آخرین اخبار

26. فروردين 1394 - 15:29   |   کد مطلب: 1172
کوشکی در واکنش به اظهارات هاشمی در همایش بانوی انقلاب اسلامی گفت: صحنه سیاست به عنوان حضور فعال، یک بازنشستگی هم دارد. آقای هاشمی دیگر بازنشسته شده است و سوال اینجاست که آیا ایشان نمی خواهد خود را بازنشسته کند. چرا اصرار دارد که در صحنه سیاست حضور و نفوذ داشته باشد. ورود آقای هاشمی در صحنه های سیاسی موجب می شود که گذشته ایشان زیر سوال رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  كهگيلويه، محمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص اظهارات مطرح شده توسط هاشمی رفسنجانی در همایش بانوی انقلاب اسلامی، گفت: سوالی که این روزها باید پرسید این است که چرا موسسه تنظیم و نشر آثار نسبت به موضوعات مطرح شده توسط آقای هاشمی واکنش نشان نمی دهد. در حال حاضر در انتظار موضع گیری این موسسه هستیم. البته باید به این نکته توجه داشت که اگر کسی به امام(ره) نسبتی دهد و نتواند آن را ثابت کند، اقدامی مجرمانه انجام داده و تخلف کرده است. چراکه بر اساس راهبردی که خود امام(ره) نیز مشخص کردند، اگر کسی از امام(ره) مسئله ای را مطرح کند بدون آنکه دست خط یا سندی داشته باشد، تخلف کرده و اظهارات وی قابل قبول نیست.

 

این محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی در ادامه خاطر نشان کرد: یعنی عملا خاطره گویی های اقای هاشمی به بهره برداری هایی تبدیل شده که در آن طرف مقابل نیز وجود ندارد. آقای هاشمی از همسر امام(ره) زمانی خاطره می گویند که ایشان فوت کرده است یا زمانی خاطره شعار مرگ بر آمریکا را از حضرت امام(ره) نقل می کنند که دیگر امام(ره) نیز در قید حیات نیستند که بخواهند آن را تایید یا رد کنند. بنابراین استفاده از این خاطرات شخصی و بدون شاهد و سند، عملا اعتبار این خاطره گویی ها را به حداقل ممکن رسانده است.

 

وی در ادامه افزود: اگر این خاطرات برای اصلاح طلبان بیان می شود که حضرت امام(ره) برای اصلاح طلبان حجیت ندارد. متدینین و عاشقان امام(ره) هم که سیره رهبر کبیر انقلاب را در مغایرت با این خاطرات می بینند. حالا معلوم نیست که این خاطرات برای چه کسی تعریف می شود. اگر برای عامه مردم است که عامه مردم از امام(ره) مخالفت با آمریکا دیده اند. اگر برای اصلاح طلبان تعریف می کنند که خوب بسیاری از اصلاح طلبان نیز علاقه ای به امام(ره) ندارند. بنابراین این خاطره گویی ها عملا تبدیل به مضحکه شده و دیگر مطالب درستی که ایشان مطرح می کنند نیز مورد اقبال قرار نگیرد.

 

کوشکی در ادامه به علت مطرح شدن این خاطرات در برهه زمانی فعلی اشاره کرد و گفت: صحنه سیاست به عنوان حضور فعال، یک بازنشستگی هم دارد. آقای هاشمی دیگر بازنشسته شده است و سوال اینجاست که آیا ایشان نمی خواهد خود را بازنشسته کند. چرا اصرار دارد که در صحنه سیاست حضور و نفوذ داشته باشد. ورود آقای هاشمی در صحنه های سیاسی موجب می شود که گذشته ایشان زیر سوال رود.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به دوران ریاست جمهوری هاشمی نیز اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: آقای هاشمی در اظهارات اخیر خود به ظلم هایی که بر منتقدین رفته است اشاره داشته اند. شاید خیلی ها ندانند که آقای هاشمی در دولت سازندگی با منتقدین خود چه می کرد. اگر کسی می خواهد بداند که هاشمی با منتقدین خود چه می کرد، بهتر است که خاطرات عباس عبدی را بخوانند. فردی که در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی از منتقدین وی بود اما در همان برهه توسط دولت دستگیر می شود و چند ماه را بدون حکم دادگاه در زندان به سر می برد. عبدی حتی خاطرات دوران زندان خود را نیز در قالب یک کتاب به چاپ رسانده است. بنابراین آقای هاشمی که امروز از برخورد با منتقدین سخن می گوید خودش در دولت سازندگی چه برخوردهایی با منتقدین داشت.

 

وی در ادامه افزود: روندی که آیت الله هاشمی در طول این چند وقت گذشته داشتند نشان می دهد که اگر مدتی بعد همایشی در بزرگداشت حاج سید احمد آقای خمینی برگزار شود، احتمالا باید منتظر خاطره گویی آقای هاشمی از حاج سید احمد آقا باشیم درباره انتخابات سال 88 و اینکه شاید مدعی شوند که در سال 88 حاج احمد آقا به من گفت که آن نامه را به رهبری بنویس. اگر مردم هم به ایشان بگویند که در سال 88 که حاج احمد آقا فوت کرده و در قید حیات نبودند بعید نیست که آقای هاشمی بازهم از خاطره اش دفاع کند.

 

کوشکی در بخش پایانی اظهارات خود در پاسخ به این سوال که آیا پس از جنگ جام زهر برای امام(ره) شیرین شد، گفت: کسانی که حتی کوچکترین شناخت از حضرت امام(ره) داشتند یادشان هست که بعد از پذیرش قطعنامه، ایشان در هیچ دیداری با مردم سخن نگفتند. عملا امام(ره) در آن برهه دیگر پیام شفاهی جز پیام نوروز 68 نداشتند. آن زمان بارها شنیده شد که امام(ره) بعد از پذیرش قطعنامه 598 از خداوند طلب رفتن می کردند. مشاهده تصاویر امام(ره) در آن روزها و سکوت معنادار یکساله ایشان بیانگر همه مسائل است. اینکه چرا امام (ره) دیگر علاقه ای به سخن گفتن نداشتند و سکوت اختیار کرده بودند نشان می دهد که جام زهری که بعضی ها امام(ره)  را وادار به نوشیدن آن کردند، شیرین بود یا خیر. در صحیفه امام(ره) می خوانیم که امام به صراحت از تلخی آن روزها سخن می گفتند. وقتی امام (ره) به تلخی آن روزها اشاره کرده اند بیانگر این است که آیا جام زهر برای ایشان شیرین بود یا تلخ.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک