آخرین اخبار

26. خرداد 1402 - 16:48   |   کد مطلب: 11211
حجت‌الاسلام کیانی اصل گفت: صنعت هسته‌ای از مولفه های اساسی قدرت و اعتبار ایران است . نقش این صنعت در دستیابی ایران به دانش هسته‌ای به عنوان یک دانش صف‌شکن و بن‌بست‌شکن؛ که نادرستی و ابطال نظریه و گزاره غلط "ما نمی‌توانیم" را بیش از پیش نمایان کرد.

خطیب نماز جمعه سوق در نماز عبادی سیاسی این هفته با اشاره به شرایط بحرانی کشور در حوزه منابع آبی و ناکارآمدی قوانین و زیرساخت‌های مربوط به این بخش گفت: به‌نظر می‌رسد سریع‌ترین، کارآمد‌ترین و تنها راه مقابله با تنش‌های آبی حال‌حاضر و پیش‌رو تغییر و اصلاح نحوه نگرش تک تک افراد جامعه به مقوله مصرف در منابع کشور به‌خصوص منابع آبی است. 

 

حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل افزود؛ تبلیغ و ترویج نحوه صحیح مصرف یا همان صرفه‌جویی از طریق ارائه الگوی مصرف متناسب با شرایط فرهنگی، مذهبی و اقلیمی کشور از سوی نهادها و سازمان‌های مسئول و از آن‌مهم‌تر سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند در جامع‌پذیری فرهنگ صرفه‌جویی بسیار مفید فایده باشد.

 

وی تصریح کرد: در این راستا باید از ظرفیت‌های بالای نظام آموزش و پرورش در جهت درونی‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی و تربیت نسل آینده به بهترین شکل استفاده کرد. به نظر می‌رسد این امر از طریق ارائه محتوای متناسب در مصرف بهینه منابع آب کشور می‌تواند تصویری درست از نحوه مصرف آب را در ذهن مسئولان و مدیران نسل آینده کشور ایجاد کند.

 

کیانی اصل در بخش دیگر سخنان خود به سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه اشاره و بیان کرد: از اصلی‌ترین موانع ازدواج‌های آسان، کم‌کاری در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی، سلب روح تقدس از ازدواج، کم‌رنگ شدن فرهنگ واسطه‌گری در ازدواج، سخت‌گیری در شرایط ازدواج(مهریه سنگین، جهزیه سنگین، آداب و رسوم غلط)، تفاخر، چشم‌وهم‌چشمی و به‌رخ کشیدن ثروت‌ها، اسراف و تشریفات زائد ازدواج و تجملات زیاد(خرید از مکان‌های معروف به گرانی، هتل‌ها و سالن‌های پرخرج،می لباس عروس گران‌قیمت) و ... می توان نام برد. و همه باید کمک کنیم که ازدواجهای آسان باشد تا جوانان بتوانند راحت ازدواج کنند.

 

صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت ایران اسلامی هست

 

امام جمعه سوق در بخش سوق سخنان خود صنعت هسته‌ای را صنعتی پیشرفته، آبرو بخش و در خدمت مردم دانست و گفت: صنعت هسته‌ای از مولفه های اساسی قدرت و اعتبار ایران است .  نقش این صنعت در دستیابی ایران به دانش هسته‌ای به عنوان یک دانش صف‌شکن و بن‌بست‌شکن؛ که نادرستی و ابطال نظریه و گزاره غلط "ما نمی‌توانیم" را بیش از پیش نمایان کرد.

 

 

کیانی اصل ابراز داشت: بومی‌سازی این صنعت، علیرغم همه سنگ‌اندازی‌های دشمنان، شکست بزرگ آنان و یک رویداد بی‌نظیر است که اهل فن و دانش مربوطه، آن را درک می‌کنند. به‌دنبال شکست دشمن در جلوگیری از دستیابی ایران به دانش و صنعت بومی هسته‌ای، خطر بزرگ‌تری نیز دشمنان را تهدید می‌کند. 

 

وی خاطرنشان کرد: این خطر همان نقش الهام‌بخش و الگویی ایران برای کشورهای دیگر منطقه و جهان است که؛ ما می‌توانیم را بالعیان می‌بینند و از آن الگو می‌گیرند. 

 

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: مسئولان جواب بدهند مصوبات سفرنائب رئیس مجلس به کجا رسید؟ در آن جلسه مصوب شد ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی حومه غربی داده شود از مدیر عامل آبفای منطقه ای خواهیم به مردم گزارش بدهند آیا توانستند این اعتبار را جذب کنند یا نه،اگر جذب شده چرا همچنان این پروژه به صورت لاک پشتی جلو می رود اگر هم جذب نشده علت عدم جذب این اعتبار را به مردم گزارش دهند.کم کاری از طرف شما بوده یا از مجلس کمک نکردند.

 

کیانی اصل تصریح کرد: ۲۰۰ تن قیر به شهرداری داده شد شهردار هم جواب دهد آیا اعتبار جذب شده یا نه؟ چون در سطح شهر چیزی نمی‌بینیم!

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک