آخرین اخبار

23. تير 1402 - 0:34   |   کد مطلب: 11243
معاون دفتر ارتباطات و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح سرویس اینترنت پرسرعت در بستر فیبرنوری در این استان برنامه ریزی و در حال اجرا است.

عابدینی گفت: اینترنت فیبر نوری نوعی از اتصال به پهنای باند اینترنت است که تجربه سرعتی از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه را با حداکثر کیفیت برای شما رقم می‌زند.

وی افزود:در این فناوری، تبادل داده‌ها به صورت لیزری انجام می‌شود، از این رو هیچ‌گونه اختلالی در تبادل داده در این بستر وجود ندارد؛ و همچنین در استفاده از فناوری‌های قدیمی‌تر مانند کابل مسی فاصله کاربر از مرکز مخابراتی یک عامل مهم در تجربه سرعت است، ولی در این تکنولوژی، فاصله از مرکز تاثیری در تجربه سرعت کاربران ندارد.

معاون دفتر ارتباطات و فناوری این استان با بیان اینکه دسترسی اینترنت از دو طریق خانگی و سیار انجام می‌گیرد، گفت: اینترنت ثابت در چند سال اخیر توسعه خوبی نداشته و به همین دلیل طرح فیبر نوری با سرعت پهنای باند خیلی بالاتر و هزینه کمتر برای خانوار‌ها و کسب و کار‌ها در نظر گرفته شد.

وی افزود: قرار است تا پایان سال ۱۴۰۳ قریب به ۸۰ درصد خانوار‌های شهری به اینترنت پرسرعت بر روی بستر فیبر نوری دسترسی داشته باشند.

وی افزود:در حال حاضر عملیات اجرایی این طرح در استان از طریق مخابرات در سه شهر یاسوج، دهدشت، دوگنبدان در حال اجرا است و تا کنون حدود ۵ هزار و ۵۰۰ پُرت نصب شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک زیادی بر خط اینترنت و گوشی های همراه وجود دارد و این ترافیک زیاد باعث کاهش سرعت اینترنت آن‌ها می‌شود، اضافه کرد: با اجرایی شدن فیبر نوری بر روی بستر اینترنت خانگی و کسب و کار‌ها مردم، تمایلشان به اینترنت ثابت بیشتر می‌شود و خط‌های اینترنت گوشی های همراه هم ترافیک کمتری دارد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک