آخرین اخبار

19. ارديبهشت 1394 - 16:18   |   کد مطلب: 1401
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان كهگيلويه گفت: 75 درصد تصادفات منجر به فوت و 80درصد مصدومان در استان ما مربوط به عابران پياده است كه اين موضوع فرهنگ ما را زير سؤال مي‌برد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، سرگرد شهباز پورنگ رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان كهگيلويه عصر امروز اظهار كرد:  75 درصد تصادفات منجر به فوت و 80درصد مصدومان در استان ما مربوط به عابران پياده است كه اين موضوع فرهنگ ما را زير سؤال مي‌برد.

 

وي، با بيان اينكه قبوض جريمه اهرم بازدارنده متخلفين قوانين راهنمايي و رانندگي است، افزود: مردم نسبت به قبوض جرايم پليس راهنما و رانندگي به چشم منبع درآمد نگاه نكنند.

 

 

وي تصريح كرد: امروزه وقوع حوادث رانندگي در جهان به يك مؤلفه مهم تبديل شده است كه همه را درگير خود كرده است به طوري كه بيش از  يك‌هزارو 360 انسان را وارد قبرستان و 50 ميليون نفر مصدوم را راهي بيمارستان كرده است.

 

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان كهگيلويه گفت: رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي شامل همه مي‌شود، از جمله عابر،دوچرخه و موتورسكيلت گرفته و حتي احشام هم در اتفاقات رانندگي دخيل هستند، احشام هم محدوديت‌هايي دارند كه صاحبان احشام بايد آن قوانين را رعايت فرمايند.

 

وي با بيان اينكه در استان ما موتورسيكلت‌ها بخش عظيمي از تصادفات  را شامل مي‌شوند و سرعت را عامل فساد در راهنمايي ورانندگي عنوان كرد، افزود: نقش سرعت در كاهش تصادفات بسيار حائز اهميت است.

 

وي در ادامه گفت: با توجه به دو برابر شدن رانندگان و وسايل نقليه نسبت به سال گذشته، امروز پليس راهنمائي و رانندگي وظيفه مهم و خطيري كه به عهده دارد اجراي قوانين راهنمايي مي‌باشد كه اجرا و اعمال قوانين باعث كاهش تصادفات خواهد شد.

 

وي خاطرنشان كرد: پليس راهنمايي و رانندگي يك امنيت پايدار و حداقل نسبي را در استان كهگيلويه و بويراحمد نسبت به استان‌هاي ديگر را دارد.

 

وي اضافه كرد: تصادفات منجر به مرگ و مير بعد از بيماري‌هاي قلبي و عروقي مقام دوم را دارد و ما بايد تمام تلاش‌مان را انجام بدهيم و به سمت‌‎وسويي برويم كه در كاهش تصادفات تاثير زيادي داشته باشد.

 

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان كهگيلويه گفت: تخطي از قوانين راهنمايي و رانندگي يكي از مهمترين عوامل منجر به تصادفات است و هر كسي كه از قوانين راهنمايي سرپيچي نمايد باعث مي‌شود كه كانون گرم خانواده‌اي را با تخطي از قوانين از هم بپاشد.

 

اين مسئول تاكيد كرد: مي‌طلبد كه همه كساني كه اهل بيان و اهل قلم هستند بايد در راه ارتقاء امنيت ترافيكي و كاهش بروز تصادفات و حوادث راهنمايي و رانندگي و همچنين نهادينه كردن قوانين راهنمايي از بروز حوادثات احتمالي جلوگيري نمايد و وظيفه دارند اطلاع رساني كنند.

 

پورنگ ضمن تقدير و تشكر از مردم فهيم شهر ديشموك گفت: به لحاظ اين‌كه برآوردها، تجزيه و تحليل‌هايي كه پليس‌راه شهرستان كهگيلويه داشت در شهر ديشموك مدت چهار سال گذشته  تا به حال در حوزه شهري بروز حوادثات راهنمايي و رانندگي نداشته و خطوط قرمز در شهر ديشموك رعايت شد.

 

انتهاي پيام:و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک