آخرین اخبار

11. تير 1402 - 21:44   |   کد مطلب: 11233
مافیای تکدی گری در یک شهر؛
تکدی گری، معضل مشهود سرزمین بلاشاپور+ عکس
تکدی گری در تمام فصول در شهر دهدشت وجود دارد که مردم توقع دارند ارگان های مرتبط برای پیشگیری از این معضل اجتماعی اقدام به جمع‌آوری آنها کنند.

در شهر دهدشت در خیابان که قدم بزنید، برای خرید به بازار مراجعه کنید و یا در پارک میدان شهر به استراحت بپردازید به هر کجا که سر برگردانید، تکدی‌گران غیر بومی را مشاهد می کنید که با ظاهری آشفته و لباس‌هایی کهنه قیافه‌ای لاغر، آنقدر اصرار به دریافت وجه از سوی دیگران دارند تا مجبور شوید به آنها کمک کنید.

---

 

وجود تکدی گران در سطح شهر دهدشت برای بسیاری از مردم موجبات آزردگی خاطر بوده چرا که متکدیان با همراه داشتن کودکان کم سن و سال قصد تحریک احساسات مردم را دارند و بیشتر مواقع مشاهده شده که حتی کودکان کم سن و سال را به جای خود در هوا گرما این روزهای تابستان گذاشته و خود در مکانی دیگر به استراحات می پردازند.

 

بیشتر این متکدیان زنانی هستند که بچه های نوزاد و کودک به همراه دارند که آنها را در آغوش گرفته و همیشه خواب هستند و یا در حالت مریضی نسخه ای در دست دارند و درخواست پول برای خرید دارو می‌کنند.

این متکدیان برای دریافت کمی وجه  آن قدر سماجت می‌کنند که منجر به عصبانیت شهروندان می شوند و عده زیادی هم به دلایل عاطفی و اخلاقی به آنها کمک می کنند.

 

---

 

فرماندار کهگیلویه در نشست کمیته ساماندهی و جمع آوری متکدیان با اشاره به اینکه این معضل یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی است که چهره فرهنگی شهر را مخدوش می‌کند، گفت: اگر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول به وظایف قانونی خود به موقع عمل کنند بسیاری از این مشکلات را شاهد نخواهیم بود.

عبدالعزیز موسوی افزود: ساماندهی و برخورد با متکدیان در سطح شهرستان باید به صورت مستمر از طرف دستگاه‌های مسئول انجام شود و در این مورد برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد و دستگاههای اجرایی باید تعامل مناسبی در این خصوص داشته باشند.

---

 

ناگفته نماند،تکدی گری در تمام فصول در شهر دهدشت وجود دارد که مردم توقع دارند ارگان های مرتبط برای پیشگیری از این معضل اجتماعی اقدام به جمع‌آوری این تکدی گران کنند تا دست های پشت پرده این امر متوجه شوند این شهر جای امنی برای گدایی نیست.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک