آخرین اخبار

17. مرداد 1402 - 16:34   |   کد مطلب: 11268
فرمانده انتظامی کهگیلویه در نشست خبری با اصحاب رسانه:
خبرنگاران بازوی توانمند ما در جامعه هستند
نشست خبری فرماندهی انتظامی شهرستان کهگیلویه با حضور اصحاب رسانه و خبر در محل ستاد فرماندهی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "کهگیلویه" سرهنگ سید محمد موسوی در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند پس لازم است در بین خبرنگاران باشیم تا اخبار و عملکرد به سمع و نظر مردم برسد. 

فرمانده انتظامی کهگیلویه با بیان اینکه خبرنگاران پل بین مردم و مسئولان هستند افزود: مردم مشکلات را به خبرنگاران گزارش می دهند و خبرنگار می تواند با انتشار مشکلات گره ای از مشکلات باز کند.

سرهنگ موسوی اشاره ای به عملکرد یکساله فرماندهی انتظامی داشت و اضافه کرد: در تصادفات برون شهری کاهش ۴۶ درصدی  و در تصادفات شهری کاهش صد درصد داریم.

وی ادامه داد: در بحث توقیف خودرو و موتورسیکلت ۳۱۱ دستگاه وسایل نقلیه توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد که افزایش ۲۴۴ درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم.

سرهنگ موسوی گفت: در بحث مواد مخدر اولویت را برخورد با خرده فروش ها گذاشتیم و ۲۸۱ نفر معتاد شناسایی و جمع آوری شد که تحویل کمپ ها گردید و تعدادی هم متجاهر بود که تحویل دستگاه قضایی شدند و در همین راستا بیش از ۱۸ کیلوگرم موارد مخدر کشف شد و این برخوردها ادامه دارد.

 وی خاطرنشان کرد: در بحث مشروبات الکی زنگ خطری برای جامعه خصوصا نسل جوان است و مسمومیت هایی داشتیم که متاسفانه منجر به افزایش ۱۲۷ درصدی این مسمومیت ها نسبت به سال گذشته بودیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه افزود: در بحث کشف سلاح که از اولویت های کار ما بود ۵ درصد افزایش کشف داشتیم.

وی از کاهش ۵۰ درصدی نزاع خبرداد و گفت: در این راستا نقش ریش سفیدان،متنفذین،جوانان و اصحاب رسانه و برخوردها و.. تاثیرگذار بوده است.

موسوی ادامه داد: در دستگیری متهمین فراری ۷۶۱ نفر متهمین فراری دستگیر شده است. 

وی گفت: یکی از ایراداتی که داشتیم بحث تیراندازی به منازل مردم بود و ۵۰ درصد کاهش داشتیم و ۸ مورد شناسایی و برخورد شد. 

وی عنوان کرد: در بحث خودکشی ها اولین بار هست کاهش ۳۳ درصد داشتیم.

موسوی اظهار کرد: ۱۱ هزار ۲۰۸ بار مردم با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند که نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم.

فرمانده انتظامی کهگیلویه گفت: در بحث قاچاق ۳ میلیارد تومان قاچاق کالا کشف شد که موادغذایی وسایل آرایشی و غیره بود و در این زمینه ۴۷ دستگاه خودرو توقیف و ۱۱۵ نفر دستگیر و ۱۴۵ فقره پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد. 

موسوی ابراز کرد: در بحث پلیس فتا که برخی جرایم ما سایبری است ۲۰ میلیارد ریال از مبالغی که از مردم کلاهبرداری شده بود برگشت خورد که در این زمینه ۲۱۰ فقره پرونده تشکیل و نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشتیم، همچنین در بحث جرایم سایبری ۳۵ نفر از متهمین فضای مجازی دستگیر شدند. 

وی اضافه کرد: سامانه ۱۹۷ شبانه روز فعال است و تا امروز ۵۴۷ تماس داشتیم که نسبت به سال گذشته ۳۰۱ درصد افزایش داشته از این تعداد ۶۰ مورد انتقاد داشتیم که باز  ۵۷ درصد کاهش داشتیم و آموزش ها تاثیر گذار بوده.

 وی گفت: در ایام نوروز با توجه به اینکه بعد از کرونا مسافرین زیادی به شهر سفر داشتند اما یکی از کم جرم ترین ایام نوروز در یک دهه اخیر بوده است.

موسوی ادامه داد: دهه محرم دشمن به شدت دنبال بود این دهه آشفته نشان داده شود ولی با همه شلوغی ها به نحواحسن و با حضور و همکاری نیروی های ما برگزار شد.

موسوی گفت: خبرنگاران در بالابردن فرهنگ کمک کنند در بحث تیراندازی خصوصا مراسمات شادی و عزا همکاری ویژه داشته باشند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه گفت؛ حقوق شهروندی را همه داد میزنیم ولی مردم نیز وظایفی دارند که باید آموزش های لازم داده شود. 

وی افزود؛ در بحث انتخابات پیش رو نیروی انتظامی از هیچ شخصی حمایت نمیکند و ورود به موضوعات سیاسی ممنوع است و نیروی انتظامی دنبال امنیت انتخابات است.

در این نشست همچنین پس از درخواست خبرنگاران برای پیگیری موضوع تردد اتوبوس های مسافربری شهرستان از جاده پاتاوه_دهدشت توسط سرهنگ موسوی به صورت تلفنی با رئیس پلیس راه استان ارتباط برقرار شد که سرهنگ دانایار با اشاره به عدم امنیت کافی جاده پاتاوه_دهدشت از دغدغه خود برای صدور مجوز سفر برای اتوبوس های دهدشت خبر داد و افزود: اگر برای ایمنی جاده فکری نشود مجبوریم با ایجاد محدودیت تردد اجازه عبور اتوبوس های مسافربری این شهرستان را بدهیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک