آخرین اخبار

4. ارديبهشت 1394 - 2:35   |   کد مطلب: 1237
سید عبدالحسین موسویان‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شعار هفته سلامت« ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» رعایت بهداشت را فقط مختص شبکه بهداشت ندانست و خواستار همکاری دیگر سازمان‌ها برای تحقق‌بخشیدن نسبت به این شعار شد.

پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، مدیر مرکز بهداشت و درمان کهگیلویه از راه‌اندازی چهار پایگاه سلامت در مناطق حاشیه دهدشت خبر داد.

سید عبدالحسین موسویان‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شعار هفته سلامت« ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» رعایت بهداشت را فقط مختص شبکه بهداشت ندانست و خواستار همکاری دیگر سازمان‌ها برای تحقق‌بخشیدن نسبت به این شعار شد.

موسویان‌زاده تصریح کرد: علاوه بر این شعار یک شعار دیگر با عنوان « عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت» داریم که نیازمند مشارکت اصحاب رسانه با دیگر سازمان‌ها به‌منظور نشر و تبیین این شعار در جامعه هستیم.

مدیر مرکز بهداشت و درمان کهگیلویه در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته سلامت در دهدشت پرداخت و برپایی چادر سلامت در طول هفته، توزیع رسانه‌های آموزشی، برگزاری مراسم زنگ سلامت، حضور کارشناسان جهت آموزش در مدارس و تمام مراکز بهداشتی درمانی و حوزه علمیه در طول هفته، سنجش سلامت مدعوین ادارات، انجام ورزش صبحگاهی پرسنل ستاد و مراکز بهداشتی درمانی و عیادت از بیماران را از جمله برنامه‌های شهرستان کهگیلویه در هفته سلامت عنوان کرد.

وی برگزاری همایش پیاده روی عمومی شهرستان‌های کهگیلویه و لنده، اهدای خون توسط پرسنل بهداشتی و درمانی، معدوم نمودن مواد غیرقابل مصرف، ارسال بسته‌های آموزشی به ادارات، برگزاری همایش تجلیل از حامیان و دوستداران سلامت، نشست خبری مدیر شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان، جمع‌بندی آمارها و مستندات مربوطه و اختتامیه برنامه‌های هفته سلامت با حضور مسئولان واحدها و اعضای کمیته‌های اجرایی را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت برشمرد.

 

موسویان‌زاده طرح تحول نظام سلامت را یکی از بزرگترین طرح‌های دولت تدبیر و امید عنوان و با اشاره به کمبود نیروی انسانی در دهدشت گفت: با اجرای این طرح پزشکان شهرستان را به ۴۳ پزشک رساندیم که این در دوران جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده است.

مدیر مرکز بهداشت و درمان کهگیلویه ادامه داد: در تمامی رشته‌های تخصصی به غیر از مغز و اعصاب در شهرستان پزشک داریم.

موسویان‌زاده خاطرنشان کرد: از زمان اجرای این طرح دو کلینیک تخصصی راه‌اندازی کردیم و تمام تعرفه‌ها بر اساس وزارت بهداشت مصوب و پزشکان در وقت تعیین‌شده به مداوای بیماران می‌پردازند.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث هتلینگ بهترین ارائه خدماتی به بیماران ارائه شده است گفت: قریب به  ۷۰ درصد تخت‌های‌ بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تعویض و کارهای تعمیراتی بخش‌های اطفال و زنان و گوش و حلق و بینی صورت انجام شده است.

 

موسویان‌زاده از راه‌اندازی چهار پایگاه سلامت درمناطق حاشیه شهر دهدشت خبر داد و اضافه کرد: با راه‌اندازی این پایگاه‌ها بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد./ایرنا

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک