آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1394 - 21:55   |   کد مطلب: 1292
رئيس مركز بهداشت و درمان ديشموك از معدوم سازي بيش از دو تن مواد غذايي فاسد شده در اين شهر خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه،عليرضا افروغ رئيس مركز بهداشت و درمان ديشموك ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه از شناسايي، كشف و معدوم سازي بيش از دو تن مواد غذايي فاسد شده در اين شهر خبر داد.

 

وي بيان كرد: مواد غذايي فاسد كشف و ضبط شده، با هماهنگي قوه قضائيه و با حضور نيروي انتظامي و شوراي اداري بخش معدوم شد.

 

وي با بيان اينكه هفته سلامت با شعار ايمني غذايي از مزرعه تا سفره مي‌باشد، اظهار كرد: با توجه به اهميت سلامت جامعه نظارت بر اماكن و فروشگاه هاي عرضه موادغذايي در بخش ديشموك به صورت روزانه انجام مي گيرد و مواد غذايي فاسد موجود در اين مراكز پس از شناسايي و كشف برابر قانون شناسايي، جمع آوري و معدوم  مي‌شوند.

 

وي تصريح كرد: نظارت بر بهداشت عمومي و مواد خواركي و غذايي، مورد مصرف مردم از مهمترين رسالت‌ها و وظايف شبكه بهداشت و درمان مي‌باشد.

 

اين مسئول خاطرنشان كرد: مواد معدومي تاريخ مصرف گذشته شامل: شيريني قنادي،ماست، پنير، شربت پرتقال، آبليمو، ترشي‌سير، همبرگر، آب‌ميوه، چيپس و تمر هندي در سطح شهر ديشموك جمع آوري شد.

 

وي، علت جمع‌آوري شدن اين مواد را نداشتن پروانه بهره‌برداري از وزارت بهداشت، نداشتن تاريخ توليد و انقضاء ،گذشتن تاريخ مصرف و  استفاده ار مهر توليدتاريخ‌دستي عنوان كرد.

 

رئيس مركز بهداشت و درمان ديشموك تاكيد كرد: طبق قانون ماده 13 مواد خوراكي و آرايشي و بهداشتي برابر قانون پس از سه مرحله بازديد و توقيف مواد غذايي فاسد، افراد متخلف شناسايي و جهت تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.

 

افروغ تاكيد كرد: لازم است شهروندان عزيز در هنگام خريد اجناس به خصوص مواد غذايي، حتماً نسبت به تاريخ اعتبار حك شده روي موادغذايي و خوراكي و نشان استاندارد روي موادغذايي دقت فرمايند.

 

انتهاي پيام: و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک