آخرین اخبار

27. مرداد 1402 - 18:21   |   کد مطلب: 11282
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد:
"سد آبریز" ابهت و شکوه تاریخی کهگیلویه بزرگ را احیا می کند
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در نماز جمعه شهر دهدشت آخرین وضعیت حوزه آب در این شهرستان را برای مردم تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "کهگیلویه" مهندس آرش مصلح در جمع مردم نمازگزار دهدشت گفت: از 150 پرونده ای که ما در سال گذشته در حوزه برداشت از منابع آب صادر کردیم 60 مورد مربوط به این شهرستان بوده چرا که هم توان آبی وجود دارد و هم کشاورزان کاربلدی در کهگیلویه حضور دارند.

 

وی با اشاره به پروژه سد آبریز افزود: پروژه احداث این سد در مرداد سال 1390 شروع شد و بعد از سال ها مطالعه زیست محیطی، فنی، زمین شناسی و ..منجر به یک سری مجوز ها شد و الان نیز یک کد مطالعاتی دارد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور این سد به عنوان یکی از پروژه های محوری مطرح شد که ایشان نیز دستور دادند و در شورای آب کشور نیز در حال مدیریت می باشد و امیدواریم همین امسال به مرحله اجرایی برسد.

 

مصلح با کشت آب شدن 20 هزارهکتار از اراضی دیم با احداث سد آبریز گفت: در حوزه برق حداقل 40 مگاوات ظرفیت تولید را افزایش می دهیم و کل برق مورد نیاز پتروشیمی دهددشت و حتی پتروشیمی های جدیدی که در دو شهرستان چرام و کهگیلویه در حال مطالعه هستند تامین می شود

 

وی افزود: کارخانه سیمان، کارخانه آجر، شهرک های صنعتی دشت مازه و بردیان چرام نیز از نعمت اب صنعتی این سد بهره مند خواهند شد.

 

وی ادامه داد:از مردم می خواهم کنار ما باشند برای احداث این سد چرا که سد آبریز ابهت و شکوه تاریخی کهگیلویه بزرگ و بلادشاپور را احیا می کند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شک نکنید اگر مدیریت احداث این سد در سنوات گذشته به تهران سپرده نمی شد و در اختیار شرکت آب و منطقه ای استان بود الان پروژه این سد در حال اجرا بود.

 

مصلح افزود: در نشست با قائم مقام برنامه و بودجه کشور تاکید کردیم دلیلی ندارد 20 هزارهکتار از اراضی کهگیلویه دیم باشد و آنها در بهبهان و لیشتر گوجه چینی کنند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از 750میلیارد تومان اعتبارات سال گذشته، 410 میلیارد تومان در اختیار این شهرستان بوده و افتخار می کنیم که از 1300 میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری برای اب منطقه ای در کل استان نیز، 500 میلیارد تمن برای کهگیلویه تخصیص داده شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "کهگیلویه" پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دهدشت میز خدمت با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و معاونین ایشان در مصلی امام خمینی(ره) شهر دهدشت برپا شد تا مردم ازنزدیک مطالبه های خود در حوزه آب را بیان کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک