد، بركات بسيار زياد خوبي را براي همه ما به ارمغان آورده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، عصر امروز امام جمعه، رئيس اداره آموزش و پرورش  و كارشناس نهضت سوادآموزي ديشموك  از كلاسهاي نهضت سوادآموزي اين شهر بازديد كردند.

حجت الاسلام سيد هدايت محمودي اصل امام جمعه ديشموك در اين بازديد اظهار كرد:مشكلات مالي، خانوادگي و امنيتي بر سر راه انسان هميشه وجود دارد، اگر تكيه‌گاه يا پناگاه نداشته باشيد كه متوسل شود به آن ممكن است درطول زندگي خويش كم بياورد و احساس پوچي كند.

 

وي افزود: هميشه از دو عنصر كمك بگيريد يكي نماز و ديگري صبر، انسان مي‌تواند از ماهيت و ذات نماز كمك بگيرد زيرا نماز حقيقت باطني دارد كه در همه شرايط كمك كار انسان خواهد بود.

 

 

امام خميني(ره)با انقلابي كه به وجود آورد، بركات بسيار زياد خوبي را براي همه ما به ارمغان آورده است

 

امام جمعه ديشموك با بيان اينكه كشور ما افراد با سوادي زياد، اما بي‌سواد زيادتر داشته است، افزود:امام خميني(ره)با انقلابي كه به وجود آورد، بركات بسيار زياد خوبي را براي همه ما به ارمغان آورده است.

 

وي تاكيد كرد: اسلام دين دانش و دين علم است، اولين آياتي كه از قران بر پيامبر نازل شده در خصوص علم آموزي است، شما خواهران محترمه مي‌دانيد يكي از جنگ‌هاي كه زمان پيامبر اسلام رخ داد جنگ بدر بود، در جنگ بدر پيامبر و يارانش تعدادي از كفار مكه اسير كردند بعضي وقت‌ها قانون اين بود كه اگر بخواهيد ده نفر اسير تحويل بگيريد بايد صد نفر اسير تحويل بدهيد.

 

 محمودي اصل متذكر شد: پيامبر ديد از بين اسيرها كه گرفتند ده نفر از آنها با سواد بودند موظف‌شان كرد كه هر كدوم از شما ده نفر را با سواد بكنيد.

 

 

با برنامه ريزي و زمان بندي درست در جهت تثبت يادگيري و ريشه‌كن نمودن بي‌سوادي حركت كنيم 

 

راه خدا عارف نژاد رئيس اداره آموزش و پرورش ديشموك هم در اين بازديد اظهار كرد: با برنامه‌ريزي و زمان‌بندي درست در جهت تثبت يادگيري و ريشه‌كن نمودن بي‌سوادي حركت كنيم،

 

وي افزود: تربيت صحيح فرزندان، آشنايي با فرهنگ اسلامي و قرآني از نتايج باسواد بودن است.

 

رئيس اداره آموزش و پرورش تصريح كرد: در محتوا و روش‌های آموزش باید به افراد بها داده شود و به صورت ویژه سوادآموزی در جهت بهبود زندگی آن ها طراحی شود.

وي افزود:کار آموزش باید مردمی اداره شود زیرا انگیزه‌های آن‌ها منجر به پایه‌گذاری کیفیت سوادآموزی و ارتقای کار می‌شود و نهضت سوادآموزي نمونه‌اي خوب از اين مورد مردمي است.

 

وي بيشترين تاكيد خود را  بر ارتقای کیفیت آموزشی به ويژه در نهضت سواد آموزي عنوان كرد.

 

عارف‌نژاد، نهضت سوادآموزی فرصت‌های تکرار را در تعمیق مطالب و جلوگیری از فراموشی مهارت‌های کسب شده را مهم دانست و گفت: در تمامی ابعاد باید به کیفیت آموزشی در مسیر سوادآموزی دقت شود.

 

سيد علي جمال‌زاده كارشناس نهضت سواد آموزي اداره آموزش و پرورش ديشموك هم كه در اين بازديد حضور داشت، همكاري و مشاركت تمام نهادهاي دولتي در عرصه‌ سوادآموزي را در جهت  پيشرفت و توسعه  اين امر لازم و ضروري عنوان كرد.

 

كارشناس نهضت سواد آموزي اداره آموزش و پرورش ديشموك در اين بازديد،  استقبال مردم را از كلاسهاي نهضت سواد آموزي خوب توصيف نمود.

 

جمال‌زاده در اين بازديد مطالبي را در مورد تاثير سواد در زندگي فردي، اجتماعي و بهداشتي بيان نمودند

 

در پايان اين بازديد، اداره آموزش و پرورش ازدو نفر از آموزش‌دهنده‌گان عرصه نهضت سواد آموزي تجليل بعمل آورد.

انتهاي پيام : و/آ

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک