آخرین اخبار

15. تير 1402 - 0:31   |   کد مطلب: 11236
سد سرپری که سال‌های زیادی به دلیل کمبود اعتبارات راکد و نیمه فعال بود هم اکنون ۳۴ درصد پیشرفت کاری دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار شهرستان کهگیلویه از طرح سد سرپری بازدید و آخرین وضعیت این طرح را بررسی کرد.

حجت الاسلام محمد موحد گفت: این طرح در سال‌های گذشته به دلیل کمبود اعتبارات راکد و نیمه فعال بود.

وی ادامه داد: این طرح دارای اهمیت بسیار بالایی در حوزه کشاورزی و گردشگری است و می‌تواند تحول بزرگی در حوزه اشتغال ایجاد کند.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: این سد برای پوشش ۳۵۰ هکتار از اراضی این مناطق احداث می‌شود که طبق گفته مشاوران طرح قرار است به ۵۰۰ هکتار افزایش یابد.

موحد افزود: تمام تلاش خود را برای بهره برداری این طرح به کار گرفته می‌شود تا مردم از نعمت این طرح بهره‌مند شوند.

اختصاص ۱۲٠ میلیارد تومان به طرح سد سرپری

فرماندار شهرستان کهگیلویه هم گفت: ۱۲٠ میلیارد تومان برای تکمیل سد "سرپری" تخصیص یافت.

سید عبدالعزیز موسوی افزود: پس از گنجانده شدن طرح در متمم اعتباری سفر رئیس جمهور، ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن مصوب و اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: از این مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از بخش مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، ۳۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو، ۴۰ میلیارد تومان از طریق برنامه بودجه و ۱۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات استانی تأمین می‌شود.

رئیس شورای اداری شهرستان کهگیلویه گفت: تاکنون ۹ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص داده شد.

موسوی افزود: طرح سد "سرپری" در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و به دلیل کمبود اعتبارات سالیان زیادی روند کند و ضعیفی به خود گرفته بود و بیش از ۲۵ ماه تعطیل شده بود.

وی ادامه داد: با رایزنی‌ها و تلاش‌های فراوان این طرح در متمم سفر ریاست جمهوری در سال گذشته گنجانده شد و اعتبارات بسیار خوبی به این طرح اختصاص داده شد.

موسوی با اشاره به اهمیت این طرح در حوزه کشاورزی و گردشگری گفت: تکمیل این سد ۳۵۰ هکتار از اراضی زراعی پایین دست را زیر پوشش آبیاری قرار خواهد داد و می‌تواند تحول و رونق بسیار خوبی در حوزه گردشگری شهر دهدشت ایجاد کند.

فرماندار کهگیلویه گفت: این طرح همچنین نقش مهمی در کنترل سیلاب‌های فصلی و رونق اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در چند ماه گذشته پروژه سرعت بسیار خوبی داشته و در حال حاضر پیشرفت کاری آن ۳۴ درصد است.

آبگیری سد سرپری در شهریور ۱۴٠۳

موسوی گفت: با توجه به مسدود شدن راه ارتباطی روستا‌های اطراف این سد، جاده جایگزین استاندارد در مراحل پایانی است و در روز‌های آینده افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: این سد خوشبختانه تمامی استاندارد‌های لازم را دارد و به گفته کارشناسان و کارفرما تلاش می‌شود تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ آبگیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیمانکار این طرح برای سرعت بخشی به روند ساخت قدردانی کرد.

ظرفیت طرح سد "سرپری" سه میلیون متر مکعب با ارتفاع ۲۷ متر و طول تاج ۲۰۳ متر بوده و تأمین آب ۴۵۰ هکتار زمین کشاورزی از مهمترین برکات بهره برداری از طرح است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک