آخرین اخبار

15. ارديبهشت 1402 - 23:01   |   کد مطلب: 11153
احمدزاده گفت: هیات بازرسی وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی ۱۶ اردیبهشت ماه با سفر به کهگیلویه و بویراحمد روند اجرای طرح ملی مسکن را بررسی می‌کنند.

استاندارد در جلسه شورای مسکن با تاکید بر اینکه مشکلات روند اجرای طرح ملی مسکن باید از قبل پیش‌بینی و بررسی می‌شد، افزود: این در حالی است که در جلسه امروز موانع این طرح مطرح می شود و این قابل قبول نیست .

احمدزاده گفت: در شهر‌های کوچکی که هنوز زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشخص نشد باید از اراضی منابع طبیعی برای ساخت مسکن استفاده شود و هرچه سریعتر از طریق راه و شهرسازی شهرک‌هایی در این شهر‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مدیران در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کم کاری می‌کنند ادامه داد: مدیران کل، مدیرعامل بانک‌ها و معاونان مدیران اگر در اجرای طرح ملی مسکن کوتاهی کرده باشند با آن‌ها برخورد می‌شود.

استاندار افزود: باید تا امشب راهکار‌هایی برای رفع مشکلات مسکن در استان ارائه شود در غیر این صورت با مدیران کم کار برخورد می شود.

معاون همانگی امور عمرانی استاندار هم در این جلسه گفت: سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی و ۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن شهری سهیمه استان برای نهضت ملی مسکن است که واحد‌های شهری بین بانک‌ها برای ارائه تسهیلات توزیع شدند.

شهامت با اشاره به اینکه اداره راه و شهرسازی باید هر ۷۶۰ واحد را به یک بانک برای ارائه تسهیلات معرفی کند، افزود: سهمیه سال ۱۴۰۱ هنوز اجرایی نشده است و علت اصلی آن مشکلات تفاهمنامه و بانک مرکزی بود.

وی با اشاره به اینکه آمار‌های اضافه و ناکارآمد سامانه طرح نهضت ملی مسکن یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم، گفت: بانک‌های عامل در کشور برای ارائه تسهیلات طرح ملی مسکن کم کاری می‌کنند.

 

شهامت به مشکلات زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در چند شهر کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: قلعه رئیسی با ۶۰ متقاضی، سوق ۸۴ متقاضی، گراب ۹ متقاضی، لنده با ۸۰۰ متقاضی و پاتاوه با ۲۵ متقاضی با مشکل زمین مواجه اند.

وی از اداره کل راه و شهرسازی خواست تا اراضی مازاد ادارات را شناسایی و در اختیار طرح نهضت ملی قرار دهند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن تنها با مشکل زمین مواجه نیست گفت: در شهرستان گچساران واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به همت بنیاد مسکن احداث شد و در حال بهره برداری هستند درحالیکه خدمات زیربنایی از جمله برق آن‌ها رفع نشده است.

عمادی افزود: از هشت هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن روستایی، شش هزار و ۳٠٠واحد آن به بانک‌ها ابلاغ و عملیات اجرایی سه هزار واحد آن آغاز شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه گفت: بانک‌ها موظف اند در طرح نهضت ملی مسکن همکاری لازم را داشته باشند.

راستا افزود: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون تنها بانک مسکن در این زمینه همکاری لازم را داشته است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک