آخرین اخبار

7. مرداد 1402 - 19:28   |   کد مطلب: 11254
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه خبر داد:
سوگواره جلوه‌های عاشورایی در کهگیلویه برگزار می شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه از برگزاری سوگواره جلو‌ه‌های عاشورایی ویژه محرم و صفر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " کهگیلویه " عبدالکریم عبودی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری از برگزاری سوگواره جلوه‌های عاشورایی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این سوگواره با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه، انجمن فیلم و عکس و نمایندگی انجمن سینمای جوان شهرستان برگزار می شود‌.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه افزود: در راستای ترویج فرهنگ اصیل عاشورایی و با هدف ثبت هنری جلوه‌هایی از فرهنگ عزاداری و ایثار مردم در این ایام (ماه‌های محرم و صفر) و استفاده از ظرفیت هنرمندان شهرستان، دبیرخانه سوگواره، اقدام به برگزاری اولین دوره سوگواره عکاسی با موبایل (جلوه های عاشورایی) برای علاقمندان و هنرمندان با گستره شهرستانی کرده است.

عبودی موضوعات سوگواره را شامل عکس آزاد و خلاقانه پیرامون نشانه‌های سوگواری در ماه‌های محرم و صفر، فرهنگ بومی مردم در عزاداری‌های حسینی، جلوه‌هایی از بزرگداشت تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی و آداب سوگواری‌های حسینی عنوان کرد.

وی بیان کرد: شرکت برای کلیه هنرمندان و عموم بدون محدودیت سنی آزاد است و فقط عکس‌های تلفن همراه قابل پذیرش هستند.

عبودی گفت: هر عکاس می‌تواند حداکثر ۳ اثر را توسط پلتفرم‌های ایرانی به شماره ۰۹۱۷۳۴۴۳۸۳۱ ارسال و بعد از اعلام نتایج اولیه، شرکت کنندگان باید فایل اصلی اثر را به دبیرخانه ارائه دهند.

وی با بیان این‌که عکس‌ها باید از سال ۱۴۰۰ به بعد گرفته شده باشند، مهلت ارسال این سوگواره را ۱۰ مرداد ماه عنوان کرد.

عبودی خا‌طرنشان کرد: برگزیدگان سوگواره عکاسی در اختتامییه سوگواره منطقه‌ای شعر عاشورایی مشک تشنه که با حضور ۶ استان و ۲۸ صفر برگزار می‌شود، تجلیل خواهند شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک