آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1394 - 17:24   |   کد مطلب: 1358
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به اثرات مثبت و منفی طرح استانی شدن انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: بار مثبت این طرح بیشتر از بار منفی آن است و چنانچه به درستی و طبق قانون عمل و اجرایی شود می تواند بار منفی آن را برطرف کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری ظهر امروز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار صبح زاگرس  خود را جزو موافقان طرح استانی شدن انتخابات مجلس دانست و اظهار کرد: چنانچه در سطح کلان مسئله انتخابات استانی دیده شود و بحث نخبه پروری مورد توجه قرار گیرد افرادی که در همه زمینه ها شامل قانون گذاری، نظارت در پیگیری مطالبات به حق مردم و خدمت صادقانه شاخص هستند انتخاب می شوند که این امر هزینه ها را نسبت به خود جریان های انتخابات و دولت کمتر می کند.

 

 وی ادامه داد:استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بارهای مثبت زیادی دارد ولی بارهای منفی هم در ذهن ها هست که می شود آن ها را برطرف کرد.

 

بزگواری در پاسخ به این سئوال  که آیا اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس موجب دور شدن نمایندگان از وظیفه نمایندگی آنها نمی شود؟ بیان کرد: وظیفه اصلی نمایندگان قانون گذاری و نظارت بر دستگاه های اجرایی است و اگر نماینده استانی شود شاید بیشتر بتواند نظارت کند و در بحث قانون گذاری مشاوره بگیرد و کارهای جزیی که وظیفه نماینده نیست کمتر بشود.

 

این نماینده مجلس عنوان کرد: مردم در استان های کشور بیشتر وظیفه نماینده مجلس را آبرسانی، برق رسانی و جاده سازی می دانند در حالی که این کار وظیفه دولت است.

 

بزرگواری ادامه داد: هرچند هم اکنون نیز در مناطق محروم نماینده ها موظف به پیگیری این مشکلات بوده و هستند و باید باشند اما اگر مسئله را در سطح کلان مدنظر قرار دهیم این امر وظیفه دستگاه های اجرایی خدمات رسان است و با عملی شدن طرح استانی شدن انتخابات مجلس، ناظر مجمع نمایندگان در استان از مدیران کل گرفته تا مدیران جزئی می توانند نظارت بیشتری بر این دستگاه های اجرایی داشته باشند و بیشتر به مطالبات مردم رسیدگی کنند.

 

بزرگواری در پاسخ به این سوال که آیا استانی شدن انتخابات مجلس موجب سخت تر شدن دسترسی مردم به نمایندگان و مقامات استانی می شود؟ گفت: اصلا اینطور نیست، اینطوری تقسیم کار می شود و به عنوان مثال اگر بنده در حوزه کهگیلویه ثبت نام می کنم و به عنوان نماینده استانی رای بیاروم حتما به حوزه کهگیلویه هم سر کشی می کنم و وظیفه دارم به این حوزه هم توجه کنم یا مثلا نماینده ای که در بویراحمد یا گچساران ثبت نام می کنند اگر در حوزه استانی رای بیاورند هم همین وظیفه را دارند و نباید ارتباط را با حوزه های خود را قطع کنند.

انتهای پیام/200و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک