آخرین اخبار

28. فروردين 1394 - 19:58   |   کد مطلب: 1200
در حالی که گرد و غبار شدید در شهرستان کهگیلویه وجود دارد اما این شهرستان فاقد دستگاه سنجش میزان آلوردگی هوا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، در حالی که گرد و غبار شدید در شهرستان کهگیلویه وجود دارد اما دستگاه سنجش میزان آلوردگی هوا در این شهرستان وجود ندارد.

 

بااین حال نمی توان گفت که درصد ذرات معلق (ریزگردها) در شهر دهدشت به چه میزانی است.

 

مسئولین اداره هواشناسی دهدشت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری کهگیلویه دلیل در اختیار نداشتن دستگاه سنجش آلودگی هوا را گرانی این دستگاه و نبود اعتبارات بیان کردند.

 

گرد و غبار در کهگیلویه و بویراحمد چند سال است که مردم و طبیعت این استان چهار فصل را درگیر کرده ولی هنوز چاره ای اصولی برای آن اندیشیده نشده است.

 

شاید اگر مسئولان کشوری در این مدت هفته ای را در کهگیلویه وبویراحمد که با استانی چهارفصل مطرح است به سر می کردند دگرگونی اوضاع آب و هوایی را در این استان زاگرس نشین به راحتی می دیدند و شاید کمی جدی تر به موضوع نگاه می کردند.

 

پدیده گرد و غبار که از سال های اخیر تا کنون سلامت مردم کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می کند درختان بلوط  و گونه های  گیاهی و جانوری این سرمایه های ارزشمند این استان را نیز در معرض بیماری قرار داده است.

 

ادامه روند ریزگردها این میهان ناخوانده اینگونه اذهان را نهیب می زند که مبادا روزی این وضعیت که خود را در روال روزمره زندگی ما جا داده است برایمان آنقدر عادی شود که یادمان برود روزی آسمان استان کهگیلویه و بویراحمد هم آبی آبی بود...

 

با این وجود ضروری است مسوولان کشور در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان دولت و ملت همدلی و همزبانی نامگذاری شده است از تمام ظرفیت ها برای جلوگیری از ورود ریزگردها به کشور و استان سرسبز کهگیلویه و بویراحمد استفاده کنند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک