آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1394 - 20:30   |   کد مطلب: 1289
مسوولان مختلف ورزشی، سیاسی و فرهنگی استان نسبت به تغییر نام غیرقانونی ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج به شدت انتقاد کرده و خواستار نامگذاری به نام ورزشگاه 15 هزار نفری شهید فتاحی یاسوج شدند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، این روز ها با نزدیک شدن به افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری شهر یاسوج شاهد بازی سیاسی مسوولان استان در تغییر نام ورزشگاهی هستیم که چندین سال از نامگذاری قانونی آن  در شورای فرهنگ عمومی استان می گذرد.

 

واکنش ها به اظهار نظر مسوولان دولت تدبیر و امید در مورد تغییر نام غیرقانونی این ورزشگاه از شهید فتاحی به آزادی در استان مدتی است شروع شده به گونه ای که در زیر به برخی از این واکنش ها اشاره ای می کنیم.

 

حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی امام جمعه شهر یاسوج در نامه ای خطاب به جهانبخش ایزدپور مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد آورده است: نظر به اینکه استادیوم ورزش 15 هزار نفری یاسوج در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سال 92، به نام شهید علی فتاحی نامگذاری و مصوب گردید، همچنین با عنایت به اینکه مصوبات این شورا لازم الاجراست مقتضی است دستور فرمائید قبل از تشریف فرمایی معاون محترم رئیس جمهور و افتتاح استادیوم فوق نسبت به عملیاتی نمودن این مصوبه اقدامات لازم صورت پذیرد و نتیجه منعکس گردد.

 

حسینی

 

 در ادامه این نامه آمده است: بدیهی است عدول از این مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان پیگرد قانونی دارد

 

سید جواد خاضع

حجت الاسلام سید جواد خاضع در گفتگو با خبرنگار بویرخبر با انتقاد از تغییر نام غیر قانونی ورزشگاه 15هزار نفری شهید فتاحی یاسوج توسط مدیر کل جدید این نهاد، گفت: نامگذاری ورزشگاه  15هزار نفری شهر یاسوج به نام(شهید فتاحی) طبق یک روال قانونی صورت گرفته و مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان است.

 

وی ادامه داد: این ورزشگاه در سال 85 و با حضور خانواده این شهید گرانقدر کلنگ آن بر زمین زده شد و در سال 91 در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه وبویراحمد به نام (شهید فتاحی) نامگذاری شد.

 

مدیر کل سابق اداره ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه شخصاً در جلسه نامگذاری حضور داشتم، ابراز کرد: درهشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در تاریخ نهم اسفند 91 با حضور حجت الاسلام حسینی امام جمعه مرکز استان، صابری استاندار سابق و کمالوندی مدیر سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد این ورزشگاه به نام (شهید فتاحی) نامگذاری و به تصویب این شورا رسید.

 

ورزشگاه شهید فتاحی

 

امین کمالوندی مدیرکل پیشین  فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز 11 اسفند 93 در نامه ای به سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تغیرنام ورزشگاه 15 هزار نفری را یادآورشده است: با احترام و تبریک به متاسبت فرارسیدن ایام الله ده فجر؛ نظر به بند 2 مصوبات هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال 92- تصویر پیوست – مبنی بر نامگذاری استادیوم ورزشی 15 هزار نفری یاسوج به نام شهید علی فتاحی ، همچنین با توجه به اعلام رسانه ای اداره کل ورزش و جوانان استان بدون هماهنگی و اجازه شورای فرهنگ عمومی استان با عنوان تغییر نام این ورزشگاه و اعتراض خانواده معظم شهید فوق الذکر ، خواهشمند است دستورات لازم جهت جلوگیری از این اقدام دستورات مقتضی را صادر فرمائید.

 

 

هوشنگ یاری پور فرماندار شهرستان بویراحمد نیز ششم بهمن 93 در نامه ای به مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد آورده است: احتراماً به پیوست تصویر نامه شماره 180/820/12056 مورخ 6/11/93 مدیرکل محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و ضمائم مبنی بر نامگذاری استادیوم 15 هزار نفری جدید التاسیس یاسوج به نام شهید والامقام علی فتاحی ارسال می گردد خواهشمند است با عنایت به مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان دستور فرمائید اقدام قانونی لازم در این خصوص معمول و نتیجه به این فرمانداری اعلام شود.

 

 

رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگاران به موضوع این روزهای مربوط به افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج و حاشیه‌هایی که وجود دارد، اشاره کرد و گفت: همه ورزشکاران و فوتبال‌دوستان این ورزشگاه را به نام شهید فتاحی می‌شناسند و حتی در صورت تغییر نام، ما این ورزشگاه را همچنان به نام شهید فتاحی نام می‌بریم.

 

موسوی در ادامه افزود: برای ما جای تعجب داشت که تابلویی به نام آزادی برای این ورزشگاه ساختند، در حالی که نام شهید فتاحی برای ورزشگاه انتخاب شده بود.

 

این مسئول گفت: وقتی فردی ورزشکار و اسوه به نام فتاحی در راه اسلام و ایران جان می‌دهد و شهید راه آزادی است، چرا باید نام این شهید والامقام را از ورزشگاه حذف کنیم.

 

وی با بیان سجایای اخلاقی و ابعاد شخصیتی این شهید اظهار کرد: شهید فتاحی هم‌دوره، هم‌بازی و همکلاسی بسیاری از فوتبالیست‌های شهر یاسوج بود که امروز هیچ نامی غیر از نام نامی این شهید بزرگوار شایسته این ورزشگاه بزرگ نیست.

 

رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد با درخواست از مسئولان برای تجدیدنظر در نام‌گذاری این ورزشگاه و برگزیدن نام شهید علی فتاحی بر روی آن تأکید کرد: همه ورزشکاران، ورزش‌دوستان و علاقه‌مندان آن شهید که همه جوانان و نوجوانان یاسوجی هستند، تنها نام شهید فتاحی را برای ورزشگاه بزرگ شهر خود می‌پسندند.

 

شیروان وظیفه شناس

رئیس شورای شهر یاسوج از تغییر نام ورزشگاه 15 هزار نفری (شهید فتاحی) یاسوج به آزادی انتقاد کرد و گفت: هیچ گونه توجیهی در تغییر نام این ورزشگاه قابل قبول نیست.

 

 شیروان وظیفه شناس  با بیان اینکه نامگذاری ورزشگاه 15هزار نفری (شهید فتاحی) یاسوج یک روال قانونی را طی کرده و مصوب شورای فرهنگ عمومی استان است، ابراز کرد: مسئولان استانی و کسانی که در جلسه شورای فرهنگ عمومی شرکت داشتند باید برای حفظ حرمت این شهید بزرگوار جلوی این اقدام نامناسب را بگیرند.

 

هیچ گونه توجیهی در تغییر نام ورزشگاه 15هزار نفری یاسوج قابل قبول نیست

رئیس شورای دور چهارم شهر یاسوج با تأکید بر اینکه نام ورزشگاه 15هزار نفری یاسوج باید هرچه سریعتر به نام (شهید فتاحی) تغییر پیدا کند ،خاطرنشان کرد: هیچ گونه توجیهی درباره این موضوع پذیرفته نیست و تغییر نام این ورزشگاه به نام آزادی برای استان عواقب خوشایندی نخواهد داشت.

 

http://dl.sanatenaft.org/images/9293/news/92082607/92082607021.jpg

سید مذکور فرجی, سرپرست سابق تیم شهرداری یاسوج با انتقاد از اقدام ناپسند و سیاسی کاری مسئولان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در تغییر نام ورزشگاه 15هزار نفری (شهید فتاحی) یاسوج گفت: تغییر نام ورزشگاه 15هزار نفری یاسوج بی حرمتی به خانواده شهداء و مردم استان است.

 

نام شهید فتاحی زیبنده ورزشگاه 15هزار نفری یاسوج است

وی با بیان اینکه این ورزشگاه در زمان افتخاری مدیرکل اسبق تربیت بدنی،مهر علیزاده وزیر اسبق وزارت ورزش و با حضور تمامی مسئولان استانی به نام این شهید گرانقدر نامگذاری شد، ابراز کرد: نام شهید فتاحی زیبنده این ورزشگاه است و هرگونه تغییر نام این ورزشگاه امری ناپسند است.

 

تمامی مستندات گواهی این نامگذاری را می دهد

سرپرست سابق تیم فوتبال شهرداری یاسوج با تأکید بر اینکه فایل های صوتی و مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان گویای این نامگذاری است، گفت: امروز همگان این ورزشگاه را به نام شهید فتاحی می شناسند .

 

فرجی گفت: به نظر می رسد مدیرکل فعلی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد مأمور به تغییر نام این ورزشگاه شده و هیچ دخالتی در این تغییر نام ندارد.

 

دست های سیاسی پشت این تغییر نام است

وی با بیان اینکه دست های پشت پرده ای در تغییر نام ورزشگاه شهید فتاحی وجود دارد، تأکید کرد: شنیده ها و شایعات نشان دهنده این موضوع است که خود وزارت ورزش خواهان تغییر نام این ورزشگاه است.

 

با دیدن اسم جدید ورزشگاه 15هزاری یاسوج نفری شوکه شدم

سرپرست سابق تیم فوتبال شهرداری یاسوج شهید فتاحی را از ورزشگاران بنام و خوش اخلاق زمان خودش دانست و افزود: با دیدن تغییر نام و برداشتن تابلوی (شهید فتاحی) از سر در این ورزشگاه شوکه شدم.

 

خانواده شهید علی فتاحی با صدور نامه ای نسبت به تغییرنام غیرقانونی(پس از گذشت 10 سال از زمان نامگذاری) ورزشگاه شهید علی فتاحی به ورزشگاه آزادی واکنش نشان دادند.

 

.علی رغم اینکه هیچگونه تقاضا و درخواستی شفاهی و یا کتبی از طرف خانواده شهید مبنی بر نامگذاری این ورزشگاه به نام شهید فتاحی انجام نگرفته، مدیرکل محترم تربیت بدنی وقت استان ( آقای سید عبدی افتخاری) با توجه به اینکه شهید علی فتاحی تنها فوتبالیست شهید مطرح و بنام شهر و از بینان گذاران تیم نصر بسیج ( تیم فجر سپاه) یاسوج بود، اداه کل تربیت بدنی استان تصمیم به نامگذاری این ورزشگاه به نام شهید گرفت در که در زمان آقای مهرعلیزاده و با حضور ایشان در شهر یاسوج، کلنگ زنی این ورزشگاه با حضو خانواده شهید و آقای مهرعلیزاده به نام شهید زده شد که فیلم صورتجلسات آن موجود است.

 

2.با آمدن دولت جدید و سفر استانی به استان ما در سال 84، با حضور علی آبادی ( رئیس سازمان تربیت بدنی وقت کشور) مجدداً این ورزشگاه به نام شهید نامگذاری گردید که مصوبه و صورت جلسات آن جزء مصوبات سفر استانی هیأت دولت موجود می باشد. ( صحت این گفته ها را می توانید از آقای سید عبدی افتخاری که هم اکنون مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان همدان است، جویا شوید.

 

 

3. ساخت عمرانی این پروژه بیش از 10 سال است که طول کشیده است و در این مدت به انحاء مختلف برای نامگذاری این ورزشگاه کارشکنی و... انجام شده که مجال گفتن نیست، ولی همین را بدانید در این مدت استرس، اضطراب، فشارهای روحی روانی فراوانی برای خانواده شهید بوجود آوردهاند.

 

4. نهایتاً با کش و قوس فراوان مکاتبات خانواده شهید، بنیاد شهید استان و... موضوع ( نامگذاری این ورزشگاه) به شورای فرهنگ عمومی استان با حضور استاندار وقت، امام جمعه یاسوج و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، مدیرکل ورزش و جوانان استات، فرماندهی انتظامی استان، فرمانده سپاه فتح استان،  مدیرکل اوقاف استان، شهردار یاسوج، مدیرکل ارشاد اسلامی، فرماندار یاسوج و... واگذار شد که در هشتمین جلسه این شورا موضوع ( نامگذاری ورزشگاه) مطرح شد و در بند 2 مصوبات این شورا مجدداً نام این ورزشگاه به نام شهید علی فتاح به تصویب رسیده است. ( این شورا در تاریخ 9/12/91 برگزار شده و صورت جلسه آن به شماره 22/91/8336 مورخه 17/ 12/ 93 موجود است که تصویر آن پیوست است)

 

5. بعد از مصوبه شورا موضوع رسانه ای شد و در روزنامه های محلی، صدا و سیمای مرز استان، سایت های محلی و خبرگزاری های استانی و کشوی هر وقت موضوع ( زمان افتتاح و...) این ورزشگاه مطرح شده است به نام شهید علی فتاحی عنوان شده است. حتی در سال جاری بارها از زبان مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاون عمرانی استانداری و ... اخباری در سایت ها و روزنامه های محلی و حتی اخبار صدا و سیمای استان، مکرر نام ورزشگاه شهید علی فتاحی گفته و درج شده است.

 

با نزدیک شدن به زمان افتتاح این ورزشگاه اخباری مبنی بر تغییر نام این ورزشگاه زمزمه شده که با مراجعه به مدیر کل ورزش و جوانان استان، ایشان در عین ناباوری اظهار داشت تا کنون نمی دانسته که نام این ورزشگاه قبلاً به نام شهید علی فتاحی نامگذاری شده است و با نشان دادن مستندات ( سخنان خود ایشان در سایت ها و خبرگزاری ها ) باز اظهار بی اطلاعی می کرد.

 

حال این سؤال پیش می آید مگر ممکن است مدیرکل ورزش و جوانان در خصوص مهمترین پروژه عمرانی استان اینقدر بی اطلاع باشد؟ حتی موضوع با حراست سازمان ورزش و جوانان استان مطرح شد و در جلسه ای با حضور مدیرکل و حراست سازمان ورزش و جوانان استان، خانواده شهید مستندات خود را ارائه دادند که نهایتاً مقرر شد معاون امنیتی استانداری، آقای دکتر محمدی معاون سیاسی امنیتی استانداری بعد از مشاهده تصویر صورتجلسه شورای فرهنگ عمومی استان، عنوان داشتند: که این قضیه تمام شده است و باید طبق مصوبه این شورا نام این ورزشگاه به نام شهید علی فتاحی نامگذاری شود و قرار شد که خود ایشان مکاتبات لازم را انجام دهند. حتی بنیاد شهید استان، فرمانداری شهرستان بویراحمد نیز مکاتباتی مبنی بر نامگذاری ورزشگاه به نام شهید با سازمان ورزش و جوانان استان انجام داده اند و هم اکنون موضوع همچنان در حال پیگیری می باشد.

 

ورزشگاه یاسوج

 

حال جای سؤال است که پروژه ای که مدت زمان زیادی ( حداقل 10 سال ) به نام شهید فتاحی مطرح و مصوب شده است چگونه است که در آخرین لحظات به نام دیگری تغییر یابد؟ آیا به صلاح نظام جمهوری اسلامی است که بعد از مطرح شدن نام این ورزشگاه به نام شهید فتاحی به مدت طولانی رسانه ای شدن ان و مطرح شدن آن بین فامیل و غیره به  یکباره بدون هماهنگی تغییر یابد؟ آیا این چنین بازی کردن با مقام یک شهید در شان این نظام است؟

مسئولین چه پاسخی برای این خانواده دارند؟ آیا مسئولین با تبعات سیاسی ، اجتماعی و امنیت آن اندیشده اند؟

آیا شائبه سیاسی بودن در این کار مطرح نمی شود؟

آیا لرزاندن قلب مادر پیر یک شهید برازنده نظام ماست ؟ آیا حداقثل به تبعات روحی و روانی برای خانواده این شهید فکر کرده اند؟

 ما تقاضای این نامگذاری را نداشته ایم و چنین انتظاری از هیچ خانواده شهیدی نمی رود، شهدا اهدافی بس والا و بزرگ داشته اند که یاد و خاطره انها باید زنده نگه داشته شود.

 

ما از این ناراحتیم که مسئولین اداره کل ورزش و جوانان کهکیلویه وبویراحمد با ما صادق نبوده اند و مدیریت این نهاد علیرغم قولی که داده بودند تا مشخص شدن تکلیف نامگذاری از طرف استانداری هیچ اقدامی ننمایند، ایشان مجدد با مصاحبه اختصاصی با سایت های استان از زمان افتتاح و قطعی شدن نام این ورزشگاه سخن به میان آورده و حتی تابلوی آن را به نام آزادی نصب کرده است و با فرستادن معاون توسعه و عمرانی خود به صدا و سیما در 10 بهمن 93 سیمای استانی دنا علیرغم سوال مجری برنامه که چرا نام این ورزشگاه که مدت زیادی است به نام یکی از شهدای شهر تصویب شده است، قصد تغییر آن را دارید، موضوع را به تهران ربط می دهند و نام شهید علناً برده می شود، به فرافکنی می پردازند و با آبرو و مقام یک شهید به راحتی در یک برنامه زنده تلویزیونی بازی می کنند که این موضوع باعث برانگیخته شدن احساسات مردم و عواطف اقوام و فامیل شده که جای نگرانی از عواقب آن می رود.

 

حتی این مدیرغیربومی با زیرکی خاصی نام های دیگر را وارد این موضوع کرده و از آن به نفع خود بهره برداری می نماید.

خانواده شهید علی فتاحی

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، عملیات اجرایی ورزشگاه 15 هزار نفری شهر یاسوج از سال 86  در زمینی به مساحت 23 هزار متر مربع و اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال در منطقه مسکونی دولت آباد شهر یاسوج آغاز و مقرر شد در بازه زمانی چهار ساله تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

 این ورزشگاه 15 هزار نفری در ابتدا با اختصاص اعتبارات مناسب پییشرفت قابل ملاحظه ای داشت اما با گذشت چند سال به دلیل مشکلات اعتباری روند کندی را طی کرد تا همواره با سفر مسئولان ملی به کهگیلویه و بویراحمد تکمیل آن یکی از خواسته های اصلی مسئولان ومردم و ورزشکاران باشد.

 

سرانجام با وجود کش و قوس های فراوان و تاخیر هشت ساله سرانجام این ورزشگاه امسال آماده بهره برداری شد اما موضوعی که در این سالها مورد توجه رسانه های ارتباط جمعی قرار گرفته تغییر نام غیر قانونی این ورزشگاه از شهید علی فتاحی به آزادی بوده که همچنان در هاله ای از ابهام مانده است.

 

ورزشگاه شهید فتاحی

 

ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار وقت (سید حسین صابری ) به نام شهید علی فتاحی نامگذاری و مصوب شده است.

 

گفتنی است واکنش های مسوولان ورزشی، سیاسی،فرهنگی به این اقدام غیرقانونی وزارت ورزش و جوانان و مجموعه دولت در حال گسترش است انتظار است مسوولان استانی با تکیه بر شعار سال دولت و ملت ، همدلی  و همزبانی به گونه ای عمل کنند که زمینه بی اعتمادی مردم به دولت ایجاد نشود.

 

 

http://sobhezagros.ir

 

حجت الاسلام صفدر پناهي مسئول شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كهگيلويه و بوير احمد در گفت و گو با قلم دنا عنوان كرد: انتخاب نام شهيد فتاحي براي ورزشگاه 15 هزار نفري ياسوج از مصوبات شوراي فرهنگ عمومي استان است و هيچ كس نمي تواند مصوبات اين شورا را تغيير دهد.

 

حجت الاسلام پناهي گفت: در زمان نامگذاري ورزشگاه حسين صابري، استاندار وقت استان مامور رسيدگي نام گذاري ورزشگاه بود و با تصويب نام شهيد فتاحي از سوي شوراي فرهنگ عمومي نامگذاري اين ورزشگاه نهايي شد.

 

وي افزود: وزارت ورزش و جوانان به هيچ عنوان نمي تواند مصوبات شوراي فرهنگ عمومي را تغيير دهد و بايد بر اساس مصوبات اين شورا عمل كنند، لغو مصوبات شوراي فرهنگ عمومي فقط در داخل اين شورا امكان پذير است و هيج نهادي حق ندارد خلاف مصوبات شوراي فرهنگ عمومي عمل كند.

 

پناهي با اشاره به اينكه مديركل و وزارت خانه ورزش و جوانان هيچ حقي در تغيير نام ورزشگاه ندارند افزود: اگر بخواهند روي بحثي كه دقيقا خلاف قانون است سماجت كنند ما از مدار و محور هاي قانوني عليه آنها عمل خواهيم كرد.

  

پناهي مسئول شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كهگيلويه و بوير احمدابراز داشت: اگر بخواهند با بي اعتنايي به اسم شهيد نام اين ورزشگاه را تغيير دهند همه مردم حزب الله و افرادي كه طرفدار ارزشهاي نظام و انقلاب هستند عليه آنها اعتراض خواهند كرد.

 

وي گفت: اجازه نخواهيم داد كه مصوبات شوراي فرهنگ عمومي ناديده گرفته شود و حتي اگر مصوبه شوراي فرهنگ عومي نبود، چون اسم اين شهيد بارها بر ورزشگاه برده شده تغيير اسم شهيد و انتخاب اسم غير شهيد قابل پذيرش نيست.

 

 

ورزشگاه شهید فتاحی یاسوج

 

کریم افتخاری، کارشناس ارشد علوم سیاسی اظهار کرد:تغییر نام اماکنی که مزین به نام قهرمانان جنگ تحمیلی و یا هر قهرمان دیگری بوده است، نمی تواند پیامد خوبی برای جامعه و نسل آینده ما داشته باشد.

 

افتخاری عنوان کرد: در کشوری که ام القرای دنیای اسلام است و به خصوص در استان کهگیلویه و بویراحمد، هر ازگاهی نام قهرمانی از قهرمانان ایثار و شهادت را به بهانه های غیر قابل توجیه از جامعه حذف و اسامی غیر ارزشی را با آن جایگزین می کنند.

 

وی افزود:در کشورهای درگیر جنگ جهانی دوم هنوز به قهرمانان جنگی خود ادای احترام کرده و تندیس آنان را در میادین و معابر عمومی نصب می کنند.

 

افتخاری خاطرنشان کرد:وقتی مصوب شد مکانی از اماکن کهگیلویه و بویراحمد به نام یکی از شهدا نامگذاری شود ،هیچ توضیح قانع کننده ای نمی تواند جامعه شهید پرور استان را به تغییر نام دادن آن قانع کند

 

افتخاری در پایان گفت: این حرکت یک رویه نابهنجار در جامعه است و به نوعی مقابله با ارزش های اسلامی بوده که مورد قبول مردم نیست.

 

قائم مقام سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در یاسوج، با اشاره به تلاش عده ای برای حذف نام شهدا از سطح جامعه، به حذف مشکوک نام شهید فتاحی از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج اشاره کرد و گفت: ورزشگاه یاسوج در شورای فرهنگی استان که با حضور چهره های شاخص و مدیران فرهنگی استان برگزار می شود، به نام شهید فتاحی نام گذاری شده و به تصویب رسید.

 

حسن رضایی افزود: متأسفانه طی مدت اخیر به صورت غیر قانونی و غیر منتظره شاهد حذف نام این شهید از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج بودیم که به جای نام شهید از نام آزادی استفاده کردند.

 

وی ادامه داد: آزادی کلمه ای ارزشمند است و ملت ما برای کسب این آزادی هزاران جوان تقدیم انقلاب کردند تا امروز مزه این آزادی را بچشند.

 

رضایی به سوء استفاده برخی افراد از واژه هایی مانند آزادی و تقابل آن با ارزش های دینی و انقلابی اشاره کرد و گفت: ما آزادی خود را مدیون این شهدا می دانیم؛ حالا چه اتفاقی در حال رخ دادن است که عده ای اقدام به حذف نام این قربانیان آزادی از در و دیوار و سطح جامعه می کنند؟

 

 

قائم مقام سازمان بسیج دانشجویی استان افزود: این روند مسموم حذف نام شهدا که مدتی است در برخی از نقاط استان شروع شده است، بدون پاسخ نخواهد ماند و اگر مسئولان امر جلو گسترش این روند نامیمون را نگیرند، مردم انقلابی و جوانان بسیجی در عمل به وصیت نامه بنیانگزار کبیر انقلاب، خود وارد میدان خواهند شد.

 

وی ادامه داد: متأسفانه پیش از این در اقدامی مشابه، جریانی مشکوک در دانشگاه یاسوج اقدام به حذف نام شهید آوینی و جایگزینی آن با نام شخصی معلوم الحال از کتابخانه و مرکز فرهنگی این دانشگاه نمودند که سکوت مسئولان امر در این خصوص، جرأت توهین به ارزش های انقلاب را به این حرکت منحوس داده است.

 

رضایی به غیر قانونی بودن این تغییر نام اشاره کرد و خطاب به مسئولان دولتی گفت: اگر دم از قانون و قانون مداری و حقوق دانی می زنید، چرا در اقدامی غیر قانونی مصوبه رسمی و قانونی شورای فرهنگ عمومی استان را زیر پا نهاده و با توهین به خانواده شهدا، نام فرزندان آنها را از ورزشگاه پایین می کشید؟

 

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر چه اتفاقی افتاد که عده ای هول برداشتند و در حال مقابله با ارزش های دینی و انقلابی حتی در استان کوچک و صد درصد شیعه ای مثل کهگیلویه و بویراحمد هستند و به آن افتخار می کنند؟

 

وی به نامگذاری ۱۰ساله این ورزشگاه به نام شهید فتاحی اشاره کرد و گفت: از ۱۰ سال پیش هنگامی که با حضور خانواده شهید علی فتاحی کلنگ این ورزشگاه به زمین زده شد تا زمان روی کار آمدن مدیر جدید تربیت بدنی استان، این ورزشگاه به این نام شناخته شده بود و هست و اجازه نخواهیم داد عده ای که بعد از ۱۰ سال از راه رسیدند، اقدام به حذف این نام از بزرگترین مرکز ورزشی استان بکنند.

 

رضایی تصریح کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به همدلی و همزبانی نامگذاری شد، از مسئولان استانی و کشوری انتظار داریم که با مردم شهیدپرور و انقلابی که همیشه آماده فداکردن عزیزترین داشته های خود در راه این انقلاب بوده و هستند، همدل و همزبان باشند و نگذارند دل خانواده شهدا با اقدام نسنجیده یک مدیر استانی شکسته شود و آه آنان دامنگیرشان شود.

 

وی افزود: مردم و دانشجویان بسیجی به تبع از ولی امرشان در تحقق اهداف انقلاب و نظام، با دولت و مجموعه های دولتی نهایت همکاری، همدلی و هم زبانی را دارند"، اما هر گاه مسئول و یا مسئولانی بخواهند به هر بهانه ای از خطوط قرمز این انقلاب پا را فراتر بنهند، با پاسخی شکننده مواجه خواهند شد.

 

 

حمزه دامیده

 

حمزه دامیده  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه در دولت قبل و البته دولت کنونی برای ساخت و تکمیل ورزشگاه بزرگ یاسوج زحمات زیادی کشیده شد، اظهار کرد: همه این خدمات مربوط به نظام جمهوری اسلامی است و دولت‌ها تنها مجری اجرای این پروژه‌ها هستند.

 

مدیرکل سابق تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از پروژه‌های ماندگار نظام جمهوری اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد را ورزشگاه بزرگ 15 هزار نفری این شهر ذکر کرد و گفت: همه امروز خوشحال هستیم که چنین ورزشگاه بزرگ و مدرنی در شهر و دیار ما ساخته می‌شود و فرقی نمی‌کند که این ورزشگاه در چه دولتی افتتاح می‌شود بلکه مهم این است که در دوره استقرار نظام جمهوری اسلامی و به دست فرزندان همین مرز و بوم افتتاح می‌شود.

 

نمایی از ورزشگاه بزرگ یاسوج که با حذف نام شهید فتاحی با نام آزادی افتتاح می‌شود

 

دامیده با برگشت به دوره گذشته و زمان کلنگ‌زنی این ورزشگاه گفت: در دوره مدیرکلی جناب آقای عبدی افتخاری کلنگ این ورزشگاه به زمین زده شد و در همان دوره نام شهید علی فتاحی بر روی ورزشگاه و استادیوم گذاشته شد.

 

وی افزود: هم در آن دوره و هم در دوره مدیریت بنده این ورزشگاه را به نام شهید علی فتاحی می‌شناختیم و در شورای فرهنگ عمومی استان هم چنین نامی بر روی ورزشگاه گذاشته و تصویب شده بود.

 

دامیده با اشاره به اینکه اکنون همه در مقابل خانواده شهید والامقام شرمنده‌ایم و خانواده شهید این سئوال را از ما مسئولان دارند که چرا اصولا نام شهید را بر ورزشگاه گذاشتید که امروز درصدد حذف آن هستید، خاطرنشان کرد: باب شدن چنین رویه‌ای در استان به غیر از حذف تدریجی ارزش‌ها در جامعه اثر و نتیجه‌ای ندارد.

 

مدیرکل سابق تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جامعه ورزش استان به همین سادگی از کنار چنین موضوعی نخواهد گذشت و تا پیگیری و حصول نتیجه اقدام می‌کنیم.

 

امام جمعه چرام

 

حجت الاسلام جعفر طزری صبح امروز ضمن انتقاد از صحبت های اخیر درباره تغییرنام ورزشگاه یاسوج از شهید فتاحی به آزادی، افزود:نام این ورزشگاه در شورای فرهنگ عمومی تصویب شده  و این شورا اعضای حقوقی داشته و طبق اساسنامه مصوبات آن لازم الاجراست.

 

 

وی بیان کرد: ما با نام آزادی مخالف نیستیم و اگر از اول نامگذاری این ورزشگاه را آزادی می گذاشتند مشکلی نداشت ولی اکنون که نامگذاری انجام گرفته و طبق قانون تصویب شده تغیر نام آن غیرقانونی است.

 

مسئول شورای فرهنگ عمومی چرام با بیان اینکه برداشتن نام شهید از یک مکان عمومی جای بسی سوال دارد، اظهار کرد: زمانی که قرار بود نماد آریوبرزن جابجا و برداشته شود کلی بحث و گفت و گو پیش آمد و آن را نماد استان معرفی کردند که حرف درستی هم بود و اکنون نیز باید همانطور باشد زیرا شهید فتاحی فرزند استان و نماد مقاومت است.

 

طزری تصریح کرد: اگر در این مملکت آزادی داریم به برکت خون شهداست بنابراین  مقدم است نام تلاش گران راه آزادی بماند و جلوه گری کند.

 

 

این مسئول افزود: ما به عنوان مسئول شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام اعتراض داشته و پیگیر این موضوع نیز هستیم و اعلام می کنیم که برداشتن نام شهید فتاحی از ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج توهین به مقام شامخ شهداست.

 

 

مسئول شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام در پایان با بیان اینکه برخی از مسئولان کشوری در این تغییرنام نقش دارند، گفت: این استادیوم ورزشی متعلق به مردم استان بوده و هیچ مسئولی خارج از استان حق تصمیم گیری در این رابطه را ندارد.

 

لرکی

 

بهرام لَرکی از تغییر نام ورزشگاه 15هزار نفری (شهید فتاحی) یاسوج به آزادی از سوی مسئولان مربوطه انتقاد کرد و گفت: به عنوان یک ورزشگاه  پیشکسوت خواهان بازگشت نام گذاری این ورزشگاه به نام شهید فتاحی هستیم.

 

کلنگ ورزشگاه 15هزار نفری یاسوج از اول به نام شهید فتاحی بود

وی با بیان اینکه کلنگ این ورزشگاه در سال 84در زمان ریاست مهرعلیزاده بر سازمان تربیت بدنی و با حضور خانواده شهید فتاحی بر زمین زده شد، ابراز کرد: در زمان کلنگ زنی این پروژه بنده حضور داشتم و شاهد نامگذاری این ورزشگاه در آن زمان به نام شهید فتاحی بودم.

 

ورزشگاه شهید فتاحی

پیشکسوت فوتبال و مربی ورزشکار شهید علی فتاحی با بیان اینکه شهید فتاحی از پایه گذاران فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد بود و نامگذاری این ورزشگاه برازنده این شهید والامقام است، گفت:مسئولان استانی با درایت نام شهید فتاحی را به این ورزشگاه برگردانند .

 

نباید به هرطریقی نام شهیدفتاحی را از ورزشگاه یاسوج حذف کرد

این دروازبان سابق فوتبال تیم ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه براساس مستندات نامگذاری این ورزشگاه در شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد مصوب شده است، گفت: نباید به هر روشی نام این شهید والامقام را از این ورزشگاه حذف کرد.

 

 شهید فتاحی فردی خوش اخلاق و با استعدادی بود

وی شهید فتاحی را از ورزشگاران خوش اخلاق و بااستعداد استان دانست و گفت: در سال 57 تا 59که مربی این شهید والامقام در وررزش فوتبال بودم شخصی را به خوش اخلاق و با استعدادی این ورزشکارندیدم.

 

 

سید مصطفی مهدی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس افزود: بدون شک یکی از مأموریت های مهم بنیاد شهید نشر فرهنگ ایثار و شهدا و پراکندن عطر شهادت در جامعه است وترویج فرهنگ شهادت در جامعه به روش های گوناگون شامل برگزاری یادواره شهدا و نامگذاری مکان ها و خیابان ها انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه امروز فضای شهرهای استان باید اکنده از نام، یاد و خاطره شهدا باشد، اظهار کرد: استادیوم 15 هزار نفری شهریاسوج سال 92 در شورای فرهنگ عمومی به نام شهید فتاحی نامگذاری وبا حضور خانواده شهید کلنگ زنی شده وتصاویر آن نیز موجود است.

 

مهدی اظهار کرد:مکاتبه های لازم درخصوص اعتراض به تغییر نام ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج به مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده و پاسخ نیز دریافت شده است .

 

وی ادامه داد:پاسخ مدیرکل ورزش و جوانان درباره تغییرنام ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج  از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان  به بخش مربوطه در تهران منعکس شده و منتظر اعلام نظر از تهران و پاسخ  مسئول مربوطه هستیم.

 

 

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از تغییرنام ورزشگاه شهید فتاحی بی اطلاع نیست

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد درخصوص اظهار بی اطلاعی مدیرکل ورزش و جوانان استان از مصوبه شورای فرهنگ عمومی و تغییرنام ورزشگاه نیز گفت: اینطور نیست  و چرا باید اظهار بی اطلاعی کنند.

 

 مهدی ادامه داد:این موضوع قبلا مصوب واز کانال های مختلف مکاتبات لازم انجام شده و آخرین نامه هم نامه ای است که امام جمعه یاسوج به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی امضا کردند و برای ایشان ارسال کردند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان: ابراز داشت: شورای فرهنگ عمومی به جهت اینکه امام جمعه مدیریت آن را دارد و استاندار قائم مقام آن شورا است از جایگاه مهم و با ارزشی برخوردار  است و مصوبات آن هم باید اجرایی شود، منتها اینکه در عمل چه موانع و مشکلاتی وجود دارد بنده از آن بی اطلاعم.

 

مکاتبه های لازم با ایزدپور مدیرکل ورزش و جوانان انجام شده و اسناد آن نیزموجود است

 

مهدی ابراز داشت: بدون شک امروز رضایت خانواده معظم شهدا و ایثارگران برای مسئولین نظام بسیار مهم است و از مدیرکل ورزش و جوانان استان و مسئولین انتظار داریم که این موضوع را با دقت و تأمل بررسی کنند و تصمیمی بگیرند که آرامش را به خانواده شهدا برگرداند.

 

وی عنوان کرد: جهت ارج و منزلتی که شهدا در جامعه دینی ما دارند طبیعی است که این نامگذاری ها می تواند خدمت اندکی به خانواده آنها باشد آنچه که واقعیت قضیه است این است که شورای فرهنگ عمومی در سنوات گذشته که بنده تصدی ارشاد را نداشتم و دبیر این شورا نبودم، مصوبه ای داشته و این استادیوم را به نام شهید فتاحی نامگذاری کرده است.

 

مهدی گفت: بدلیل عدم شناخت از مقررات و وظایف اداره کل ورزش و جوانان نمی توان اظهار نظر کرد زیرا ممکن است وزارت ورزش و جوانان جایگاه حقوقی داشته باشند که بتواند معنی دار باشد.

 

افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج با نام آزادی مورد قبول نیست

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمدافزود: اینکه ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج به نام آزادی افتتاح شود و پس از آن به نام شهید فتاحی تغییرنام داده شود مورد قبول نیست زیرا در مصوبه شورای فرهنگ عمومی از قبل به نام شهید فتاحی نامگذاری شده و جهت قرب، منزلت و جایگاه شهدا باید به آن احترام گذاشت.

 

وی یادآورشد: نباید فراموش کرد که ما هر چیزی امروز داریم مدیون ایثارگری شهداست.

 

 

در حال بروز رسانی...

 

انتهابي پيام: گ/و/آ

 

منبع: صبح زاگرس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک