آخرین اخبار

27. فروردين 1394 - 21:41   |   کد مطلب: 1190
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه: بخش عمده و بیش از 90درصد از فعالیت های اقتصادی در استان را بانک محور دانست گفت: نقش سیستم بانکی در راستای جلب سرمایه گذار و توسعه سرمایه گذاری بسیار تعیین کننده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حسن نوروزی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضعف بنیه مالی و اقتصادی خانواده ها، کمبود منابع پولی و اعتباری در بانک ها و نبود واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ، موجب شده است تا سهم استان در زمینه فعالیت های مهم سرمایه گذاری و اشتغالزایی پایین باشد.

 

وی تصریح کرد: این مشکلات و کمبودها باعث شده تا بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی وابسته به سیستم بانکی و اعطای تسهیلات باشد.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه استانداری، برخی بی نظمی های مالی و اقتصادی در سال های گذشته و بروز معضلات فراوان نظام بانکی در این زمینه را یادآور شد و افزود: با تلاش و تدبیر دولت یازدهم بسیاری از تنش ها و چالش ها مرتفع شده و هم اکنون ثبات و آرامش بر اقتصاد و بویژه سیستم بانکی تا حدود زیادی حاکم شده است.

 

نوروزی ابراز داشت: دولت در همان گام نخست با تدابیر اقتصادی خود اقدام به ارایه لایحه خروج غیرتورمی از رکود کرد که با تصویب نهایی آن در مجلس و ابلاغ و اجرای این طرح مهم بخش زیادی از مشکلات و دغدغه های اقتصادی در کشور حل خواهد شد.

 

وی خواستار توجه بیش از پیش بانک های عامل استان در ارایه تسهیلات به متقاضیان و سرمایه گذاران و پرهیز از سخت گیری های بی مورد آنها در این راستا شد.

 

بر اساس این گزارش، دو ساختمان بانک مهر اقتصاد با حضور همت آبادی مشاور مدیرعامل بانک مهر اقتصاد کشور و جمعی از مسئولان استانی با اعتبار 65 میلیارد ریالی در یاسوج افتتاح شدند و تعداد شعب این بانک در استان به هشت مورد رسید.

 

منبع:صبح زاگرس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک