آخرین اخبار

1. ارديبهشت 1394 - 22:01   |   کد مطلب: 1229
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: وظیفه اصلی حوزه بهداشت و درمان، تامین سلامت مردم جامعه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، با حضور امام جمعه، بخشدار، رئیس شبکه بهداشت و درمان و مسئولین محلی نشست شورای سلامت چاروسا برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در نشست شورای سلامت تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت یکی از بهترین طرح‌های دولت بوده که باعث کاهش هزینه‌های درمانی و بیمارستانی مردم شده است، خوشبختانه با اجرای آن رضایت‌مندی بالای مردم به‌دست آمده است.

 

امام جمعه قلعه‌رئیسی بیان کرد: آینده‌سازان جامعه باید سالم باشند تا جامعه‌ای سالم و با نشاط داشته باشیم و کشور به توسعه مطلوب برسد.

 

وی اظهار داشت: هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا با بیان جایگاه مهم و سهم سلامت در تحقق توسعه پایدار بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه سلامت تاکید شود.

 

صلواتی خاطرنشان کرد: جامعه زمانی پیشرفت می‌کند که مردمی شاداب، با نشاط و سالم داشته باشد و تأمین سلامت افراد جامعه وظیفه اهالی بهداشت و درمان است. 

 

امام جمعه قلعه‌رئیسی یادآور شد: وظیفه اصلی حوزه بهداشت و درمان، تامین سلامت مردم جامعه است. 

 

وی به شعار امسال هفته سلامت اشاره کرد و افزود: امنیت غذایی نباید در شعار خلاصه شود و حساسیت شوراهای سلامت بر مباحث امنیت غذایی و نیز اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف مردمی می‌تواند زمینه را برای ارتقاء این شاخص در حوزه سلامت فراهم سازد.

 

صاحب نعمت‌الهی نیز در این نشست اظهار داشت: هفته سلامت فرصتی را فراهم می‌کند تا در جهت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در راستای ارتقای سلامت و تبیین اهمیت سلامت، تلاش بیشتری داشته باشیم.

 

رئیس مرکز بهداشتی درمانی قلعه‌رئیسی با بیان اینکه هفته سلامت بهترین فرصت برای شناساندن هرچه بیشتر برنامه‌های تحول نظام سلامت به آحاد جامعه است، بیان کرد: هدف از برگزاری برنامه‌های هفته سلامت جلب توجه مردم به بحث سلامت به‌ویژه تغذیه، ورزش و شیوه زندگی سالم و کنترل فشار خون است. 

 

وی افزود: برای انسان تغذیه و انتخاب غذا بیش از هر موجود زنده‌ای اهمیت پیدا می‌کند چراکه تغذیه صحیح پدیده رشد را برای آدمی فراهم می‌سازد و سبب سلامت جسم و روان فرد و در نتیجه جامعه می‌شود.

 

نعمت‌الهی تصریح کرد: امروزه مصرف غذاهای آماده و افزودنی‌های مضر در راستای تغییر شیوه عادات غذایی افراد تهدیدی برای سلامت محسوب شده که باید با فرهنگ‌سازی خطرها و عواقب این مهم را یادآور شویم.

 

رئیس مرکز بهداشتی درمانی قلعه‌رئیسی با بیان اینکه هفته سلامت امسال با عنوان «ایمنی غذایی از مزرعه تا سفره» نامیده شده است، خاطرنشان کرد: مقوله امنیت غذایی تنها در تولید مزرعه مهم نیست، بلکه چرخه حمل و فرآوری و توزیع نیز به عنوان بخشی مهم در این مسئله مورد بحث است.

منبع: فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک